اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مسابقات کدام ستاره‌ها را نباید در رویداد جهانی کشتی از دست داد؟

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به ستاره‌هایی اشاره کرده که نباید مسابقات آنها را از دست داد.

مسابقات کدام ستاره‌ها را نباید در رویداد جهانی کشتی از دست داد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی جهانی زیر 23 سال مانند هر سال رکوردهای خاطره‌انگیزی را رقم خواهد زد که دنیای کشتی نمی‌تواند از آن چشم پوشی کند. این مسابقات از هفته آینده در آلبانی آغاز می‌شود که نزدیک به 600 کشتی‌گیر روی تشک خواهند رفت. در این بین تعدادی از بزرگترین ستاره‌های کشتی مبارزه خواهند کرد که در اینجا در کشتی آزاد به آنها اشاره می‌شود: 

مانند همه مسابقات جهانی در وزن 74 کیلوگرم رقابت سختی خواهد بود. محمدصادق فیروزپور مدافع عنوان قهرمانی از ایران به دیدار قهرمانان سابق زیر 20 سال جهان یعنی کیگان اوتوله از آمریکا و جبرائیل گادژیف از آذربایجان خواهد رفت. گادژیف در سال 2022 در وزن 74 کیلوگرم مدال طلا را به دست آورد در حالی که اوتوله قهرمان زیر 20 سال جهان در سال 2021 است.

ایران سال گذشته 4 مدال طلا کسب کرد که فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم برادرش امیرحسین در 92 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم قهرمان شدند. آذرپیرا و معصومی هر دو در این دوره حضور دارند و اگر در تیرانا از مدال طلای خود دفاع نکنند، جای تعجب است. آذرپیرا در وزن 92 کیلوگرم برای مسابقات جهانی بلگراد به جای کامران قاسم پور مصدوم روی تشک رفت اما مغلوب زاهد والنسیا از آمریکا شد. 

امیررضا معصومی کشتی‌گیر ۱۲۵ کیلوگرم همچنان به رکورد فوق العاده خود در کشتی بین‌المللی ادامه می‌دهد و در مسابقات رده‌های سنی حتی در یک مبارزه هم شکست نخورده است. او برای حفظ این رکورد و دفاع از عنوان خود باید از عبدالله کوربانوف روس که در بلگراد پنجم شد و سلیمان مناشویلی از گرجستان و دارنده مدال نقره که سال گذشته معصومی را به دردسر انداخت، عبور کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول