اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سقف شیشه‌ای بسیار محکم در تنیس ایران/ هزینه برگزاری هر هفته فیوچرز چقدر است؟

رئیس فدراسیون تنیس معتقد است: سقف شیشه ای بسیار محکمی در تنیس ایران وجود دارد و به همین دلیل بازیکنان بعد از 18 سال از شرایط خوب شان دور می‌شوند.

سقف شیشه‌ای بسیار محکم در تنیس ایران/ هزینه برگزاری هر هفته فیوچرز چقدر است؟

داود عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد مشکات الزهرا صفی در گرند اسلم استرالیا اظهار داشت: او اولین دختر ایرانی بود که توانست با حجاب در این مسابقات بازی کند و عملکرد قابل قبولی داشت. صرف حضور در این رقابت‌ها هم برای تنیس ایران و خود او موفقیت آمیز بوده و باعث شد تنیس کشورمان بیشتر دیده شود. از سوی دیگر این بازیکن نشان داد که چقدر توانمند است. 

وی ادامه داد: متاسفانه سقف شیشه ای بسیار محکمی در تنیس ایران وجود دارد که باعث می‌شود بازیکنان بعد از 18 سالگی از شرایط شان دور شوند و هیچ اتفاقی بعد از آن نمی‌افتد. علت آن هم هزینه های سنگین برای حضور در مسابقات بین المللی است. اصلی‌ترین موضوعی که باعث رشد و پیشرفت تنیس ما می‌شود، حضور در مسابقات بین المللی است و اگر این حضورها بیشتر شود، اتفاقات بسیار خوبی در تنیس ایران می‌افتد.

رئیس فدراسیون تنیس در مورد اینکه با بودجه فعلی آیا توان حمایت از بازیکنان وجود دارد یا خیر، گفت: اصلا اینطور نیست. زمانی که من به فدراسیون آمدم بودجه به 5 میلیارد رسید که کفاف هزینه های جای را هم نمی‌دهد. تنیس ایران برای پیشرفت در سال حداقل به 20، 30 میلیارد بودجه نیاز دارد. به عنوان مثال برگزاری هر هفته فیوچرز در ایران حدود 15 هزار دلار هزینه دارد که ما در بهترین حالت بتوانیم 4،‌5 هفته را با کل بودجه مان برگزار کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه هنوز زمینی در اختیار نداریم، گفت: امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجیهز حداقل در این بخش مشکلی نداشته باشیم. ما رقابت‌های خوبی را با حمایت منطقه آزاد کیش در این جزیره برگزار می‌کنیم و در هر تورنمنت بازیکنان خارجی زیادی حضور پیدا می‌کند. اگر این روند را ادامه دهیم، مطمئنا در آینده اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول