اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

رویایی به نام چلنج‌کاپ و لیگ ملت‌ها برای بانوان والیبال/ سرنوشت اسکوچیچ در انتظار اله؟

رئیس فدراسیون والیبال بر حضور تیم ملی والیبال بانوان در چلنج کاپ و لیگ ملت ها تأکید کرده است و از کمیته فنی فدراسیون در خواست کرده بر محوریت این اهداف برنامه ریزی کنند.

رویایی به نام چلنج‌کاپ و لیگ ملت‌ها برای بانوان والیبال/ سرنوشت اسکوچیچ در انتظار اله؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سال گذشته بود که فدراسیون والیبال با برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی و هدف گذاری برای پیشرفت والیبال بانوان تصمیمات مهمی را گرفت که اولین تصمیم انتخاب یک سرمربی خارجی بود با توجه به محدودیت هایی که در انتخاب سرمربی برای ایران وجود داشت سرانجام فدراسیون با   به توافق نهایی رسید و سرانجام این مربی ایتالیایی یکم دی ماه سال 1400 وارد ایران شد. او پس از بازدید از کمپ های تیم ملی و بررسی امکانات باشگاه ها نظر مثبت خود را به فدراسیون اعلام کرد و  12 دی ماه با امضای قرارداد رسما هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران را بر عهده گرفت.

سرمربی تیم ملی با برنامه ریزی که برای آماده سازی ملی پوشان کرده بود اردو ها و دیدار های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشت تا به بازی های کشورهای اسلامی رسید و توانست به همراه شاگردان خود در این رقابت ها بعد از 56 سال مدال و سکو کسب کند که برای پیشرفت والیبال ایران بسیار حائز اهمیت بود. چرا که کمپدلی هم در تیم ملی جوانگرایی کرده بود و هم روند عملکرد بازیکنان را تغییر داده بود و ملی پوشان هم که تشنه کسب مقام بعد از سال ها بودند به خواسته خود رسیدند.

بعد از رقابت های کشورهای اسلامی بانوان ایران باید به رقابت های جام کنفدراسیون آسیا می رفتند. کسب مقام دومی در رقابت های کشورهای اسلامی روحیه مضاعفی را به ملی پوشان داده بود و دوست داشتند در این رقابت ها هم نتیجه خوبی را کسب کنند، اما ای رقابت ها با توجه به حضور کشورهای شرق آسیا با بازی های کشورهای اسلامی بسیار متفاوت بود. والیبال در بانوان شرق آسیا در سطح بسیار بالایی جا افتاده است و از قدرت های والیبال در دنیا به حساب می آیند. تیم ملی والیبال بانوان ایران در این رقابت ها هرچند در جایگاه هفتم قرار گرفتند، اما نمایش بسیار خوبی برابر قدرت های والیبال آسیا داشتند. انتظارات از تیم ملی والیبال بانوان بالا بود و طبق گفته کارشناسان ایران می توانست رتبه بهتر از هفتمی هم داشته باشد که میسر نشد.

حال حدود پس از گذشت یک ماه کمیته فنی فدراسیون والیبال در بخش بانوان با حضور الساندرا کمپدلی سرمربی تیم ملی کشورمان برگزار شد. در این جلسه تمام نقاط قوت و ضعف تیم ملی در رقابت هایی که شرکت کرده بود به خوبی با حضور مربیان پیشین تیم ملی، کارشناسان و اعضای کمیته فنی بررسی شد که به گفته اعضای و کارشناسان جلسه بسیار مثبتی بوده است و اهداف جدید و بزرگی هم برای تیم ملی ترسیم شده است. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این جلسه به حضور تیم ملی بانوان در چلنج کاپ و لیگ ملت ها تأکید کرده است و از کمیته فنی فدراسیون در خواست کرده بر محوریت این اهداف برنامه ریزی کنند و برنامه های تیم ملی بانوان را تعیین کنند. شاید از نظر خیلی از علاقه مندان برای تیم ملی بانوان هدف سخت و دشواری باشد اما با توجه به پشتوانه و پتانسیل والیبال بانوان این امر میسر است و می‌توان با برنامه ریزی دقیق به اهداف فدراسیون که چلنج کاپ و لیگ ملت ها است رسید.

در جلسه دیروز هرچند حرفی از تغییر کادر های فنی تیم ملی زده نشده است اما شاهد نشان می‌دهد برنامه فدراسیون برای بانوان دست خوش تغییرات خواهد بود و سرمربی کنونی تیم ملی برای ساختن پایه والیبال ایران تغییر موضع خواهد داد و از این پس هدایت تیم های پایه بر عهده الساندرا کمپدلی خواهد بود. این موضوع برای والیبال بانوان بسیار مسرت بخش است و پس از سال ها یک مربی مستقل و با دانش تمام تحولات پایه والیبال بانوان را بررسی و مدیریت خواهد کرد.

البته باید منتظر ماند و دید الساندرا کمپدلی این پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران را می‌پذیرد یا خیر. به نظر می‌رسد سرنوشت اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در انتظار کمپدلی است، چرا که گفته می‌شد مسئولان فدراسیون فوتبال هم به دراگان پیشنهاد داده بودند تا تیم بزرگسالان را رها کرده و به تیم امید برود!

خبرها حاکی از این است که در جلسه بعدی کمیته فنی تکلیف نیمکت تیم های ملی را مشخص خواهد کرد و برنامه تیم های ملی بانوان رسما وارد فاز اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول