اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

ساعی: دوستان میخواهند ریشه تکواندو را خشک کنند/برای محرومیتم تلاش کردند اما نتوانستند

رئیس فدراسیون تکواندو، گفت: دوستان‌ هم می‌دانند‌ کجا باید به تکواندو آسیب بزنند و می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند.

ساعی: دوستان میخواهند ریشه تکواندو را خشک کنند/برای محرومیتم تلاش کردند اما نتوانستند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که همچنان انتقادهایی را از معاون وزیر ورزش دارید، صحبت های، خود اظهار داشت: من خیلی آدم صبوری هستم‌ و کم پیش می آید که بخواهم پاسخ بدهم.انرژی و ‌وقت برای اینگونه مسایل بگذارم، اما این مسایل به جایی رسیده که به خانواده تکواندو لطمه میزند، این ها به مسایل شخصی هم ورود کرده اند، اما به تکواندو لطمه میزنند. من نماینده یک میلیون تکواندوکار هستم و باید حق خانواده تکواندو دفاع کنم امروز روزهای آخر سال است ۱۵ تا ۱۷ مسابقه شرکت کردیم و پنج فروردین اعزام داریم.

و‌ی در ادامه افزود: برای اعزام به مسابقات و کسب سهمیه المپیک همان بودجه ای که گفته اند را هم فقط پنجاه درصد داده اند. اگر تمام بودجه را میدادند ، پنجاه درصد هزینه های ما نمیشد. آن ۲۲ میلیارد هم که میگفتند به ما نداده اند و نصف آن را داده اند. اگر به ما کمک نکنند در این رویداد به مشکل میخوریم. قبل از اینکه اتفاق بدی برای وزیر ورزش رخ دهد، جلسه خوبی داشتیم. تفاهم نامه قبل از آن امضا نشده بود، اما وزیر ورزش و جوانان در آن جلسه به بنده گفت که تفاهم نامه را امضا کنید و ما یک متمم هم به قرارداد تفاهم نامه شما امضا میکنیم و کنار آن ۲۲ میلیارد هم یک متمم اضافه میشود. از این ۲۲ میلیارد، دقیقا ۲۰ میلیارداش از طرف مجلس است و‌ تنها دو میلیارد آن ۲۲ میلیارد برای وزارت ورزش و‌جوانان است در آن جلسه وزیر ورزش و جوانان گفت که تفاهم نامه امضا کنید تا یک متمم کنارش اضافه کنیم اما متاسفانه یک اتفاقی تلخی برای وزیر و همراهانش رخ داد که تا به امروز ۱۱میلیارد داده اند و خبری از آن متمم نیست!

وی در ادامه گفت: اگر کمک نکنند‌ ما مشکلات داریم. گرنداسلم‌ مسیر میانبر و مهمی برای رسیدن به المپیک است و دوستان‌ هم می‌دانند‌ کجا باید به تکواندو آسیب بزنند و می‌خواهند ریشه تکواندو را خشک کنند و همکاری با ما ندارند. دوستان می‌گویند چرا ساعی‌ می‌خواهد با تیم ملی به مسابقات اعزام شود، در حالیکه می‌دانند محرومیت من لغو شده است. آنها خیلی تلاش کردند محرومیت ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون تکواندو، خاطرنشان کرد: رشته‌ایی‌ هستیم که باید در تمام رویدادها شرکت کنیم و امتیاز بگیریم تا از رنکینگ سیستم به المپیک برسیم. با این شرایط خیلی از رویدادها را از دست خواهیم داد.

ساعی در ادامه صحبت های خود اظهارداشت: ورزش هیچگاه جزو اولویت‌ها نیست‌ و چانه‌اش‌ آنقدر کوچک گرفته شده که هرچقدر هم افزایش بودجه بدهند بازهم فایده‌ای ندارد. حالا هم می‌گویند بودجه کمتر شده که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه ای که برای برگزاری بازیهای نوروز شده، آیا خروجی برای ورزش داشت یاخیر، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم بودجه این رویداد خارج از ورزش بوده است. البته اگر این بودجه سنگین در اختیار ورزش‌ قرار می‌گرفت، خیلی مفید بود. پیشنهاد دادند تکواندو هم در‌ این رویداد باشد اما بررسی کردم‌ و دیدم صلاح نیست، چراکه آورده‌ای برای تکواندوی ما نداشت و کیفیت آن خوب نبود و به غیر از هزینه چیزی برای وررش کشور‌ ندارد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه شرایط حاکم به نزدیکی مسابقات برای بازیهای آسیایی تیم اصلی را اعزام نخواهند کرد، گفت: چند رویداد در فاصله زمانی کوتاه داریم و با این شرایط، نمی‌توانیم اردوهای خوبی داشته باشیم و مجبور می‌شدیم تیم‌های سوم‌ یا چهارم را اعزام کنیم. کسب سهمیه المپیک برای ما مهم تر است، ناچاریم نفرات اصلی را برای کسب سهمسه المپیک به مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات گرندپری اعزام کنیم و شاید تیم نوجوانان که در اردو نیستند را به بازی های آسیایی اعزام کنیم چراکه مسابقات خیلی مهم تری از بازی‌های آسیایی داریم. یک مشکل بزرگ به نام صدور ویزا داریم که خیلی اذیت‌مان‌ می‌کند.

ساعی با اشاره به سختی گرفتن رواید حضور در مسابقات گرندپری گفت: برای دوره گذشته فینال گرندپری‌ منچستر زودتر از همیشه اقدام کردیم که متاسفانه در نهایت ویزا صادر نشد. سال جدید هم این رویداد وجود دارد که اهمیت بالایی برای رسیدن به المپیک خواهد داشت. اگر رفتارهای مسوولان و مشکلات مالی وجود داشته باشد در نهایت باید به سوی مسابقات قاره‌ای برویم تا از آن طریق به المپیک برسیم. فکر می‌کنم بعد از جهانی باکو در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

ساعی در پایان در پاسخ به این سوال که باتوجه به اختلافات شما و برخی از مسولان وزارت ورزش در بحث حمایت بودجه آیا بهتر نیست که در مسابقات قاره ای کسب سهمیه المپیک شرکت کنید چون با این اختلافات مشکلات مالی شما حل شدنی نیست و اعزام های شما با مشکل روبرو خواهد شد، خاطرنشان کرد: شاید در مسابقات جهانی باکو نتایجی بگیریم که بتوانیم در کورس رنکینگ باقی بمانیم و اگر نتوانیم نتایج مثبتی بگیریم، با توجه به مشکلات مالی احتمالا فقط به مسابقات قاره‌ای برای کسب سهمیه المپیک فکر می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول