اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

قهرمانان در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی/ والیبال بعد از مسابقات جهانی پوست اندازی می‌کند

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: با آمادگی به رقابت‌های جهانی می‌رویم تا هم از عنوان قهرمانی دفاع و هم سهمیه پارالمپیک پاریس را بگیریم.

قهرمانان در اندیشه دفاع از عنوان قهرمانی/ والیبال بعد از مسابقات جهانی پوست اندازی می‌کند

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی و بازیکنان اظهار داشت: تیم ملی والیبال نشسته اردوی خود را پشت سر گذاشته است، بازیکنان آماده هستند تا بتوانند در رقابت‌های جهانی پیش رو از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند و از همه مهمتر سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آورند. تیم ها اول و دوم رقابت های جهانی همیشه به صورت مستقیم سهمیه پارالمپیک را کسب می‌کنند و برای همین این بازی‌ها از اهمیت بالایی برای ما و بازیکنان برخوردار است. مسابقات جهانی هم انگیزه‌ای برای بازیکنان است و هم در صورت قهرمانی ما در جهان شرایط را به گونه دیگه برای ما رقم خواهد زد.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته افزود: اردوی یازدهم ملی پوشان از 3 شهریور ماه در مشهد برگزار خواهد شد. در این اردو 13 بازیکن حضور خواهند داشت تا تمرینات خود را طبق برنامه ریزی پیش ببرند و آماده مسابقات قهرمانی جهان شوند. اسکلت تیم ملی تقریبا شناخته شده است و بازیکنانی که در این اردو ها حضور دارند برای شرکت در رقابت ها جهانی حضور خواهند داشت. در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در تیم ملی نداریم و بازیکنان همه به صورت جدی تمرینات را دنبال می کنند. هنوز به آمادگی 100 درصد نرسیده ایم و در 3 اردوی باقی مانده باید تلاش کنیم تا به نقطه ای که انتظارش را داریم برسیم.

رضایی در خصوص اردوها و بازی های تدارکاتی تیم ملی گفت: ملی پوشان در اواخر مهرماه در تهران دیدارهای تدارکاتی خواهند داشت. 18 مهرماه تورنمتی در تهران تدارک دیده شده است که تا کنون آلمان و قزاقستان اعلام آمادگی کردند و به عاتوه 2 تیم داخلی دیگر این تورنمنت را برگزار خواهیم کرد که بازی های خوبی برای هماهنگی و آماده شدن بازیکنان کمک بزرگی خواهد کرد. ما یک اردوی برون مرزی حدود 2 ماه گذشته در ترکیه برگزار کردیم، اما در ادامه اردوی برون مرزی به دلیل نبودن زمان کافی نخواهیم داشت و تنها با پشت سرگذاشتن 3 اردو در داخل کشور تا 10 آبان ماه برای رقابت های جهانی والیبال نشسته آماده خواهیم شد.

وی درباره اینکه اگر بازیکنی مصدوم شود آیا بازیکن آماده هست که جایگزین شود بیان کرد: امیدوارم که برای هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی مصدومیت پیش نیاید، اما به هر حال اگر خدایی نکرده بازیکنی را به دلیل مصدومیت از دست به دهیم، پشتوانه خوبی را داریم هم در تیم ملی فعلی و هم در تیم ملی «ب» و جوانان که در حال حاضر در اردوها هستند و تمرینات خود را پشت سر می گذارند. از این نظر نگرانی نداریم و تمام تمرکز بازیکنان تیم ملی بر تمرینات منظم و دقیق است تا بتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. از 13 بازیکن برتری هم که امروز برگزیده شده اند هم به خوبی مراقبت می‌کنیم تا برای آنها مشکلی پیش نیاید چرا که همه اردو ها را حضور داشتند و با هماهنگی که دارند می توانند نتیجه خوبی را بگیرند.

رضایی در پاسخ به این سوال که رقابت‌های جهانی را چگونه پیش بینی می‌کند گفت: نگاه کنید همه تیم‌ها تلاش و تمرین می‌کنند که با قدرت در این رقابت‌ها شرکت کنند. از بعد از پارالمپیک توکیو همه تیم‌ها تمام برنامه ریزی و توان خود را به کار گرفته اند تا بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند. چرا که این رقابت‌ها بسیار مهم است و سهمیه‌های پارالمپیک بعدی را مشخص می کند. ما کار سختی در رقابت های جهانی داریم چرا که بازی ها در کشور رقیب دیرینه ما یعنی بوسنی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در 20 سال گذشته در تمامی فینال‌ها با بوسنی رو به رو شده‌ایم به جز پارالمپیک توکیو که با روسیه بازی کردیم. بوسنی تیم قدرتمندی است و مطمئنا در این رقابت‌ها با توجه به حضور تماشاگران این کشور در سالن بازی قدرت این تیم را دو چندان خواهد کرد، اما ما هم ایران هستیم و تاکتیک نوینی را برای خود برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم در این رقابت‌ها از توانمندی هر چه بیشتر بازیکنان ایرانی رونمایی کنیم و قهرمانی را به دست آوریم. هرچند قهرمانی ضمانت نشده است ولی حق بازیکنانم است که قهرمان شوند.آن ها از بعد از پارالمپیک توکیو به صورت مداوم در اردو ها بودند و تلاش خود را کرده اند تا قهرمانی در این رقابت ها را به دست آورند.

سرمربی تیم ملی در خصوص تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو هم عنوان کرد: تمام تمرکز ما روی مسابقات جهانی است که بتوانیم ورودی پارالمپیک پاریس را کسب کنیم و بعد از آن در تورنمنت‌های مختلف شرکت کینم که یکی از آنها بازی‌های آسیایی است. ما همیشه به بازی‌های آسیایی به عنوان مسابقات درجه 2 نگاه کردیم و در این رقابت‌ها بیشتر از جوانان استفاده می‌کنیم. هدف ما بعد از کسب سهمیه پارالمپیک پاریس باید بلند مدت شود تا بتوانیم در پاریس نتیجه خوبی را کسب کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از رقابت‌های جهانی جوانگرایی در تیم ملی والیبال نشسته شکل خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: جوانگرایی در تیم ملی والیبال نشسته بعد از رقابت‌های جهانی 100 درصدی است و باید این موضوع به خوبی انجام شود تا بتوانیم در رقابت‌های پارالمپیک پاریس با تمام قدرت و میانگین سنی مناسب شرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول