اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

تلنگری بر ظهور جهان مدرنیته در یک کتاب/ «حجاب و آزادی روابط» رونمایی می‌شود

آخرین اثر چاپ شده علی صفایی حائری به نام «حجاب و آزادی روابط» با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی ریاست جمهوری در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی ساعت ۱۶، واقع در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برگزار می‌شود.

تلنگری بر ظهور جهان مدرنیته در یک کتاب/ «حجاب و آزادی روابط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا رونمایی از آخرین اثر چاپ شده علی صفایی حائری به نام «حجاب و آزادی روابط» با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی ریاست جمهوری در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی ساعت ۱۶، واقع در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برگزار می‌شود.

علی صفائی متولد سال ۱۳۳۰ در شهر قم است. وی در ۱۳ سالگی شروع به تحصیل در علوم دینی و حوزوی کرد و دروس خود را در کمتر از ۴ سال به اتمام رساند. صفائی هم‌زمان با تحصیلات حوزوی و در آستانه ورود به ۱۴ سالگی پس از آشنائی با ادبیات کودکان در سطح مجله‌های کودک آن روزگار و دستیابی به آثار ادبیات نوجوان در سطح وسیع، به مطالعه تاریخ ادبیات ایران، عرب، ژاپن، چین، یونان، اسپانیا، آفریقا، آمریکای لاتین و سایر کشورهای غربی روی آورد و با نمونه‌هایی از شاهکارهای ادبی هر دوره آشنا شد.

در همین زمان با حرف‌های فرانتس کافکا، صادق هدایت و نیز تحلیل‌های نیهیلیستی، طرح‌های نواگزیستانسیالیستی و مارکسیستی در عرصه ادبیات آشنا شد. چنان‌که در گفت‌و‌گویی می‌گوید: شاید سیزده ساله بودم که داستان‌های صادق هدایت را تمام کردم. داستان‌هایی که درد و رنج انسان را مشخص می‌ساخت و پوچی و بن‌بست او را نشان می‌داد.

علی صفایی حائری در ۱۸ سالگی اولین یادداشت تحلیلی و مقالهٔ انتقادی سلسله‌وار خود را با عنوان «مسئولیت و سازندگی» که بعد از مدتی به کتاب تبدیل شد، با امضا عین صاد منتشر کرد که در واقع، شالوده و ساختار تفکرش، بر این پایه استوار شد.

کتاب نامه صفایی حائری بیش از ۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگونی چون تربیتی، نقد و روش نقد، ادبیات هنر، روش تدریس و آموزش، قرآن کریم و روش برداشت از آن، تفسیر و دیدارهای تازه با قرآن، دعا و حدیث، ولایت و امامت، معارف اسلامی و آموزه‌های اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی اسلام نوشته شده است که در غالب آن‌ها با محوریت مسائل روز جامعه اسلامی کار کرده و کتاب‌هایش به نوعی بر مبنای روش آموزش قرار گرفته است. انتشارات لیلة القدر ناشر تخصصی آثار وی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول