اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ماحصل 17 سال ریاست چیست؟/ رشته المپیکی‌ای که یک «زیرپله» هم برای تمرین ندارد!

رشته المپیکی و مدال آور شمشیربازی سال هاست که بدون سالن بوده و این روزها دیگر خانه به دوش شده و محل تمرین هم ندارد!

ماحصل 17 سال ریاست چیست؟/ رشته المپیکی‌ای که یک «زیرپله» هم برای تمرین ندارد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون شمشیربازی در حالی خود را برای برگزاری انتخابات و حضور رئیس جدید آماده می‌کند که در حال حاضر فضل الله باقرزاده سرپرستی آن را برعهده دارد. او که پیش از این سه دوره رئیس فدراسیون بود حالا طبق قانون جدید و براساس اعلام پولادگر، معاون وزیر ورزش نمی‌تواند در انتخابات حاضر باشد.

* 17 سال ریاست و خانه به دوشی رشته المپیکی

باقرزاده غیر از این سه دوره پیاپی یک و نیم دوره دیگر نیز رئیس فدراسیون بود که در مجموع او 17  سال ریاست فدراسیون شمشیربازی را برعهده داشته است، اما ماحصل مدیریت او در این‌ سال‌ها چه بوده است؟ چرا او در این مدت طولانی که رئیس فدراسیون بوده نتوانست با وجود رابطه خوبش با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک سالن را برای شمشیربازی فراهم کند؟ چرا شمشیربازی با وجود مدال های جهانی، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا، همیشه خانه به دوش بوده است؟ 

شمشیربازی ایران به لطف درخشش مجتبی عابدینی و بعد از اینکه او تا پای مدال المپیک 2016 ریو رفت، سر زبان‌ها افتاد و توجهات رسانه‌ها و مردم نسبت به این ورزش بیشتر شد، اما فدراسیون شمشیربازی و در راس آن فضل الله باقرزاده نتوانست از این شرایطی که به وجود آمده استفاده کند و این رشته را از لحاظ امکانات و زیر ساخت‌ غنی کند. 

* مسئولان ارشد می‌خواهند، رئیس فدراسیون نه!

او قبل از المپیک توکیو بارها در رسانه‌ها اعلام کرد که مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از او مدال المپیک هم خواسته‌اند و با این شرایط سوالی که پیش می‌آید اینکه چرا وقتی مسئولان ارشد ورزش کشور از او چنین درخواستی دارند،‌ او خواسته جامعه شمشیربازی را عملی نمی‌کند؟ حداقل خواسته اهالی این رشته و ملی پوشان داشتن یک سالن در شان شمشیربازی است و وقتی 17 سال ریاست به داشتن این حداقل‌ها هم ختم نمی‌شود، پس این همه سال حضور چه حاصلی داشته است؟ چرا شمشیربازی پس از این همه سال ریاست یک فرد حتی یک زیر پله از خود برای تمرین ندارد؟

* اصرار باقرازده برای ماندن چیست؟

افشاری، رئیس هیات شمشیربازی زنجان در این رابطه به فارس می‌گوید: وظیفه فدراسیون به عنوان متولی اصلی شمشیربازی کشور، توسعه و گسترش این رشته است و وقتی نمی‌توانند کاری انجام دهند، پس اصرار برای ماندن برای چیست؟ تجهیزاتی که آخرین بار گرفتیم مربوط به زمان ریاست عسگری در فدراسیون بوده است.

وی ادامه داد: کل مسابقات شمشیربازی را در سالن اجاره‌ای کلاهدوز برگزار می‌کنیم که آن هم اصلا شرایط خوبی ندارد و خوابگاه‌هایش وضعیت افتضاحی دارند. باقرزاده می‌گوید مشکل گمرکی داریم و این مشکل را که نباید رئیس هیات‌ها حل کنند. اگر شما بعد از 17 سال ریاست و فعالیت به عنوان نایب رئس کمیته ملی المپیک توانایی این کار را ندارید که تجهیزات را وارد کنید، پس تفاوت شما با یک رئیس هیات چیست؟ اگر نمی‌توانید چه اصراری برای ماندن دارید؟

*هانگژو و پاریس نزدیک تر از حد تصور

به گزارش فارس، بازی‌های آسیایی سال آینده و المپیک پاریس بیش از آنچه تصور کنیم نزدیک است و آنچه مسلم است اینکه وزارت ورزش نباید تا این حد بی تفاوت باشد و باید هرچه زودتر تدبیری را برای رشته شمشیربازی بیندیشد تا بیش از این دچار بی برنامگی و رها شدگی نباشد. 

پایان پیام/ ت 11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول