اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اکبرپور: ساپینتو از خیلی پیشکسوتان، استقلال را بیشتر دوست دارد/ لیاقت این تیم برای قهرمانی بیشتر است

مهاجم اسبق استقلال گفت: لیاقت این تیم برای قهرمانی بیشتر از سایر مدعیان است.

اکبرپور: ساپینتو از خیلی پیشکسوتان، استقلال را بیشتر دوست دارد/ لیاقت این تیم برای قهرمانی بیشتر است

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط استقلال در آستانه دربی، اظهار داشت: استقلال در شرایط خوبی قرار دارد. بعد از مدت‌های دیدیم مربی آمده که به بازی قبل از دربی هم اهمیت می‌دهد. در گذشته سه امتیاز قبل از دربی برای مربیان مهم نبود ولی ساپینتو نشان داد تمام بازی‌ها برایش اهمیت دارند.

ساپینتو را اذیت کردند، تیم متحد شد

وی افزود: بازی زیبایی که استقلال مقابل هوادار به نمایش گذاشت، هم از نظر روحی و هم از نظر امتیازی موثر بود. تیم به صدر جدول رسید و اگر همین روند را ادامه بدهند صددرصد از دربی هم نتیجه خوبی می‌گیرند. همه می‌دانیم از مدت‌ها پیش، از زمانی که ساپینتو را محروم و به نوعی اذیت کردند، تمام اعضای تیم متحد شدند. بازیکنان تصمیم گرفتند با تمام وجود برای تیم بازی کنند. در این مدت هم مشکلاتی مانند مسائل مالی و حذف از لیگ قهرمانان آسیا تاثیری در روند صعودی تیم نداشت. همه تصمیم گرفتند با تمام وجود برای قهرمانی تلاش کنند.

این استقلال باهوش است و جسارت دارد

مهاجم اسبق استقلال گفت: قبل از دیدار با هوادار هم استقلال هم زیبا بازی می‌کرد هم خوب گل می‌زد. در این بازی هم همین شرایط را داشت و توان خودشان را پیش از دربی نشان دادند. هرچند دربی فارغ از نتایجی که گرفته می‌شود و جایگاه جدولی تیم‌ها، همیشه متفاوت بوده است ولی الان همه بازیکنان و کادرفنی استقلال از نظر فکری و درک، به این باور رسیده‌اند که باید در تمام بازی‌ها با تمام وجود حاضر شوند و برای‌شان مهم نباشد که چه تیمی مقابلشان قرار گرفته است. طبیعتا تیم استقلال در این بازی با جسارت و هوشی که دارد می‌تواند برنده زمین باشد. بازی هوشمندانه به وفور در مسابقات دیده شد. الان بازیکنان تیم به شرایطی رسیده‌اند که در هر بازی با شرایط خاص تیم مقابل بازی می‌کنند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند.

تفاوت ساپینتو با مربیان قبلی

اکبرپور در خصوص اینکه تیم استقلال بر خلاف انتظار درگیر حواشی مدیریتی باشگاه نشد و الان با نتایج خوبی که گرفته، صدرنشین است و راه زیادی تا قهرمانی دوباره ندارد، عنوان کرد: همه این‌ها به سرمربی که بالای سر تیم است بر می‌گردد. شاید مربیان خوبی قبلا آمدند و بازی‌های خوبی هم ارائه دادند اما وقتی دیدند باشگاه از نظر مالی توان ندارد و نمی‌تواند حقوق‌شان را پرداخت کند، رفتند و شکایت هم کردند تا استقلال به این شکل به دردسر بیفتد اما چیزی که ساپینتو به تیم تزریق کرده جسارت، جنگندگی و شعور است. بازیکن می‌داند بازی نکند و اعتصاب کند خودش ضربه می‌خورد. همه تمام توان‌شان را برای نتیجه گیری تیم گذاشته‌اند. می‌دانند اگر از نظر امتیازی عقب بیفتند خودشان و همچنین هوادارانی که عاشق‌شان هستند ضرر می‌کنند.

وی افزود: سرمربی تیم واقعا حرفه‌ای است و با تمام وجود تیمش را دوست دارد. شاید بیشتر از خیلی‌ پیشکسوتان و مربیان قبلی، استقلال را دوست دارد. این را در عمل نشان داد. او را محروم کردند، حق و حقوش داده نشد، تیمش را به هر صورتی اذیت کردند اما انسجامی در تیم به وجود آورده که فقط برای برد وارد زمین می‌شوند. همان تیمی که حتی بدون باخت هم قهرمان شد اما به این زیبایی فوتبال بازی نمی‌کرد.

استقلال 8 امتیاز عقب افتاده را جبران کرد و بحران‌ها را پشت سر گذاشت

گلزن اسبق استقلال در مورد اینکه آیا در پایان فصل هواداران شاهد یک قهرمانی دیگر خواهند بود، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و این را هم نشان داده است. از موقعی که 8 امیتاز عقب افتاده بود و همه ناامید بودند، نشان دادند لیاقت قهرمانی را دارند. البته الان در صدر جدول امتیازات نزدیک به هم است. هر سه تیم شانس قهرمانی دارند اما لیاقت استقلال بیشتر است چون 8 امتیاز عقب افتاده را جبران کرد. در کنار آن حواشی مدیریت و حذف از آسیا به هر تیمی می‌تواند لطمه بزند. وقتی تیمی این بحران‌ها را پشت سرگذشاته لیاقتش برای قهرمانی بیشتر است.

اکبرپور تصریح کرد: همه بخش‌ها و اعضای تیم عامل برنده شدن در دربی هستند. یک تیم اگر بخواهد در دربی یا هر بازی دیگری برنده باشد نباید وابسته به یک نفر باشد. همه اعضای تیم زحمت می‌کشند. شاید ما فقط حرکات عالی قئدی و محبی را می‌بینیم اما خط دفاع و دروازه‌بان هم خیلی زحمت می‌کشند که دروازه بسته بماند. هافبک‌ها می‌دوند و می‌جنگند که برای مهاجمین موقعیت گلزنی درست کنند. از تدارکات تیم تا سرمربی همه دست به دست هم می‌دهند که تیم ببرد. همه در پیروزی‌ها نقش دارند. دربی هم به همین شکل است. یک نفر گل می‌زند اما یک مجموعه زحمت می‌کشد تا این اتفاق بیفتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول