اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جنجالی‌های نوروز 1402| از احتمال حضور رونالدو در ایران تا حذف استقلال از آسیا و پاسخ عجیب قلعه‌نویی به مخالفانش

در نوروز 1402 اتفاقات جنجالی زیادی رخ داد از حذف استقلال از آسیا بخاطر طلبی که دوباره پرداخت نشد تا احتمال حضور کریس رونالدو در ایران و پاسخ لطیفه گونه قلعه نویی به مخالفانش.

جنجالی‌های نوروز 1402| از احتمال حضور رونالدو در ایران تا حذف استقلال از آسیا و پاسخ عجیب قلعه‌نویی به مخالفانش

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نوروز 1402 همزمان با ماه مبارک رمضان بود و اتفاقات ورزشی زیادی نیز در آن رخ داد. نگاهی به اتفاقات جنجالی ابتدای سال می اندازیم؛

*حیرت روس ها از حضور در تهران و اراجیف یک بازیکن!

روس ها به هنگام ورود به تهران حیرت زده شدند وقتی در فرودگاه سماور دیدند! سماور نماد میهمان نوازی ایرانیان است و در قرن نوزدهم از روسیه به ایران وارد شد. فدراسیون فوتبال روس با دیدن سماور در تهران با انتشار ویدئویی نوشت اینجا تهران است یا تولا( مرکز سماور سازی روسیه)؟

البته اکثر خبرنگاران و رسانه های روس هم از زیبایی های تهران و میهمان نوازی مردم کشورمان اخباری را منتشر کردند ولی یک بازیکن روس مدعی شد که سطح زندگی در ایران از سطح زندگی در ازبکستان پایین تر است! این قضاوت و حرف های عجولانه  و غیرمنصفانه ملی پوش روس در حالی منتشر شد که روس ها در مدت حضور  3-4 روزه خود در تهران در بهترین و گرانقیمت ترین هتل کشور ساکن شدند و فقط از هتل به ورزشگاه آمدند و برگشتند. البته کارپین سرمربی تیم ملی روس قبل از بازی با ایران در مصاحبه ای گفته بود که تیم ملی ایران با اختلاف بهترین تیم قاره آسیاست.

* پاسخ دندان شکن منصوریان به بازیکن روس

علیرضا منصوریان سرمربی تیم فولاد خوزستان در همان عید نوروز حسابی از خجالت روس ها در آمد و گفت: مردک خل! اینجا یکی از بهترین کشورهای جهان است. در همان روسیه وقتی من آمدم مدیران هتل شما می گفتند با 200 دلار پول به خیابان نروید چون ممکن است با اسلحه شما را خفت کنند و به شما آسیب برسانند! تویی که فقط راه هتل تا ورزشگاه را در تهران با اتوبوس طی کردی چطور مدعی هستی که سطح زندگی در ایران نسبت به ازبکستان هم پایین تر است؟!!

منصوریان همچنین گفت اگر فوتبال روسیه به آسیا بیاید باید بداند کار راحتی مقابل تیم های قدرتمند این قاره از جمله ایران، کره جنوبی و ژاپن نخواهد داشت.

*زلاتان 41 ساله در تیم ملی سوئد و خداحافظی اوزیل 34 ساله از فوتبال!

زلاتان ابراهیموویچ با 41 سال سن به تیم ملی سوئد دعوت شد و در تمرینات تیم ملی کشورش شرکت کرد این در حالی است که این روزها در فوتبال جهان بازیکن 31 ساله را بازیکن پا به سن گذاشته شده برای فوتبال ملی خطاب می کنند اما زلاتان ثابت کرده سن فقط یک عدد است!

این در حالی است که مسعود اوزیل ستاره ترکیه ای - آلمانی  تیم ملی آلمان در سن 34 سالگی از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد.

*جدایی رحمان رضایی از تیم ملی 

رحمان رضایی که در اغتشاشات سال گذشته با انتشار استوری هایی حاشیه ساز شده بود از سوی امیر قلعه نویی به کادرفنی تیم ملی دعوت شد ولی پس انتقادهای درستی که از حضور رضایی در تیم ملی شد و معاون وزیر ورزش نسبت به این مساله واکنش نشان داد.

رضایی از کادرفنی تیم ملی کنار گذاشته شد و آندرانیک تیموریان جانشین او در تیم ملی شد. البته تیموریان در گذشته انتقادهایی به مربیگری امیر قلعه نویی در زمان بازیکنی خود داشت.

*پیام تبریک باشگاه های بزرگ جهان به مناسبت ماه رمضان

باشگاه های بزرگ فوتبال جهان از رئال مادرید و بارسلونای اسپانیا گرفته تا بایرن مونیخ  و پاری سن ژرمن فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک بگویند. حتی باشگاه چلسی در انگلیس میزبان میهمانی های افطاری برای مسلمان بودند. کریس رونالدو هم در صفحه شخصی خود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را با انتشار توئیتی تبریک گفت.

* جوک میخ و داروخانه در اولین نشست قلعه نویی!

امیر قلعه نویی بعد از تساوی مقابل روسیه از سوی خبرنگاران مخالفش در نشست خبری زیر تیغ انتقاد قرار گرفت و خبرنگار کی روش دوست خطاب به او گفت: با مخالفانت چه سخنی داری؟ تو سال هاست جام نیاورده ای! قلعه نویی هم درپاسخ گفت آن هزار امتیاز لیگ برتری را ندیدی؟! اگر بلدی تا هزار بشمار تا پاسخ سایر سوالات را بدهم.

قلعه نویی البته کنایه سنگینی هم به مخالفان خود زد و گفت حکایت این مخالفان و منتقدان من مثل همان جوک معروف میخ و داروخانه است! 

* شعار تماشاگران فوتبال علیه رئیس جمهور فرانسه و شکست برزیل

اعتراض فرانسوی ها به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از خیابان به ورزشگاه کشیده شد و تماشاگران در جریان مسابقه هلند و فرانسه از رئیس جمهوری خود خواستند تا استعفا بدهد و با کنار کشیدنش به فرانسه کمک کند! 

تیم ملی مراکش شگفتی ساز جام جهانی هم در دیداری دوستانه تیم برزیل را 2 بر یک شکست داد تا شگفتی های فوتبال در نوروز 1402 تکمیل شود.

*تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مناسبت قهرمانی ساحلی بازان و احتمال سفر رونالدو به ایران

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با ارسال نامه ای رسمی این موفقیت را به فوتبال ایران و رئیس فدراسیون تبریک گفت. در این سو هم مهدی تاج از رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دعوت کرد تا سفری به کشورمان داشته باشد.

با حسنه شدن روابط دو کشور انتظار می رود که در فصل آینده باردیگر مسابقات تیم های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دیگر درکشور ثالث برگزار نشود و شاید رونالدو هم با تیم النصر به ایران سفر کند.

* حذف استقلال از آسیا بخاطر طلب استراماچونی

تیم فوتبال استقلال به دلیل عدم توانایی در پرداخت طلب استراماچونی سرمربی ایتالیایی خود به احتمال فراوان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. اتفاقی تلخ برای فوتبال کشورمان که باعث ناراحتی شدید هواداران میلیونی استقلال و بازیکنان و کادرفنی این تیم شده است.

این در حالی است که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی« دوبار پول طلب این مربی به حساب باشگاه واریز شده بود! » این اتفاق خیلی تلخ است به این ترتیب در واقع باشگاه بابت پولی که دوبار گرفته اما طلب مربی خارجی را نداده اند و در نهایت از آسیا برای دومین سال متوالی حذف شده است. البته سازمان خصوصی سازی به دلیل مسایل مالی از مدیریت  سابق و اعضای هیات مدیره باشگاه به دادگاه شکایت کرده است.

* استعفای فتح الله زاده و بی اطلاعی وزیر ورزش

علی فتح الله زاده که یکی از محبوب ترین مدیران عامل تاریخ باشگاه استقلال بود هیچ وقت تصور نمی کرد که هواداران استقلالی در ورزشگاه علیه او شعار سر دادند و خواستار جدایی او از باشگاه شدند. بعد از این اتفاق مدیرعامل باشگاه استقلال با انتشار متنی در صفحه شخصی خود استعفا کرد ولی جالب است که وزیر ورزش اعلام کرد از استعفای مدیرعامل باشگاه استقلال خبری ندارد.

* مصاحبه بازیکنان استقلال و بیانیه باشگاه پرسپولیس

تقریبا همه بازیکنان استقلال بعد از پیروزی مقابل ذوب آهن اصفهان مصاحبه کردند و ناراحتی شدید خود را از حذف درآسیا بیان کردند. البته برخی بازیکنان استقلال در صحبت هایشان کنایه هایی به باشگاه پرسپولیس و حتی مدیران ارشد کشور زدند که چرا بین دو باشگاه تبعیض قائل می شوند! همین مساله باعث شد که باشگاه پرسپولیس هم با انتشار بیانیه ای تند پاسخ استقلال را بدهد و بگوید ما با سیلی صورت خود را سرخ نگه می داریم و اگر مدیران شما طلب مربی خارجی تان را نداده اند این مساله هیچ ارتباطی به ما پیدا نمی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول