اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مهم ترین چالش‌‌های رئیس بعدی فدراسیون/ ترابیان:‌ حیف است واگن اول قطار فوتبال آسیا به این روز بیفتد

مدیر اسبق تیم ملی فوتبال ایران توضیحاتی درمورد مهم ترین چالش‌های رئیس بعدی این مجموعه ارائه کرد.

مهم ترین چالش‌‌های رئیس بعدی فدراسیون/ ترابیان:‌ حیف است واگن اول قطار فوتبال آسیا به این روز بیفتد

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد تأیید صلاحیت مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی برای انتخابات پست ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت:‌ امیدوارم برای فوتبال ما اتفاق خوبی بیفتد اما پیش از این هم گفتم باید آدم‌های خیلی بزرگ‌تر می‌آمدند و زمام کار را در دست می‌گرفتند. افرادی که تجربه،‌مدیریت و بزرگی‌شان در فوتبال ما ثابت شده است. باید در رأس فدراسیون فوتبال از افرادی استفاده شود که دارای تجربیات بسیار ذی‌قیمتی هستند. افرادی که می‌توانند فوتبال ایران را نجات بدهند.

وی افزود: حیف است فوتبال ما به عنوان واگن اول قطار فوتبال آسیا به این روز بیفتد اشتباهات بسیاری بزرگی در همین فدراسیون فعلی دیده‌ایم که البته در بسیاری از آنها خود مسؤولان فدراسیون را مقصر نمی‌دانم زیرا عنان کار را از دست داده‌ و از بیرون برای آنها تعیین تکلیف می‌کنند. مثال خیلی روشن این ماجرا قصه اخیر مربوط به دراگان اسکوچیچ است. قبل از اینکه یک نفر را انتخاب کنند با توصیه عوامل بیرونی در کمیته فنی فرمایشی اسکوچیچ را برکنار کردند اما در ادامه به هر کسی گفتند سرمربی‌گری تیم ملی را قبول نکرد.

مدیر اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد:‌ همین موضوع سبب شد مدیران فدراسیون عقب‌گرد بسیار خفت‌باری داشته باشند. در نهایت نیز اعلام کردند اشتباه کردیم و اسکوچیچ باید در تیم ملی بماند. در حالی که این اشتباه غیر قابل چشم‌پوشی بود؟

ترابیان در مورد چالش‌های پیش‌روی رئیس بعدی فدراسیون فوتبال توضیح داد: رئیس بعدی فدارسیون دو سه چالش اساسی دارد. اولین چالش اقتصادی است. بدهی‌های زیادی مثل پرونده ویلموتس یا سایر موارد وجود دارد که همگی باید پرداخت شوند. این کار نیاز به یک درآمدزایی اساسی و در اختیار داشتن گروه مارکتینگ بسیار کار کشته‌ای دارد که بتوانند با برخی صنایع درآمدزای کشور مثل خودروسازی یا حتی بانک‌ها همکاری کنند. بانک‌ها کار اصلی‌شان را رها کرده و رو به درآمدزایی جانبی آوردند و در این راه موفقیت زیادی داشتند.

وی گفت: چنین مؤسساتی باید به داخل میدان فوتبال هم بیایند زیرا یک بحث ملی را پیش‌رو داریم. بزرگ‌ترین فرصت برای کسب درآمد فدراسیون نیز همین جام‌جهانی پیش‌رو است. مدت‌ها قبل به میرشاد ماجدی گفتم برخی نهادها به شکل آنبوک‌مارکتینگ از اسم فوتبال و فدراسیون سوء استفاده کرده و با نصب بیلبوردهایی مشتمل بر آرم و نام فدراسیون برای خودشان تبلیغات می‌کنند. به همین دلیل باید جلوی چنین اتفاقی را گرفت اما هیچ کاری از طرف فدراسیون در این مورد انجام نشده است.

مدیر اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد:‌چالش دوم چیدمان یک تیم در فدراسیون است. رئیس بعدی باید از افرادی استفاده کند تا کار تخصصی جلو برود. نمی‌شود بگوییم فلانی در شورای شهر یا نزدیک به یک نماینده مجلس بوده و به همین دلیل به عنوان یکی از اعضای اصلی فدراسیون انتخاب شود بلکه باید افراد کار تخصصی بلد باشند تا بتوانند درد را مداوا کنند. این مورد نیز خیلی مهم است.

ترابیان تصریح کرد:‌ تیم‌های پایه و فوتبال بانوان ما مشکلات زیادی دارند. بانوان با وجود تمام محدودیت‌ها، غیرت کرده و خودشان را به خوبی نشان دادند. آنها افتخارآفرین ظاهر شدند اما چه کار برای بانوان انجام شده است. هر روز یک مشکل جدید برای آنها درست می‌کنیم. هنوز بحث ورود تماشاگران خانم به ورزشگاه‌ها حل نشده و فدراسیون فوتبال بدون نایب رئیس بانوان اداره می‌شود. سومین بحث مربوط به موارد حقوقی و مالی است. باید به این مورد رسیدگی ویژه‌ای شود و از فردی استفاده کنیم که نظرات قوی در این زمینه داشته باشد.

وی در خصوص اینکه رئیس بعدی فدراسیون برای خروج تیم ملی از شرایط فعلی باید چه راهکاری در نظر بگیرد گفت:‌ برای تیم ملی در این مدت کوتاه باقیمانده تا جام‌جهانی کار خاصی نمی‌توان انجام داد فقط باید آن را تقویت کرد و به اسکوچیچ روحیه داد. مدیر تیم ملی نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد با وجود اینکه همیشه به حمید استیلی سفارش‌هایی کرده‌ام اما باید قوی‌تر از قبل عمل کند. نباید اجازه بدهد بازیکن در مورد مسائل غیرفوتبالی و غیر فنی اظهارنظر کند. اکنون نقش او در برخی موارد حتی از اسکوچیچ مهمتر است زیرا سرمربی تیم ملی عملا نشان داده نمی‌تواند رختکن و گروه تیم ملی را مدیریت کند. به همین دلیل استیلی باید پیگیرتر باشد.

انتهای پیام/

 
 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول