اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سجادی: حوزه جوانان باید از وزارت ورزش جدا شود/ پاداش بانوان مدال‌آور به زودی پرداخت می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: واقعیت امر این است که حوزه جوانان باید از وزارت ورزش جدا شود و این مسئله را هم بارها مطرح کرده‌ایم.

سجادی: حوزه جوانان باید از وزارت ورزش جدا شود/ پاداش بانوان مدال‌آور به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس‌‌، سیدحمید سجادی در خصوص وام‌های ازدواج که برای جوانان از سوی وزارت ورزش در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اول از همه ایام ولادت حضرت زهرا (س) را به دختران جوان کشورم تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در ادامه بتوانیم برنامه‌هایی که برای جوانان توسط معاون امور جوانان در نظر گرفته‌ایم عملی شود. رسالت و ماموریتی که باید در سال1399 و سال 1400 افزایش آمار ازدواج را داریم که بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: ما در تلاش هستیم که آمار طلاق در کشور را کمتر کنیم این تمام برنامه‌ای بود که ما از زمانی که به وزارت ورزش آمدیم تعیین کردیم تا آن را عملی کنیم. امسال ما توانستیم 2هزار و 509 نفر را که مدیر و یا روانشناس بودند را در معاونت‌های استانی خودمان در خصوص جوانان جذب کنیم. ما از ابتدای سال 60 مجوز مشاوره ازدواج را صادر کردیم که تا به امروز به بیش از 460 مرکز رسیده  است و تمام این اقدامات را برای جوانان انجام دادیم. ما ارائه مشاوره‌های رایگان به 690 زوج که در امسال ازدواج کردند مشاوره دادیم که مشاوره رایگان بدهیم. ما در صدد هستیم بودجه جوانان در این بخش را افزایش دهیم تا بتوانیم جلسات مشاوره جوانان را دو برابر کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما امسال 171 گفت‌وشنود برای جوانان داشتیم تا بتوانیم مشکلات جوانان را حل کنیم و خود رئیس جمهور هم در این خصوص دستورات لازم را داده تا بتوانیم کارگروه‌های مختلف را تشکیل دهیم تا بتوانیم شرایط را برای جوانان فراهم کنیم. این کاری که ما انجام دادیم یک کار نویی است و توسط استان‌های ما رخ داده و خدا را شکر می‌کنیم که از این طرح استقبال خوبی انجام شده است.

سجادی اظهار داشت: جوانان در مدتی که در جلسات گفت‌وشنودها شرکت می‌کنند در مباحث مختلف، دیدگاه‌های مختلف و تفکرات مختلف حضور دارند که با گفت‌وگو بسیاری از مسائل حل می‌شود. ما در صدد این هستیم که اگر بودجه مدنظرمان تأمین شود 14 خانه جوان دیگر کشور احداث کنیم تا جوانان بتوانند در آن خانه‌ها حضور پیدا کنند و برای ابتدای زندگی خود راه درستی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: جلسات گفت‌وشنودها طبق طراحی ثمن‌ها انجام می‌شود و در ادامه این ثمن‌ها هستند که گفت‌وشنودها را مورد بررسی قرار می‌دهند و نتیجه آن را به وزارت ورزش اعلام می‌کنند. همچنین ما در نظر داریم جوانانی که به خدمت سربازی می‌روند برای آنها اشتغالزایی کنیم و تحت پوشش خود قرار دهیم. این موضوع را معاون قهرمانی وزارت ورزش پیگیری می‌کند و قرار است قراردادهای آن با ارگان‌های مرتبط بسته شود تا جوانانی که دوره خدمت سربازی را می‌گذرانند به خدمت گرفته شوند. 

وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ من به دستگاه‌های مربوطه حتی پیشنهاد دادم یکسری از مهارت‌هایی که وزارت ورزش نیاز دارد را به مهارت‌های نظام‌ وظیفه اضافه کند تا بتوانیم در آینده از آنها استفاده کنیم. ما در تلاش هستیم که مهارتی را به جوانان آموزش دهیم و در ادامه از آنها استفاده کنیم. ما حدود 27 هزار مکان ورزشی در کل کشور داریم که این 27 هزار مکان ورزشی در کشور مدیر، تکنسین، نگه‌دارنده تخصصی، مهندسین متخصص و ... نیاز دارد که ما می‌توانیم این افراد را از همان دوره‌های مهارتی نظام وظیفه تأمین کنیم و عقل سلیم حکم می‌کند وقتی کسی که دوره مهارتی را گذرانده و تسلط بر کار دارد را جذب و از آنها استفاده کنیم.

سجادی عنوان کرد: ما تا به امروز توانسته‌ایم مجوزی را به مراکز انتخاب همسر بدهیم که یکی از وظایف حوزه جوانان برای وزارت ورزش و جوانان بود. تاکنون 12 مرکز فعال در کشور داریم که مجوز رسمی انتخاب همسر را دریافت کردند و فعالیت می‌کنند. 

وی در پاسخ به این سؤال که اقدامات وزارت ورزش و جوانان چند درصد در افزایش جمعیت توانسته مؤثر باشد، گفت: اگر حقیقت را بخواهیم بگوییم تا به امروز آمار دقیقی در دست نداریم و مسئولان این امر به ما قول داده‌اند تا اواخر اردیبهشت‌ماه و یا اوایل خردادماه درصد تأثیرگذاری  اقدامات را به وزارت ورزش اعلام کنند. ما باید یادمان باشد که موضوع جوانان یک موضوع فرادستگاهی است. درست است که حوزه جوانان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است. ما از سال گذشته تا امروز 35 درصد در اعطای وام ازدواج شاهد افزایش هستیم و تا به امروز حدود 102 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت شده است. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: من به دنبال این هستم طرحی را که تبیین کرده‌ایم را به هیأت دولت ببرم و آن را به تصویب برسانم و مطمئن هستم که مورد حمایت هیأت دولت هم قرار خواهم گرفت. چرا که 150 میلیون تومان مبلغی نیست که امروز جوانان ما بتوانند یک زندگی را شروع کنند. ما تلاش می‌کنیم در ادامه طوری برنامه‌ریزی کنیم تا جوانان بتوانند هم زندگی خود را آغاز کنند و هم از پس اقساط وام ازدواج بربیایند. واقعیت امر این است که حوزه جوانان باید از وزارت ورزش جدا شود و این مسئله را هم بارها مطرح کرده‌ایم که اگر مراحل آن به خوبی پیش برود می‌تواند حوزه جوانان از ورزش منفک و خودش یک وزارتخانه شود.

سجادی در پاسخ به این سؤال که خودتان را کدامیک انتخاب می‌کنید، گفت: قطعاً من وزارت ورزش را انتخاب می‌کنم چرا که حوزه جوانان تخصص خود را می‌خواهد و باید کارهای تخصصی و مطالعاتی درستی در آن انجام شود. وزارت ورزش هیاهو و هیجان خاص خود را دارد از اعزام ورزشکاران به مسابقات بین‌المللی تا کسب مدال‌های مختلف اما امور جوانان کار تخصصی می‌خواهد و باید از دل اجتماع بعضی از موارد کسب اطلاع شود تا بدانیم جوانان در جامعه ما چه نوع و چه سبک زندگی را دارند. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در حوزه جوانان در حال رخ دادن است فعالیت ثمن‌ها است تا به امروز حدود 640 ثمن در کشور داریم که فعالیت می‌کنند. این ثمن‌ها حاصل کار استان‌ها به خصوص استان تهران است که فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه جوانان دنبال می‌کنند. ثمن‌ها پل‌های ارتباطی ما با جوانان جامعه هستند و افرادی هم که برای این موضوع با ما در ارتباط هستند کارها خوبی را صورت داده‌‌اند. 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من به عنوان وزیر ورزش و جوانان یکی از اعضای مسئولان این کشور هستم و باید صحبت‌های جوانان را بشنوم و بدانم که حرف‌های آنها با ما چیست. برای مثال ورزشکار سنگ‌نورد ما که از مسابقات برگشت عذرخواهی کرد و به دیدار من آمد و در این دیدار عکس یادگاری گرفت و برای رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد و این موضوع را بیان کرد که به صورت خیلی عادی وارد کشور شدم و به دیدار مسئولان ورزشی کشور آمدم.

سجادی گفت: هرچند در این باره قضاوت‌های دیگری صورت گرفت اما من یاد می‌کنم از سخن حاج قاسم سلیمانی که گفت همه جوانان کشور دختران و پسران ما هستند. همچنین در سخنان اخیر مقام معظم رهبری هم شما دیدید که چگونه در خصوص دختران کشورمان صحبت کردند. 

وی افزود: ما در ورزش چوپ سپاس را بلد هستیم و از تمام کسانی که تلاش کردند تا ورزش کشور پیشرفت کند تشکر کنیم. من از ریاست جمهوری تشکر می‌کنم که امسال برای اولین‌بار قبول کردند که مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور را با حضور خودشان برگزار کنیم. در روزهای آینده منابع پاداش بانوان مدال آور به دست وزارت ورزش خواهد رسید و ما هم طبق قولی که به بانوان مدال‌آور دادیم به آنها تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ما برای تخصیص پاداش‌ها برای تمام رشته‌های ورزشی معادل قرار دادیم و تمام ورزشکاران حتی در بخش کوهنوردی می‌توانند آن معادلی که در نظر گرفته شده را کسب کنند و براساس آن معادل پاداش دریافت کنند. تمام پاداش‌هایی که در مراسم تقدیر از بانوان مدال‌آور به ورزشکاران داده شده است در روزهای آینده عملی خواهد شد. 

سجادی تصریح کرد: بانوان ما تاکنون در 262 رویداد شرکت کرده‌اند که از این تعداد 65 میزبانی را داشته‌ایم که در بخش بانوان قابل توجه است. سقف کسب مدال بانوان ما در مسابقات کشورهای اسلامی 22 درصد بوده است در حالیکه در سایر کشورها بین 47 تا 48 درصد است. 22 درصد امروز برای ما یک موفقیت است چرا که در گذشته چنین چیزی را نداشتیم. ما در سال گذشته که تقریباً اواخر سال گذشته بود تصمیم گرفتیم لیگ رشته‌های ورزشی بانوان در کشورمان جدی گرفته شود چرا که می‌توانیم میزبانی‌های خوبی را در مسابقات بین‌المللی داشته باشیم. این عزم ما در آماری که امسال مشخص است به طور کامل دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ما امروز آمارهایی که در ورزش به خصوص در بخش بانوان داریم در گذشته دیده نشده است. امروز ما به جای رسیده‌ایم که وزیر ورزش ترکیه شخصاً از من خواسته است تا بازیکنان محجبه زیادی را برای حضور در لیگ والیبال ترکیه به آن کشور اعزام کنیم تنها دلیل این موضوع هم با حجاب بازی کردن ورزشکاران ما است. من این موضوع را حتی با داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم در میان گذاشتم و به او گفتم که این اتفاق، اتفاق بزرگی است و تا جایی که می‌توانند این کار را عملی کنند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما امروز شاهد این هستیم که برمکی در ورزش کوراش که یکی از جذاب‌ترین ورزش‌ها است بهترین جهان شود. اینها  همه اتفاقاتی است که در ورزش بانوان در حال رخ دادن است. در کنار همه این اتفاقات ما موضوعات فرهنگی را هم بیکار نگذاشته‌ایم و البسه تیم‌های ملی را یک به یک و رشته به رشته طراحی کرده و به تصویب رساندیم که ملی‌پوشان از این البسه در رقابت‌های بین‌المللی می‌توانند استفاده کنند. اینها همه کارهایی است که ما در این مدت انجام داده‌ایم و در گذشته چنین چیزهایی را به چشم ندیده‌ایم. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول