اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ایران - بلغارستان؛ دیدار با حریف اروپایی از نفس افتاده

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه ساعت 19:30 در دیداری دوستانه به مصاف تیم بلغارستان می رود.

ایران - بلغارستان؛ دیدار با حریف اروپایی از نفس افتاده

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده می کند، پنجشنبه شب در شهر پلودیف و در ورزشگاه هریستو به مصاف بلغارستان خواهد رفت. این مسابقه بعد از قهرمانی ملی پوشان در جام کافا برگزار می شود و امیر قلعه نویی نسبت به آن مسابقات تغییراتی در فهرست نفرات تیم ملی ایجاد کرده است.

محمد حسین کنعانی زادگان به دلیل انضباطی به تیم ملی دعوت نشده و سردار آزمون هم که به تیم رم ایتالیا رفته، سردار آزمون هم که به تیم رم ایتالیا رفته پس از آسیب‌دیدگی اخیرش  و حضور در تیم جدید با هماهنگی و صلاحدید کادر فنی در این اردو حضور ندارد اما سایر لژیونرها مثل مهدی طارمی، سامان قدوس، سعید عزت الهی، احمد نورالهی در اردو حضور دارند. 

هرچند دعوت از بازیکنانی نظیر میلاد سرلک هم باعث انتقادهایی از امیر قلعه نویی شده اما واقعیت این است که سرمربی تیم ملی در انتخاب نفرات تیم اختیار کامل و صدرصدی دارد. به هر حال مسئول فنی تیم اوست و بر اساس خواسته ها و ایده های تاکتیکی که در ذهن دارد بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کند هرچند برخی کارشناسان مثل جلال چراغپور بی رحمانه فهرست تیم ملی را نقد کردند و نوشتند این فهرست مثل میهمانی های دورهمی است ولی قلعه نویی می گوید برای ساختن تیم ملی از الکس فرگوسن الگوبرداری می کند. 

تعداد زیاد دستیاران امیر قلعه نویی در کادرفنی نیز مساله دیگری است که کارشناسان فوتبالی کشورمان به آن ایراد می گیرند، حمید مطهری، سعید الهویی، آندرانیک تیموریان، علی‌اصغر قربانعلی‌پور، آلین دینکا تعدادی از دستیاران سرمربی تیم ملی هستند که به این جمع خداداد عزیزی و هومن افاضلی نیز به عنوان مشاوران قلعه نویی اضافه شده اند. البته خداداد همراه تیم ملی به بلغارستان هم سفر کرده با این حال برخی از کارشناسان مثل مسعود اقبالی معتقدند که دستیاران قلعه نویی کمک فکری و فنی زیادی نمی توانند به او انجام بدهند. 

در چنین فضایی تیم ملی به مصاف بلغارستانی می رود که نسبت به روزهای اوج فوتبالش فاصله زیادی دارد. بلغارستانی که در جام جهانی 1994  با «هریستو استویچکوف »شگفتی ساز مسابقات شد و حتی  آرژانتین را با دیگو مارادونا فقید حذف کرد و آلمان را در ضربات پنالتی شکست داد ولی این تیم فعلی فرسنگ ها با آن بلغارستان فاصله دارد. ملادن کریستاییچ، سرمربی  سابق تیم ملی صربستان اکنون هدایت بلغارها را برعهده گرفته است.  این تیم در مقدماتی جام ملت های اروپا 2024 هنوز بردی به دست نیاورده و  در گروه G با تیم‌‎های مجارستان، صربستان، مونته‌نگرو و لیتوانی همگروه است و تاکنون در ۴ مسابقه دور رفت برابر مونته‌نگرو و مجارستان به ترتیب با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر شکست خورد و در دو بازی پایانی دور رفت، برابر لیتوانی و صربستان به تساوی یک بر یک رسیده است.دیدار با ایران هم قبل از بازی برگشت با مونته نگرو برگزار می شود.

این دومین مسابقه رسمی دو تیم در تاریخ دو کشور است پیش از این تیم ملی در اردیبهشت 1357 در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف بلغارستان رفت که آن بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و تک گل ایران را هم علی پروین به ثمر رساند.آن زمان تیم ملی خود را برای حضور در جام جهانی 1978 ارژانتین آماده می کرد. این مسابقه تقریبا 45 سال بعد از مسابقه اول برگزار می شود.

ملی پوشان بعد از این دیدار هفته آینده در دومین مسابقه خود در روزهای فیفا در تهران قرار است به مصاف آنگولا برود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول