اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

به بهانه انتخاب رئیس جدید کمیته المپیک؛ از حضور در تیم حفاظت رهبری تا کسب عنوان بهترین مدیر قرن

رئیس جدید کمیته ملی المپیک کشورمان در طول فعالیتش در ورزش عملکرد خوبی داشته و این امیدواری وجود دارد تا موفقیت‌های او در المپیک هم ادامه داشته باشد.

به بهانه انتخاب رئیس جدید کمیته المپیک؛ از حضور در تیم حفاظت رهبری تا کسب عنوان بهترین مدیر قرن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک 6 شهریورماه برگزار شد و محمود خسروی وفا با 28 رای مجمع موفق شد در رقابتی پایاپای با مهدی علی نژاد برای 4 سال مهمترین ریاست نهاد ورزشی را برعهده بگیرد، نهادی که فدراسیون های بین المللی و همین طور کمیته بین المللی المپیک آن را به رسمیت می شناسد.

خسروی وفا از مدیران قدیمی ورزش است که سالها در فدراسیون جانبازان و معلولین و همین طور در کمیته ملی پارالمپیک خدمت کرده است. او سابقه فعالیت به عنوان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در زمان ریاست محمد علی آبادی را نیز در کارنامه دارد.

* ورود به مسئولیتی جدید، موفقیت ها ادامه دار خواهد بود؟

انتخاب خسروی وفا شاید برای علاقمندان به ورزش این سوال را به ذهن بیاورد که او کیست و چگونه وارد ورزش شد؟ این مدیر ورزشی در دهه 60 در زمان ریاست جهموری حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای یکی از محافظان ایشان بود اما بعد از مدتی وارد مدیریت ورزش شد. وی در سال 60 ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین را برعهده گرفت و نزدیک به 30 سال در همین مسند خدمت کرد که در نهایت سال 96 از این فدراسیون رفت. وی از المپیک 2000 سیدنی ریاست کمیته پارالمپیک را برعهده داشت و حالا با انتخابش در پستی جدید و با پایان دوره فعالیتش در کمیته پارالمپیک (آذرماه) قرار است تمرکز خود را در مسئولیت جدید خود بگذارد.

وی همچون مدیران دیگر ورزشی شکست ها و پیروزی های زیادی در کارنامه فعالیت خود دارد اما در زمان ریاستش در کمیته پارالمپیک به اندازه ای افتخارآفرینی کرده که بارها مقام معظم رهبری در دیداری که با مدال آوران داشتند به افتخارآفرینی این ورزشکاران و همین طور کارهای فرهنگی صورت گرفته مانند نام کاروان و ... اشاره داشته اند. 

* بهترین مدیر قرن و عنوانی که کمیته بین المللی پارالمپیک به یک ایرانی داد

محمود خسروی وفا این مدیر انقلابی امسال در برنامه "بهترین های قرن" به عنوان برترین مدیر ورزشی قرن معرفی شد اما افتخارات او محدود به همین سال نمی شود چرا که رئیس جدید کمیته ملی المپیک در سال 98 عالی ترین نشان کمیته بین المللی پارالمپیک را دریافت کرد؛ نشانی که به پاس سالها خدمت او و حمایت از ورزش معلولان و نابینایان به وی اهدا شد. 

این مدیر ورزشی با برپایی نخستین دوره مجمع عمومی پارالمپیک در سال 79 به عنوان نخستین رئیس فعالیت خود را با برنامه ریزی و هدایت 15 رشته ورزشی در کنار کمیته المپیک آغاز کرد. انتخابات کمیته پارالمپیک با اساسنامه جدید در سال 97 برگزار شد و خسروی وفا تنها کاندیدای این انتخابات دوباره برای 4 سال به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک انتخاب شد. وی همچنین در دوره قبلی انتخابات کمیته ملی المپیک هم نامزد شد اما با ورود سیدرضا صالحی امیری، از ریاست کناره گیری کرد. خسروی وفا امسال هم در زمان ثبت نام اعلام کرد در صورت ورود صالحی امیری و حمید سجادی از نامزدی ریاست کنار می رود و عملا با حضورش توانست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را با خود همراه سازد.

انتخابات کمیته ملی المپیک با اما و اگرهای زیاد سرانجام برگزار شد. حالا محمود خسروی وفا قدم در راهی گذاشته که با 51 فدراسیون در ارتباط است و هر کدام چالش های خود را دارند. باید دید او که در پارالمپیک موفق و زبانزد بود می تواند این عملکرد خود را در المپیک هم داشته باشد یا خیر؟ در این رابطه امیدواری های زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول