اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

امضای تفاهم‌نامه کمیته ملی المپیک و شهرداری/ خسروی‌وفا: امیدوارم فوتبال پس از 50 سال المپیکی شود

شهردار تهران و رئیس کمیته ملی المپیک عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه کمیته ملی المپیک و شهرداری/ خسروی‌وفا: امیدوارم فوتبال پس از 50 سال المپیکی شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران عصر امروز دوشنبه، ۸ اسفندماه با حضور محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و مناف هاشمی، دبیرکل کمیته در حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران به امضا رسید. 

این تفاهم‌نامه در راستای حمایت شهرداری تهران از کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو و نیز قهرمانان این رقابت‌ها به امضای طرفین رسید. 

محمود خسروی وفا در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از زاکانی به خاطر این فرصتی که به ورزش کشور و کمیته ملی المپیک در آستانه حضور در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس دادند، سپاسگزارم. این فرصت داده شد تا ورزش از حمایت شهرداری و شورای شهر برخوردار شود.

وی افزود: ورزش کشور با حداقل هزینه می‌تواند تاثیرات مثبت داشته باشد در ورزش هر چه هزینه شود سرمایه‌گذاری است. در این مدت ورزش کشور و فوتبال در این ماه‌ها نشان داد که ورزش موجب همدلی و اتحاد خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش کشور از قدیم چانه کوچکی داشته و‌حمایت‌های جانبی می‌تواند در کسب نتایج خوب موثر باشد. ظرفیت ورزش کشور بالاست ولی در سه دوره قبلی به ترتیب چهارم، پنجم و ششم شدیم و افت داشتیم. بنا داریم در این دوره نتایج بهتری کسب کنیم و توانمندی این نسل جوان را به جهان و آسیا نشان دهیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ سال است در فوتبال در المپیک سهمیه نگرفتیم. امیدوارم در پاریس این سهمیه کسب شود و دل مردم از حضور فوتبال در المپیک شاد شود. ظرفیت‌های مختلف شهرداری می‌تواند کمک موثری برای ورزش باشد. 

 

 

خسروی وفا گفت: به یک پشتوانه قوی در کنار ورزش مانند شهرداری نیاز داریم که خوشبختانه این تفاهم نامه گامی در این مسیر است.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌های خود گفت: پدر زاکانی از ورزشکاران کشتی بوده و می‌داند ورزش چقدر می‌تواند در نشاط و وحدت ملی موثر باشد. با هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری به جمع‌بندی رسیدیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و میوه آن را در بازی‌های آسیایی و المپیک بچینیم. 

وی اظهار داشت: امروز احساس می‌کنیم پشتوانه محکمی داریم‌، بحث اشتغال و مسکن باعث انگیزه ورزشکاران می‌شود؛ البته ورزشکاران ما برای جوایز در مسابقات حاضر نمی‌شوند و برای افتخار آفرینی و برافراشتن پرچم در میادین حاضر می‌شوند، اما ما باید از آنها حمایت کنیم و اولین قدم را شهرداری برداشت.

خسروی‌وفا در پاسخ به این سوال که آیا طلایی‌های المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو صاحب شغل و مسکن خواهند شد، گفت: باید ظرفیت‌ها را سنجید و باید بررسی و مطالعه شود. در این دوره امیدوارتر هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول