اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

نگرانی خاله قاصدک از جذب کودکان ایرانی به برنامه‌های خارجی

مریم وطن پور که در برنامه‌های کودک و نوجوان به نام خاله قاصدک شناخته می شود، تاکید کرد که سرعت ساخت برنامه برای کودکان در ایران باید همزمان با سیستم ذهنی بچه‌ها باشد.

نگرانی خاله قاصدک از جذب کودکان ایرانی به برنامه‌های خارجی

مریم وطن‌پور بازیگر و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان که تهیه کنندگی و کارگردانی مجموعه نمایشی آموزشی شهرک رنگین‌کمان را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: فصل سوم شهرک رنگین‌کمان، ۵۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای است که به جزئیات رعایت حقوق شهروندی می‌پردازد. این برنامه، روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۵ در جدول پخش برنامه‌های شبکه پنج سیما قرار دارد. 

وی ادامه داد: در کار کودک معتقدم باید از رنگ و موسیقی استفاده کرد. آموزش قانون مداری از جمله راستگویی، مهارت زندگی حتی استفاده از مترو برای کودکان به صورت جزئی در این برنامه گنجانده شده است.

وطن پور با ابراز نگرانی در حوزه ساخت کار کودک، تصریح کرد: رسیدگی و توجه به برنامه‌سازی در این حوزه، موضوع بسیار مهم و قابل اهمیتی است که بسیاری از همکاران ما به آن توجه نمی‌کنند. ای کاش این حوزه جدی گرفته شود تا کودکان جذب برنامه های کودک خارج از ایران نشوند؛ سرعت سیستم ذهنی بچه‌ها با ساخت این برنامه‌سازان به صورت موازی حرکت می‌کند اما متاسفانه در کشور ما کار به کاردان سپرده نمی‌شود.

همچنین ساناز سماواتی بازیگر شهرک رنگین‌کمان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره این برنامه گفت: شهرک رنگین کمان با رویکرد کودک و نوجوان  پس از سال‌ها یکی از کارهای فاخر در این حوزه به حساب می‌آید. 

وی افزود: در تمامی قسمت‌ها با روانشناسی کودک که صورت گرفته، به بخش های حقوق شهروندی پرداخته شده است. این برنامه مجموعه ای از کاراکترهای فانتزی هستند که در هر قسمت آموزش درستی از رویکردهای اجتماعی کودکان در آن آمده است.

سماواتی تصریح کرد: کاراکتر خانم لاله‌چی را بنده اجرا می‌کنم؛ این نقش جایگاه مادر و همسری را بر عهده دارد که تصمیماتی را بر اساس منطق می‌گیرد که طنز هم به همراه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول