اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

چاپ سالانه 1900 عنوان کتاب توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در زمینه کتاب در بنیاد یک جهش فوق‌العاده داشتیم و سالانه ۱۹۰۰ عنوان کتاب تولید می‌کنیم که سهم هر استان از نشر کتاب ۶۰ عنوان مرتبط با دفاع مقدس است.

چاپ سالانه 1900 عنوان کتاب توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بازدید از غرفه انتشارات خبرگزاری فارس در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گفت‌وگو با خبرنگار توانا به تبیین مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس پرداخت.

 امیر نبی سهرابی در شرح وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس و انتقال پیام دفاع مقدس به جامعه امروز است. زمان دفاع مقدس فاصله‌ای بین دولتمردان و مردم نبود اگر ما بخواهیم جامعه را بازسازی کنیم و جامعه انقلابی و پویا بسازیم باید فاصله مردم و مسئولان مثل زمان شهید رجایی برداشته شود. مسئولین مثل مردم زندگی می‌کردند متقابلاً مردم هم به فرمایشات امام عمل می‌کردند. هنگامی که امام فرمودند جبهه‌ها را پر کنید جوانان و مردم سراسیمه تحت عنوان بسیج به جبهه رفتند و در مقابل صدام ایستادند. حتی پیرزن‌ها ما‌یحتاج کوپنی خود را برای کمک به جبهه می‌فرستادند. هدایای ارسالی حاوی پیام‌های محبت‌آمیز مردم به مبارزین بود. مردم آن زمان با این که در وضعیت معیشتی سخت جنگی به سر می‌بردند سهمیه کوپنی خود را نیز به جبهه‌ها اهدا می‌کردند. این روحیه باعث پیروزی ایران در نبرد شد.

وی ادامه داد: مقصود حضرت آقا از جهاد تبیین این است که پیغام آن زمان را به جامعه امروزی ارائه کنیم. ما هر روز وصیت می‌نوشتیم هیچ کس برای مسائل مادی به جبهه نمی‌رفت. قصد همه فقط دفاع از کشور بود. بنده به برادرم سال ۶۶ و ۶۷ که بدترین زمان فشار‌ها علیه ایران بود، گفتم ما در جنگ پیروز می‌شویم. مادر گوشواره‌های خود را به جبهه اهدا کرده وقتی مادر ما و همه مردم هر چه دارند را اهدا می‌کنند، قطعاً ما پیروز جنگ هستیم. مردم به اصول پایبند بودند و از این اصول پشتیبانی می‌کردند. امام صادقانه با مردم سخن می‌گفت. دولت صادقانه به مردم خدمت می‌کرد. مسئولین آن دوران دنبال میز خود نبودند. کسی که دهه ۶۰ نماینده می‌شد واقعاً نمایندگی مردم را می‌کرد الان من نماینده می‌شوم برای این که جیب خودم را پر کنم. مسئولان باید با مردم رو راست و صادق شوند و به حرف رهبری گوش فرا دهند. وقتی رهبر می‌فرمایند این کار باید انجام شود یا نباید انجام شود باید گوش کنند وقتی گوش نمی‌دهند وضعیت فعلی به وجود می‌آید.

سهرابی افزود: مأموریت بنیاد یک مأموریت فرهنگی برای پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس است. مقام معظم رهبری فرمان تشکیل بنیاد را در راستای ارائه ارزش‌‌های دفاع مقدس برای جامعه دادند و بنیاد در این زمینه کتاب و فیلم و کلیپ تولید می‌کند. در فضای مجازی فعالیت دارد. فیلم اتاقک گلی را بنیاد ساخت. ما تا جایی که بتوانیم از فیلم‌های دفاع مقدس حمایت مادی و معنوی می‌کنیم. در زمینه کتاب بنیاد یک جهش فوق‌العاده انجام داده سالیانه هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب تولید می‌کند. سهم هر استان از نشر کتاب ۶۰ عنوان مرتبط با دفاع مقدس است. خانواده شهدا، شهدا، پدر و مادر شهدا، رمان‌های مرتبط به دفاع مقدس، حقایق دفاع مقدس برای نسل حاضر موضوعات کتاب‌ها هستند.

وی در پایان گفت: طبق توصیه سردار کارگر تدبیر این بوده که ما در حوزه کودک و نوجوان ورود کنیم. از دیگر فعالیت‌های بنیاد آموزش و بازدید و احداث موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها است تا قرار است جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان از این موزه‌ها دیدار کنند. راویان در این موزه‌ها مطالب دفاع مقدس را برای نوجوانان توضیح می‌دهند و آن‌ها را با حقایق دفاع مقدس آشنا می‌کنند. انشالله امسال چند موزه دفاع مقدس در بعضی استان‌ها افتتاح می‌شود.

برای خرید محصولات انتشارات خبرگزاری فارس می‌توانید به سایت book.farsnews.ir مراجعه فرمایید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول