اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

دلیل عدم حضور هندبال بانوان ایران در بازی‌های اسلامی

سرپرست کاروان کشورمان در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی (قونیه) توضیحاتی را در خصوص شرایط این کاروان ارائه کرد.

دلیل عدم حضور هندبال بانوان ایران در بازی‌های اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس، اصغر رحیمی با اشاره به ارزیابی سطح دانش و اطلاعات  به عنوان ملاک اصلی برتری مربیان در دنیا اظهار داشت: اظهارات اخیر مربی تیم  هندبال ثامن الحجج که به نوعی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هندبال را زیر سوال برده، نتیجه عدم اشراف و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. 

وی در مورد اینکه بانوان هندبالیست ما همیشه در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کردند، گفت: تاکنون بانوان هندبال ما در هیچ کدام از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت نکرده‌اند. هر چند سال گذشته و امسال چند برابر ظرفیت اسامی را ارسال و شرایط را برای همه رشته‌ها مهیا کردیم ولی در نهایت براساس دستورالعمل کمیته برگزاری، این امر برای رشته فوق میسر نشد. علاوه بر آن ملاک تشخیص اسلامی بودن کشورها بر اساس تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی است که تاکنون ۵۷ کشور را به رسمیت شناخته و ارتباطی به رنگ ، نژاد و … ندارد. مربی فوق در شرایطی نیست که بخواهد در خصوص اسلامی بودن و یا اسلامی نبودن برخی کشورها اظهار نظر کند و بگوید بویی از اسلام نبرده‌اند. 

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی با اشاره به دستورالعمل‌های رسمی میزبان در خصوص برگزاری مسابقات، عنوان کرد: طبق قاعده رشته‌های تیمی؛ در بخش خانم‌ها و آقایان والیبال، هندبال، فوتبال، ۸ کشور برتر رده بندی و در بسکتبال ۳به۳، ۲۰ کشور برتر از میان کشورهای اسلامی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب خواهند کرد که در نتیجه جایگاه هندبال بانوان ما، امکان حضور در این رویداد را نداشت. 

رحیمی تصریح کرد: بر اساس نظر رئیس کمیته و وزیر ورزش، در نخستین جلسات ستاد عالی ورزش، تصمیم بر اعلام آمادگی در کلیه رشته ها در این رویداد بود. رشته‌های بانوان با تاکید و حساسیت بیشتری دنبال شد. در نهایت پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها بر اساس دستورالعملی که به آن اشاره شد، ما متاسفانه در رشته هندبال بانوان واجد شرایط نشدیم و از لیست خارج‌ شدیم . در والیبال آقایان، فوتبال و بسکتبال اعلام کردند که جواز حضور داریم. در والیبال بانوان هم پس از انصراف قزاقستان، تیم والیبال بانوان ما در لیست ۸ کشور برتر قرار گرفت. علیرغم اقدامات انجام شده متاسفانه در رشته هندبال بانوان، کشور ما واجد شرایط حضور نبود.

انتهای پیام/ ت 239

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول