اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

ماموریت ویژه اله؛ تشکیل تیم ملی 2027/ رؤیای جهانی شدن، سودای جدید زنان والیبال ایران

الساندرا کمپدلی در ماموریتی ویژه، مسؤول انتخاب و پرورش نسل والیبال 2027 زنان ایران شد.

ماموریت ویژه اله؛ تشکیل تیم ملی 2027/ رؤیای جهانی شدن، سودای جدید زنان والیبال ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، آذرماه سال گذشته بود که فدراسیون والیبال ایران با اخذ امتیاز طرح توسعه والیبال فدراسیون جهانی با الساندرا کمپدلی برای همکاری در راه توسعه و پیشرفت والیبال زنان ایران به توافق رسید و این مربی ایتالیایی که در سال ۲۰۱۷ در کنار خولیو ولاسکو مسئولیت فنی و انتخاب تیم‌های پایه ایتالیا را در رده نوجوانان دختر و پسر بر عهده داشت و در زمینه استعدادیابی و کشف بازیکنان با مربیان بزرگی در این کشور همکاری کرده بود برای هدایت تیم ملی زنان و برنامه ریزی نظارت بر روی تیم‌های پایه زنان ایران راهی تهران شد.

کمپدلی از 12 دی‌ماه 1400 کار خود را در ایران با بررسی و نظارت بر مسابقات مختلف در رده زنان از جمله لیگ برتر آغاز کرد و نخستین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال زنان ایران را در روز یکم اسفندماه سال 1400 با حضور 50 بازیکن در دو گروه آغاز کرد و پس از 11 مرحله اردوی انتخابی و آمادگی در ایران و سه اردوی برون مرزی موفق به کسب مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با تیم ملی زنان کشورمان شد و در رقابت های جام کنفدراسیون زنان ایران به مقام هفتم رسید.

در همین راستا جلسه کمیته فنی فدراسیون روز دوشنبه 18 مهرماه در نشست شش ساعته خود عملکرد تیم‌های ملی زنان و رده‌های سنی مختلف ایران در سال 1401 را بررسی کرد و راهکارهایی برای بهبود وضعیت، رشد و توسعه والیبال حرفه‌ای زنان تعیین کرد که توجه و تمرکز کامل بر روی استعدادیابی حرفه‌ای در زمان مناسب و تربیت و پرورش بازیکن از سنین پائین از جمله محورهای اصلی خروجی کمیته فنی برای رشد و افزایش سرعت والیبال زنان کشورمان در سطح آسیا و جهان بود.

بر این اساس، با توجه به اینکه فدراسیون جهانی والیبال از سال 2024 مسابقات جهانی دختران و پسران زیر 17 سال جهان را برگزار خواهد کرد و سال آینده مسابقات قاره‌ای این رده‌های سنی برگزار خواهد شد، این مربی ایتالیایی از سوی داورزنی رئیس فدراسیون والیبال مامور انتخاب و پرورش بازیکنان تشکیل تیم ملی زیر 16 سال ایران برای شرکت در رقابت های دختران زیر 16 سال آسیا شد.

مسابقات والیبال استعدادیابی دختران زیر 14 سال کشور از روز جمعه 22 مهرماه با ورود تیم‌ها به فریدون‌کنار آغاز شده است و کمپدلی روز گذشته راهی این شهر شد تا استارت تیم ملی زنان سال 2027 را با شناسائی استعدادهای برتر این مسابقات آغاز کند.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش هیات رئیسه فدراسیون والیبال، فدراسیون والیبال تنها فدراسیونی است که تا 50 درصد از بودجه تیم‌های ملی خود را در بخش بانوان سرمایه گذاری کرده است تا والیبال زنان ایران نیز بتواند در آینده‌ای نزدیک به والیبال مردان برسد.

والیبال زنان ایران پس از یک دهه شرکت در رقابت‌های آسیایی و کسب نخستین مدال بین المللی خود در بازیهای کشورهای اسلامی اکنون به فکر آینده‌ای روشن‌تر در سال 2027 در مصاف با قدرت‌های والیبال زنان آسیا و جهان است. رویایی که تا کمتر از 10 سال پیش برای مردان والیبال ایران نیز دست نیافتنی بود.

این در حالیست که در ابتدای سال جاری فدارسیون جهانی والیبال برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی قاره‌ها در رده سنی دختران و پسران زیر 16 سال را تصویب کرد، بنابر این نخستین تورنمنت رسمی کمپدلی پس از تشکیل تیم ملی زنان 2027 ایران، حضور در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا خواهد بود که در سال 2023 برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ت 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول