اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

فارس من‌| وحیدی: صدور کد شناسه نیروهای مهر آفرین بار مالی برای دولت ندارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای مهر آفرین آموزش و پرورش، گفت:سازمان اداری استخدامی برای صدور کد شناساسه قصور کرده است و صدور این کد بار مالی برای دولت ندارد.

فارس من‌| وحیدی: صدور کد شناسه نیروهای مهر آفرین بار مالی برای دولت ندارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانای خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان « پیگیری صدور کد مستخدم و تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین» عنوان کردند که « با وجود گذشت نزدیک به یک سال از مصوبه مجلس در خصوص صدور کد مستخدم برای نیروهای مهرآفرین که یازده سال منتظر تبدیل وضعیت هستند و هر کدام بیش از چهارده تا بیست سال سابقه دارند، اما متأسفانه سازمان اداری استخدامی از اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی استنکاف می کند. از آن مقام محترم خواهشمندیم پیگیری فرمایند.»

در همین راستا محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا گفت:در خصوص نیروهای مهر آفرین که در آموزش و پرورش معروف شدند، گفت: آنها نیروهایی هستند که قبل از سال ۹۰ در آموزش و پرورش ورود پیدا کردند و از محل تبدیل وضعیت نیروهای قبلی که شامل نیروهای حق التدریس یا نیروهای غیر رسمی بودند، قرار بود به نیروهای رسمی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه این نیروهای مهر آفرین در همان سال پیمانی شدند و عملاً هم نیروهای پیمانی بعد پنج سال باید به نیروهای رسمی تبدیل وضعیت شوند، گفت: در دولت قبل تبدیل وضعیت برای نیروهای مهر آفرین انجام نشد.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ما بعد از ورود به مجلس یازدهم این موضوع تبدیل وضعیت نیروهای مهر آفرین را پیگیری کردیم، بعضی از این افراد بالای ۱۵ سال سابقه کار دارند و در حال حاضر همه این نیروها پیمانی هستند؛ از نظر حقوق و مزایا با نیروی رسمی یکسان هستند ولی حکم آن‌ها پیمانی است و به رسمی تبدیل نشده است.

وحیدی یاد آور شد: باتوجه به اینکه شروع مجلس جدید با پایان دولت قبل رقم خورد و این موضوع تبدیل وضعیت نیروهای مهرآفرین هماهنگ با این شرایط، متوقف شد تا اینکه سال گذشته با مطرح شدن موضوع رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی را طبق مصوبات این وزارتخانه شامل حال نیروهای مهر آفرین نمی‌دانست.

وی اظهار کرد: در لایحه ترمیم حقوق سال ۱۴۰۲که دولت به مجلس ارسال کرده بود این موضوع را عنوان کردیم که رتبه بندی مشمول کسانی که مهر آفرین هستند نیز می‌شود؟ و خواستار این شدیم که ردیف استخدامی این نیروها از پیمانی به رسمی تبدیل شود.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های کمیسیون آموزش مجلس، اداره آموزش و پرورش رتبه بندی را انجام داد اما کد رهگیری را برای آن لحاظ نکرد.

وحیدی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش، هم قبلی و هم فعلی موافق تبدیل وضعیت این نیروهای مهر آفرین به رسمی هستند ولی کد شناسه استخدام رسمی را سازمان استخدامی باید صادر کند که عملاً این کد شناسه رسمی در سامانه سازمان برنامه هم قرار بگیرد و نیروهای پیمانی رسمی شوند.

نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته از نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات، مجلس سازمان اداری استخدامی روی این موضوع قصور کرده است.

وحیدی اظهار کرد: اخیراً بنده با ریاست دیوان محاسبات عالی کشور این موضوع را مطرح و بلاتکلیفی این نیروهای مهر آفرین را یاد آوری کردم، همچنین در تذکر صحن علنی مجلس به رییس مجلس شورای اسلامی این موضوع را یادآور شدم و رییس مجلس این مشکل مهر آفرین‌ها را تایید کرد و گفت از طرف دولت و وزارت آموزش و پرورش این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نیروهای مهر آفرین سابقه بالای ۱۲ سال خدمت در آموزش و پرورش را با تحصیلات عالی دارند، تاکید کرد: این موضوع صدور کد شناسه رهگیری برای دولت هیچ بار مالی و خدماتی ندارد. من یک گله از سازمان اداری استخدامی دارم که این فعالیت را به موقع انجام نداده است و متوجه نیست که این افراد با انگیزه شغلی خوب در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند. تبدیل وضعیت نیروهای مهر افرین باعث انگیزه شغلی، آموزشی آن‌ها می‌شود که تاثیر مستقیم بر کیفیت آموزشی، آموزش و پرورش می‌گذارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول