اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

داداش‌زاده: گل محمدی تمرکز داشت، پرسپولیس در دربی پیروز می شد/او باید بازگردد و محکم کار کند

هافبک اسبق پرسپولیس گفت: گل محمدی تمرکز لازم را داشت، پرسپولیس به 3 امتیاز می رسید او باید بازگردد و محکم کار کند.

داداش‌زاده: گل محمدی تمرکز داشت، پرسپولیس در دربی پیروز می شد/او باید بازگردد و محکم کار کند

بهزاد داداش‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تساوی یک بر یک پرسپولیس و استقلال در دربی 98 پایتخت اظهار داشت:‌ این بازی نسبت به دربی‌های 3-2 سال قبلی بهتر بود. هواداران سبب هیجان مسابقه شدند و درگیری فیزیکی و فوتبالی هم در آن بیشتر بود. توپ هم بیشتر در میانه زمین جریان داشت و هافبک‌های دو تیم نقش اول را داشتند اما از لحاظ کلاس فوتبال، نکته آموزنده‌ای برای مربیان نسل جوان نداشت. استقلال و پرسپولیس دوست داشتند وسط زمین جنگ و دعوا راه بیفتد و روی خلاقیت بازیکنان یا شروع مجدد به گل برسند. 

وی ادامه داد: پرسپولیس مانند گلی که به ثمر رساند، گل خورد. این تیم روی ارسال از کناره‌ها و سانترهای رامین رضاییان برنامه داشت که به گل هم رسید اما از همین طریق هم گل خورد. اگر یحیی گل‌محمدی تمرکز لازم را داشت و تعویض‌ها را در زمان مناسب‌تری انجام می‌داد، تیمش می‌توانست به سه امتیاز برسد اما جای او نیستیم و نمی‌توان جایش تصمیم گرفت. پرسپولیس مشکلات و بحران‌های زیادی از ابتدای فصل داشته و قطعا از لحاظ روحی و روانی تحت فشار بود.

بازیکن اسبق پرسپولیس اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که چرا بازیکنان ما که حرفه‌ای شده‌اند یا دست‌کم اگر حرفه‌ای هم نیستند، پول آنچنانی می‌گیرند باید بابت هر سوت داور تمرکز و آرامش خود را از دست بدهند؟ این خیلی بد است. داور اشتباه می‌کند یا نمی‌کند، سوت بد می‌زند یا نمی‌زند باید به او احترام بگذارند. بازیکن هم باید وجدان و معرفت داشته باشد. جای اینکه پس از لگد زدن عذرخواهی کنند، پرخاشگری‌شان شروع می‌شود. این حرکات تماشاگر و کادرفنی تیم حریف را هم جریحه‌دار می‌کند. 

داداش‌زاده درمورد انتقاد شدید پرسپولیسی‌ها و یحیی گل‌محمدی از  قضاوت مهدی سیدعلی، توضیح داد: کمیته داوران باید عملکرد مهدی سیدعلی را قضاوت کنند. در اینکه فوتبال ما ضعف داوری دارد شکی نیست اما داور هم انسان است و خواسته یا ناخواسته اشتباه می‌کند. البته برخی رفتارها در فوتبال ایران مانند زد و بندهایی که در لیگ‌های دسته پایین‌تر وجود دارد، عمدی است اما در لیگ برتر به دلیل وجود نظارت بیشتر، شاید چنین مسائلی کمتر دیده شود.

وی ادامه داد: یک هفته مانده به دربی با رقم خوردن برخی اتفاقات، استرس‌ها شروع شد. هر داور ایرانی را برای این مسابقه بگذارند، یک طرف ناراضی است و مشکلاتی وجود دارد. تخصصی در داوری ندارم و نمی‌توانم عملکرد سیدعلی را قضاوت کنم اما دوست ندارم دوستان و هم بازیکنان داور را ناعادلانه قضاوت کنند. کارشناس داوری به حق یا سلیقه‌ای عملکرد داور را بررسی می‌کنند. حتی دربی پایتخت مورد تحلیل برخی برنامه‌های خارجی قرار می‌گیرد. آنها که به استقلال یا پرسپولیس تعصب ندارند که بخواهند طبق آن تحلیل کنند. قضاوت شان منطقی‌تر است اما در کل سیدعلی در دربی به دلیل سرعت یا استرس بازی در آوانتاژ دادن دچار اشتباه شد.

بازیکن اسبق سرخابی‌ها تصریح کرد: در دقیقه 8 باید برخورد گوهری با یامگا را پنالتی می‌گرفت و در نیمه دوم هم هند عارف غلامی را برای پرسپولیس پنالتی اعلام می‌کرد. البته این دیدگاه من است اما داور در لحظه تصمیمی گرفته که باید به آن احترام گذاشت.

داداش‌زاده در مورد استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس پاسخ داد: همه ما پیشکسوتان باید از او  که جزء بدنه پرسپولیس است حمایت کنیم. گل‌محمدی به این باور رسیده که نمی‌خواهند تیمش امسال قهرمان شود. چیزی که ما از ابتدای فصل گفتیم و اعلام کردیم پرسپولیس امسال کار سختی دارد و خیلی‌ها از نمایندگان مجلس گرفته تا  بدنه فدراسیون و تیم‌های حریف دوست ندارند به موفقیت برسد. باید این واقعیت را پذیرفت اما پرسپولیس شایستگی قهرمانی را دارد. این تیم تاکنون هیچ یک از حواشی را وارد  مستطیل سبز نکرده بود و شرایط خوبی داشت. هرچند می‌گویند بحث داوری به ضرر پرسپولیس بوده اما برخی اشتباهات بازیکنان خودش از لحاظ امتیازی عقب ماند.

وی افزود: شکست جزئی از فوتبال است. اشتباه حامد لک و روز خوب نداشتن وی به فدراسیون فوتبال و داوری ارتباطی ندارد. نباید احساسی صحبت کنیم. شاید گل‌محمدی به این باور رسیده که رفتنش بیشتر از ماندنش می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. او تیم را دوست دارد و شاید به این تفکر رسیده ماندنش به ضرر پرسپولیس است اما باید به تیم بازگردد و محکم کار کند. هفت هفته باقی مانده و امکان لغزش استقلال در صدر جدول و نتیجه نگرفتن تیم وجود دارد. حتی اگر استقلال همه بازی‌هایش را ببرد و پرسپولیس دوم هم شود کارنامه گل‌محمدی و تیمش به حدی خوب بوده که با یک بار دوم شدن هم اتفاق بدی رخ نمی‌دهد. 

هافبک اسبق پرسپولیس افزود: استقلال سال گذشته حواشی و اختلافات زیادی داشت اما با آمدن یک مربی خارجی، تمام اختیارات به او داده شد. پین از لحاظ اختیار تام داشتن، وضعیتی مشابه حمید مطهری در پرسپولیس دارد. اکنون هم پرسپولیس باید نگاهش را به این وضعیت تغییر داده و با مثبت فکر کردن جلو برود. با دوم شدن هم چیزی از دست تیمی که پرافتخارترین تیم لیگ است و قهرمان پنج دوره متوالی مسابقات است نمی‌رود. طبیعی است برای تکرار نشدن عدد شش برخی دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌دهند پرسپولیس برای ششمین بار قهرمان شود. این عدد سال‌ها خیلی‌ها را اذیت کرده و به همین دلیل وضعیت سختی را برای تیم ایجاد کرده اند اما همچنان باید محکم و با اقتدار پیش رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول