اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رشیدی: می توانیم با قلعه‌نویی قهرمان آسیا شویم/ قرارداد بستن تا پایان جام ملت‌ها کار خوبی نبود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و با او می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.

رشیدی: می توانیم با قلعه‌نویی قهرمان آسیا شویم/ قرارداد بستن تا پایان جام ملت‌ها کار خوبی نبود

منصور رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: پیش از این هم گفتم در شرایط فعلی تیم ملی، بهترین اتفاق انتخاب مربی ایرانی است زیرا فرصت محدودی تا جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده و مربی داخلی به دلیل شناخت روی فرهنگ و بازیکنان کشورمان، می‌تواند بهترین گزینه باشد. ما با مربی ایرانی قهرمان آسیا شده‌ایم و به المپیک و جام جهانی هم صعود کردیم.

وی اضافه کرد: من همیشه از چند گزینه ایرانی به عنوان بهترین نفرات برای هدایت تیم ملی نام بردم که یکی از آن‌ها امیر قلعه‌نویی بود. هرچند اسامی برخی نفرات هم در این مدت مطرح شد که اصلا موافق آن‌ها نبودم زیرا مربی تیم ملی باید قوی، شناخته شده، دارای کارنامه و باتجربه باشد. قلعه‌نویی بیش از 20 سال است در بالاترین سطح فوتبال ایران مربیگری می‌کند و چندین قهرمانی در لیگ برتر به دست آورده است. پیش از این هم سرمربی تیم ملی بوده و می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درخصوص اینکه برخی اعتقاد دارند باید حتی در صورت ناکامی در جام ملت‌های آسیا به قلعه‌نویی زمان داده شود، گفت: متاسفانه هیچ وقت برای مربی ایرانی چنین مزیتی قائل نشده‌اند. به مربیان خارجی 5-4 سال زمان داده‌اند اما با اولین ناکامی مربیان خودمان، آن‌ها را کنار گذاشته‌ایم. منکر زحمات کارلوس کی‌روش نمی‌شوم اما کدام مربی در ایران به اندازه او فرصت داشت؟ 3-2 سال هم به مربی ایرانی فرصت بدهید.

رشیدی افزود: من شنیده‌ام قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌های 2023 و برای چند ماه است. در حقیقت قرارداد او به یک سال هم نمی‌رسد. به جز دوره آخر مربیگری کی‌روش یا همین پیشنهادی که برای هدایت تیم ملی به سانچز دادیم، آیا با مربیان خارجی هم اینگونه قرارداد بستیم؟ این کار درست نیست و باید دست کم تا جام جهانی بعدی به قلعه‌نویی اعتماد می‌کردند. باید به او برای کار کردن فرصت می‌دادیم زیرا اکنون همه می‌گویند بهترین انتخاب برای سرمربیگری تیم ملی بود. قلعه‌نویی مربی باتجربه ای است و می‌تواند کارهای مثبتی برای تیم ملی انجام بدهد. برای رسیدن به موفقیت با این مربی باید برای دراز مدت برنامه‌ریزی می‌کردیم.

وی درمورد اینکه باید از قلعه‌نویی در جام ملت‌های آسیا چه انتظاراتی داشته باشیم، گفت: اگر از او حمایت کنیم، امکان دارد قهرمان جام ملت‌ها شویم. مگر 50 سال قبل با حشمت مهاجرانی با 16 گل زده و بدون گل خورده قهرمان نشدیم؟ توقع را نباید از قلعه‌نویی بالا ببریم و به او فشار وارد کنیم اما ایرانی‌ها هم می‌توانند کارهای بزرگ انجام داده و تیم را به قهرمانی آسیا برسانند. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص اینکه پوست‌اندازی در تیم ملی جزء برنامه‌های قلعه‌نویی است، توضیح داد: این کار کاملا درست است و باید قلعه‌نویی در تیم ملی جوانگرایی کند زیرا اکنون نفرات زیادی در تیم ملی با سن بالای 30 سال حضور دارند که به مرور باید به فکر خداحافظی باشند. در همین تیم جوانان که با صمد مرفاوی حذف شد، نفراتی حضور داشتند که می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کنند. بهترین‌های آسیا جوانان ایرانی هستند. به همین دلیل قلعه‌نویی باید پوست‌اندازی در تیم ملی را انجام بدهد.

رشیدی درمورد اینکه در این صورت نباید توقعات را از تیم ملی بیش از اندازه بالا برد، پاسخ داد: این موضوع درست است زیرا نمی‌توان پس از یک تا دو ماه از شروع جوانگرایی در تیم ملی، انتظار کسب نتایج خیلی فوق‌العاده را داشته باشیم. قلعه‌نویی برای این کار زمان می‌خواهد و بازیکن جوان هم باید بازی کند تا باتجربه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول