اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رحمتی: مسؤولان روی قوانینی اصرار دارند که هیچکس رعایت نمی‌کند

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: بازیکن 23 ساله‌ای که 24 سالش می‌شود، باید برود کجا بازی کند؟

رحمتی: مسؤولان روی قوانینی اصرار دارند که هیچکس رعایت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک، اظهار داشت: فردا یک بازی خیلی محکم و قلدر با تیم ساختارمند، خوب، دونده و جنگنده آلومینیوم اراک داریم. تیمی که کادرفنی و بازیکنان خیلی خوبی دارد. سعی کردیم در هفته گذشته این موضوع را کامل به بازیکنان انتقال بدهیم که دیدار مهم و سختی را پیش رو داریم. راهی که از ابتدای فصل شروع کرده‌ایم تا اینجای کار پیش برده‌ایم اما وقتی برنامه بازی‌ها را روز گذشته دیدیم، متوجه شدیم چه اتفاقاتی برای تیم نساجی در حال رقم خوردن است.

وی افزود: نساجی یکی از تیم‌هایی است که از قوانین جدید نوشته شده در فوتبال ایران و سازمان لیگ بابت برداشته شدن سهمیه زیر 25 سال و کم کردن سهمیه بزرگسال، ضربه می‌خورد. با توجه به تعداد بازی‌ها و فاصله کم‌شان، شاید در ادامه مسیر به دلیل داشته‌هایمان با توجه به سختی لیگ قهرمانان و اینکه کامل در رفت و آمد هستیم، مقداری دچار مشکل شویم. با بجه‌ها صحبت کرده و سعی کردیم ذهن‌شان را نسبت به راه سختی که داریم، آگاه کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی تصریح کرد: خدا را شکر بچه‌ها توجیه شده‌اند که باید خوب استراحت کنند و مراقب خودشان باشند. البته سایر تیم‌ها به چشم یک تیم آسیایی به نساجی نگاه می‌کنند. بازی‌های ما نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر شده زیرا تیم‌ها با انگیزه بهتر و بیشتری به مصاف ما می‌آیند. ما هم باید بدانیم باید با انگیزه 2 برابری نسبت به لیگ قهرمانان در لیگ خودمان حاضر شویم تا بتوانیم از حق نساجی دفاع کرده و فوتبالی در شان استان مازندران و نماینده ایران در جام باشگاه‌ها ارائه بدهیم.

رحمتی درمورد برنامه فشرده بازی‌های نساجی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان و اینکه با توجه به این موضوع نساجی به عنوان باشگاهی که بریز و بپاش نداشته و ملی‌پوش ندارد چه انتظاراتی از سازمان لیگ و فدراسیون دارد، گفت: دوست نداریم تبعیض برای ما قائل شوند. 

وی درخصوص برگزار نشدن بازی‌های این تیم پرطرفدار در روزهای غیر تعطیل، توضیح داد: عادت داریم در ایران همیشه طرف مقابل را تحت فشار بگذاریم. با یک برنامه ریزی غلط  بازی‌ها را به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو تعطیل کردیم که می‌توانست برنامه ریزی بهتری داشته باشد و تیم‌ها را تحت فشار قرار ندهیم. وقتی اعتراض برخی مربیان را شنیدیم، آمدیم یک برنامه فشرده و سخت را طراحی کردیم و تیم‌ها را تحت فشار قرار دادیم. به ویژه تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان هستند و مخصوصا نساجی. سپاهان و پرسپولیس تیم‌های بزرگی هستند و با وجود صحبت‌هایی که درمورد سقف قرارداد می‌شود، دست کم 24 بازیکن طرار اول دارند.

سرمربی نساجی تاکید کرد: تیم ما امسال دستخوش تغییرات زیادی شده است. با توجه به برداشتن سهمیه زیر 25 سال، سه بازیکن 24 ساله ما سهمیه بزرگسال را پر کرده‌اند. دوست نداریم کسی به ما ترحم کند. طبق برنامه‌ اعلام شده بازی ‌می‌کنیم و از این بابت مشکلی نداریم اما خواستار حق قانونی خودمان هستیم. می‌خواهیم سهمیه زیر 25 سال را برگردانند یا دست کم مثل سایر لیگ‌های آسیایی سهمیه بزرگسال 20 بازیکن شود تا بتوانیم چند بازیکن دیگر به ترکیب خود اضافه کرده و متضرر نشویم. ابتدای فصل خیلی‌ها به من ایراد گرفتند چرا 10 سهمیه پایه را به لیست بزرگسالان اضافه کردم. از تیم جوانان و امید بازیکن آوردیم.

رحمتی گفت: تا همین هفته پنجم حسن مهجوری، امیر سام دلیری، جمشیدی و.... برای ما بازی‌ کرده‌اند. در ادامه کار تعداد این بازیکنان خیلی بیشتر می‌شود . نساجی مازندران برای اولین بازی لیگ قهرمانان در لیست 23 نفره خود، 5 بازیکن زیر 20 سال داشته و این در تاریخ این مسابقات بی‌سابقه است. نشان ‌می‌دهد به فوتبال مازندران و تیم‌های پایه اعتقاد داریم و از طرفی نشانگر خالی بودن دست ما و کم بودن تعداد بازیکن‌مان است.

وی ادامه داد: حق قانونی خود را می‌خواهیم و چیز زیادی نمی‌خواهیم. چرا باید قانونی را در ابتدای فصل بنویسند و ظرف 3 هفته آن را اجرایی کنند. با این کار سایر تیم‌ها را تحت فشار بگذارند.  خیلی اتفاق عجیبی است که برنامه سال بعد را از نیم فصل سال قبل اعلام نمی‌کنید. در مصاحبه‌ قبلی‌ام گفتم فوتبال ایران تعطیل است که خیلی‌ها خرده گرفته و ناراحت شدند. ما بابت برنامه ریزی تعطیل هستیم نه برنامه بازی‌ها زیرا نمی‌دانیم سال بعد قرار است چه اتفاقی رقم بخورد. آیا سال بعد این قانون می‌ماند یا نمی‌ماند؟ مسلم است تیم‌های بزرگ، صنعتی، استقلال و پرسپولیس ضرر نمی‌کنند.

سرمربی نساجی ادامه داد: امثال نساجی که از جیب خودشان هزینه می‌کنند و خصوصی هستند، ضرر می‌کنند. دیدید رضا حدادیان همین 2 بازی لیگ قهرمانان مقابل بمبئی سیتی و الهلال را به بهترین شکل پیش ببرد. برای بازی با تیم هندی خیلی خوب و باشخصیت به این کشور رفتیم. مقابل الهلال هم میزبان خیلی خوبی بودیم. جوانان ما در آن مسابقه خیلی خوب بازی کردند و باید به این دیدار به چشم تجربه نگاه کنیم. 

رحمتی افزود: طبق همین برنامه بلندمدتی که داریم، ان‌شاءالله اگر در سال‌های آینده در لیگ قهرمانان شرکت کردیم باید بتوانیم نتیجه بگیریم.  چنین چیزی در دنیا اتفاق نمی‌افتد که یک تیم برای اولین بار به آسیا برود و با همان برنامه ریزی یک ساله نتیجه بگیرد یا به جمع 4 تیم و فینال برود. حدادیان سعی کرد نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم و باعث سربلندی مازندران و ایران شویم. حق طبیعی ما است که دست کم از تمام داشته‌های خود استفاده کنیم نه اینکه خودمان را تخریب کرده یا به خودمان آسیب بزنیم.

وی عنوان کرد: روی برخی قوانین اصرار داریم که هیچکس رعایت نکرده است. بازیکن 23 ساله‌ای که 24 سالش می‌شود، باید چه کار کند. باید برود کجا بازی کند؟ برای فوتبال ما خیلی بد است که یک قانون امروز نوشته شود و بدون آینده نگری فردا اجرا شود.

سرمربی نساجی درپاسخ به این سوال که آیا گل خوردن و شکست مقابل ملوان در دقیقه 93 یک اتفاق بود یا از لحاظ فوتبالی مستحق آن باخت بودند: حتی تیم‌های بزرگ ایران هم بازی‌های سختی در انزلی مقابل ملوان دارند اما برخلاف سایر تیم‌ها، شروع خوبی داشتیم. در دقیقه 25 محمدرضا عباسی آسیب دید اما تا قبل از آن روند خوبی داشتیم. فکر می‌کنم 3-2 موقعیت خیلی خوب هم ایجاد کردیم که از آنها استفاده نکردیم. بازیکنی که جای عباسی به بازی آمد، گرم نکرده بود و به همین دلیل مقداری از زمان مسابقه را تا وقتی بچه‌ها به سر و شکل قبل بازگردند، تحت فشار قرار گرفتیم. 

رحمتی گفت: البته باید تعداد فرصت‌های گل 2 تیم را با هم قیاس کنید. موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم. 5 روز قبل از آن مقابل الهلال بازی کردیم و انتظار داشتیم تیم ما از لحاظ بدنی اواخر دیدار با ملوان مقداری کم بیاورد و تحت فشار قرار بگیرد اما تحت فشار نیز فوتبال بازی کردیم. اگر موقعیت اسماعیل بابایی در ضد حمله به گل تبدیل می‎‌شد، شاید بازی را می‌بردیم.

وی درمورد اشتباهات داوری در بازی با ملوان، اظهار داشت: نمی‌خواهم درمورد داوری صحبت کنم. به همه داوران به ویژه کوبل داوری بازی فردا و علی صفایی که داور خیلی خوب و قاطعی است، احترام می‌گذارم. امیدوارم بهترین بازیکن زمین فردا او و همکارانش باشند  و بتوانند قضاوت خیلی عالی داشته باشند. البته در این 5 هفته آسیب دیده‌ایم. هرچند ساختار باشگاه ما به شکلی نیست که دنبال بیانیه دادن، اعتراض کردن یا چیزهای دیگر باشیم. سعی کردیم روی خودمان کار کرده و خودمان را قوی کنیم.

سرمربی نساجی درمورد پخش نشدن صحنه آهسته مربوط به اشتباه داور در بازی قبلی، تاکید کرد: درمورد صدا و سیما صحبتی ندارم. وقتی بین نمایندگان ایران در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پخش بازی‌های آسیایی فرق گذاشته می‌شود، درمورد سایر موارد صحبت نمی‌کنم. همه می‌دانیم چه اتفاقاتی می‌افتد. 

رحمتی افزود: درمورد آن صحنه هم قبل از گل شدن توپ ملوان صد در صد روی بازیکن ما خطا شد. از قضا خیلی تاکید کردم اگر آن صحنه خطا بوده است، داور از مردم مازندران عذرخواهی کند. البته در هیچ جای ایران، عذرخواهی نمی‌شود. هرکس هر اشتباهی می‌کند دلش خواسته و دوست داشته است. نمونه‌اش می‌توانیم به سایر بازی‌های لیگ اشاره کنیم که دوست ندارم اسم تیم‌ها را ببرم اما عملا کسی گردن نمی‌گیرد. وظیفه ما به عنوان کادرفنی این است که روی تیم خودمان کار کنیم و به لحاظ روحی و روانی هم خیلی کار کرده‌ایم. سعی کردیم سبک تمرینات را عوض کنیم. با توجه به برنامه فشرده‌ای که اکنون برای ما تدارک دیده شده است، کارمان را جلو ببریم. سعی می‌کنیم به داوری کاری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: مقابل ملوان هم به داوری اعتراض چندانی نداشتیم بلکه سعی کردیم لب خط اجازه بدهیم داور به بهترین شکل قضاوتش را انجام بدهد. البته یک نکته بگویم که وظیفه داور مسابقه حفظ سلامت بازیکن در زمین است. پس از بازی با ملوان دیدید 6-5 ضرب خورده از ناحیه سر و کتف داشتیم. بازی درگیرانه ملوان مقابل نساجی باعث شد یک بازیکن خوب خود را از دست بدهیم اما داور تا آخرین لحظه بی‌تفاوت و بی‌توجه بود. در شرایطی که می‌توانست بهتر عمل کند. صحبت خاص دیگری درمورد داوری ندارم. امیدوارم فردا روز خوب تیم داوری و بچه‌های نساجی باشد. می‌دانیم بازی حساسی داریم و از همان ابتدا مثل دیدار با ملوان کار را پرقدرت شروع می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول