اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

اوکراین از حضور در وزنه برداری المپیک پاریس محروم می‌شود

فدراسیون وزنه برداری اوکراین به دلیل ثبت سومین مورد دوپینگ بعد از خاتمه بازی‌های المپیک توکیو، از حضور در بازی‌های المپیک پاریس محروم می‌شود.

اوکراین از حضور در وزنه برداری المپیک پاریس محروم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، آلینا ماروشچاک وزنه بردار دسته 81 کیلوگرم و مدافع قهرمانی اروپا و جهان در سال 2021، آخرین مورد مشکوک به دوپینگ اوکراین است.

وی روز 10 مارچ مورد آزمایش خارج از مسابقه قرار گرفته بود که نتیجه این آزمایش مثبت اعلام شد. پیش از آلینا، آزمایش دوپینگ دو وزنه بردار دیگر به نام روسلان کوژاکین و بودان تاراننکو مثبت شده است. هر سه ورزشکار باید دفاعیات خود را ارایه کنند که البته اغلب اوقات این دفاعیات با توجه به نتیجه مثبت نمونه اول، موثر نخواهد بود.

اگر سه ورزشکار فوق با محرومیت چهارساله مواجه شوند، اوکراین از المپیک حذف می شود. بنابر قوانین فدراسیون جهانی وزنه برداری در خصوص کسب سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس، اگر در فاصله زمانی 23 جولای 2021 تا 25 جولای 2024،  سه مورد تخلف از قوانین آنتی دوپینگ توسط یک یا سه ورزشکار زیرمجموعه یک فدراسیون انجام شود، هیات رسیدگی می تواند تمام یا برخی از شش سهمیه (زنان و مردان) را ابطال کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول