اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

از کنایه رونالدو به کی‌روش تا ساختن ایران ترسناک در جام جهانی

شبکه آمریکایی در گزارشی به مسیر طولانی کارلوس کی روش برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر پرداخت.

از کنایه رونالدو به کی‌روش تا ساختن ایران ترسناک در جام جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت «ESPN» آمریکا در گزارشی به اوضاع تیم ملی ایران زیرنظر کارلوس کی روش قبل از جام جهانی 2022 پرداخت.

این رسانه آمریکایی نوشت: کارلوس کی روش با دو تیم(کلمبیا و مصر) از مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر حذف شد اما در جام جهانی هدایت ایران را برعهده خواهد داشت، همان تیمی که در جام جهانی برزیل و روسیه مربی اش بود.

به نظر می‌رسد قوانین برای کی روش وجود ندارد. می توان توضیح داد که مربی ای که در یک دوره مقدماتی جام جهانی دو تیم را حذف می کند چگونه با  یک تیم سومی در جام جهانی بازی می‌کند.

کارلوس کی روش ابتدا به عنوان سرمربی کلمبیا و سپس مصر برای حضور در جام جهانی تلاش کرد. در نهایت او در جام جهانی قطر 2022 هدایت ایران را برعهده خواهد داشت.

*کی روش از کلمبیا و مصر به تهران رسید تا در جام جهانی باشد

این هواپیما از بارانکیلا شروع شد، از اسکندریه عبور کرد و با توقفی کوتاه در تهران، سرانجام در دوحه فرود خواهد آمد. سناریوها به مثابه واقعیت‌های موازی که برای چهارمین جام جهانی گرد هم آمدند. با این حال، این فوتبال است. دلیل قانع‌کننده‌تری برای توجیه آن ماجراجویی پر از دست‌انداز بین سال‌های 2020 و 2021، با پایان بهتر در سال 2022 نیست.

مربی پرتغالی از تعصبات خلاص شد تا مفاهیم دیگر را در آموزش بگنجاند. او آنها را جامع کرد، موقعیت های بازی را در تمرین شبیه سازی کرد، بازیکنانش را بهبود بخشید.

کی روش مربی جوانان کشورش بود. او نسل قهرمان فیگو را به کاپیتانی ژائو پینتو در سال 1991 ساخت. او در منچستریونایتد به عنوان دستیار الکس فرگوسن را همراهی کرد و آخرین فصل از " کهکشانی های" رئال مادرید را کارگردانی کرد.

موضوع باشگاه مهم بود اما نفوذ و دیده شدن آن با تیم های ملی بیشتر شد. او سه دوره متوالی جام جهانی را تجربه کرد که از سال 2010 شروع شد. اکنون، او برای چهارمین جام جهانی خود آماده می شود.

*محکومیت کی روش توسط رونالدو

در  جام جهانی آفریقای جنوبی 2010 در مرحله یک هشتم نهایی به دلیل شکست 1-0 مقابل اسپانیا حذف شد. رسانه های پرتغالی او را سنگسار کردند. هواداران او را مقصر دانستند.کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی وقتی در مورد دلایل حذف از جام جهانی سوال شد، تنها با سه کلمه کی روش را محکوم کرد: "از کارلوس بپرس".

تغییر دنی به جای هوگو آلمیدا در آن بازی به او برچسبی زد که خلاصی از آن برای او دشوار است. کی‌روش بین تعاریف «غیر جاه‌طلب»، «عمل‌گرا» یا آسیب‌رسان‌ترین، «تدافعی» قدم می‌زند.

از طرفی در ایران او یک قهرمان است. او در سال 1390 به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شد و جایگزین افشین قطبی شد. در ابتدا به نوازندگی پرداخت. ایران بازیکنان، منابع و اشتیاق خوبی دارد. به این ترکیب، او تجربه خود را برای راهیابی به جام جهانی برزیل، به عنوان رهبر گروه A در آسیا، اضافه کرد.

در جام جهانی، او از نظر تاکتیکی محدودیت ها را در برابر تیم های رقابتی تر پنهان کرد. آرژانتین را با بازیکنان زیادی در زمین خودش آزار می داد. فقط یک گل غیرممکن از لیونل مسی باعث شد تا او فقط  یک امتیاز در جام جهانی 2014 بگیرد و با صبر و حوصله کار کرد. او آخرین مسابقات را ترک کرد، بدون برد و تنها یک تساوی مقابل نیجریه کسب کرد.

کی روش ایران را به عنوان یک قدرت آسیایی تثبیت کرد. در  آسیا بعد از حضور کی روش ایران را رقیبی می دانند که باید از او ترسید. آنها پس از برزیل با برتری 2 بر صفر مقابل ازبکستان در تهران به دومین تیمی تبدیل شدند که وارد جام جهانی روسیه 2018 شدند. آنها با 22 امتیاز در گروه خود صدرنشین شدند و در 10 بازی شکست نخورده بودند.

ایران در جام جهانی گذشته واقعیتی متفاوت از چهار سال قبل نشان داد. او در گروه مشترک با اسپانیا، پرتغال و مراکش سوم شد. او چهار امتیاز کسب کرد. یک برد، یک مساوی، یک باخت. کی روش در جام ملت‌های آسیا 2019 ماند و احساس کرد که پس از شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی، این یک چرخه کامل شده است.

*آغاز دوران جدید کی روش با کلمبیا و مصر

اعتبار او کلمبیا را مجذوب خود کرد. او در سخنرانی خود گفت: "من با فروتنی اینجا هستم و تلاش خواهم کرد تا از میراثی که در سال های اخیر با آقای پکرمن ایجاد شده مراقبت کنم.

شروع امیدوارکننده کی روش در پیروزی 3-0 مقابل ونزوئلا، و به دنبال آن امتیاز نهایی در سانتیاگو در برابر شیلی در نهایت با بدترین باخت های تاریخ کلمبیا مقابل اروگوئه با نتیجه 3 بر صفر و 6-1 در برابر اکوادور باعث شد تا برکنار شود.

مصر او را در سال 2021 نجات داد. او در شرایط صلاحیت با مشکل مواجه بود و انتخاب خود را به او سپرد. او اولین بازی خود را با پیروزی 1-0 مقابل لیبی در اسکندریه انجام داد. او تا مرحله پلی آف مقابل سنگال به خوبی ادامه داد. آنها در بازی اول 1-0 پیروز شدند، در بازی برگشت 1-0 شکست خوردند و در ضربات پنالتی با نتیجه 4-2 شکست خورند تا از راه یابی به جام جهانی 2022 بازماند.

پاداش ایران به کی روش در جام جهانی 2022

در نهایت کی روش در قطر خواهد بود. فوتبال او را به اینجا رساند. در 16 شهریور ایران آن را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرد.کی روش در این زمینه گفت: من احساس می کنم در خانه هستم. این بهترین احساسی است که می توانم داشته باشم. میراث او جایزه ای بود که دو سال قبل بدون موفقیت با دو تیم ملی دیگر به دنبالش آمد.

در مقابل زمان کار کردن او با تیمی رسیده که در خط حمله مهدی طارمی،  مهاجم گلزن پورتو که اولین بازیش را با پیراهن ملی در سال 2015 انجام داد، در اختیار دارد. فرمانده ایران کاپیتان احسان حاج صفی 32 ساله است و اللهیار صیادمنش خون جدیدی به خط حمله یوزها تزریق کرده است.

انگلیس، آمریکا و ولز در گروه B منتظر او هستند. او در 21 نوامبر مقابل انگلیسی ها در استادیوم بین المللی خلیفه دوحه به میدان می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول