اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  هنر و رسانه

نجم‌الدین شریعتی: «سمت خدا» سمت غزه است

نجم‌الدین شریعتی مجری تلویزیون خطاب به کسانی که در داخل کشور ملاحظاتی درباره جنایات رژِیم صهیونیستی دارند گفت: در این ماجرا اگر ساکت نشستی و تماشاگر بودی، یک نگاه به خودت بینداز! این معیاری برای محک انسانیت و شرف ماست.

نجم‌الدین شریعتی: «سمت خدا» سمت غزه است

نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا در پی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: غزه، ملاک و معیار انسانیت و شرف شده است. اگر کسی دقیق به خودش نگاه کند که آیا قلبش با مردم غزه است یا نه متوجه می‌شود که کدام سمت ایستاده است. کودک‌کشی اسرائیل، خود گویای ماجراست. سخت‌ترین و هولناک‌ترین جنایات علیه مردم غزه در حال رخ دادن است و چیزی که مرا آزرده‌خاطر می‌کند بار روانی مصیبتی است که آنها تحمل می‌کنند.

وی افزود: چقدر و چند سال باید زمان بگذرد تا این مصیبت‌ها از حافظه ملی مردم مظلوم فلسطین و حتی مردم آزاده‌ی جهان پاک شود؟ با این اتفاقات، اسرائیل و کارفرمایش یعنی آمریکا که الان کنترل جنگ را در دست گرفته است، طینت و باطن خبیث خودشان را به دنیا نشان دادند. به نظرم جهان به سمت غربال شدن پیش می‌رود و حقایق برای مردم واضح و روشن می‌شود تا جایی که در سراسر دنیا تجمعات چند ده هزار نفره شکل می‌گیرد.

این مجری رسانه ملی تصریح کرد: متأسفانه در فضای داخلی جامعه ما درباره این جنایات، برخی افراد ملاحظاتی دارند که نمی‌دانم این ملاحظات از کجا نشأت می‌گیرند! در این ماجرا نمی‌شود ساکت نشست، اگر ساکت نشستی و تماشاگر بودی، یک نگاه به خودت بینداز! به نظرم این معیاری برای محک انسانیت و شرف ماست. نه تنها در مورد غزه بلکه هر جایی که مظلومی مورد ظلم قرار می‌گیرد این مرام مکتب اهل‌بیت و یک جامعه زنده که حیات در شریان آن جریان دارد، است که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشد.

شریعتی درباره رویکرد برنامه تلویزیونی سمت خدا نسبت به جنایات اسرائیل اذعان داشت: از روز اول این جنگ، مباحث برنامه سمت خدا با اتفاقات فلسطین همسو شد و به تبیین آن پرداخته‌ایم. در سمت خدا، در خط مقدم جهاد تبیین که رسانه‌ها و فعالین رسانه‌ای قرار دارند جهت‌گیری مباحث حجج اسلام پناهیان، عابدینی و نظافت به سمت تحولات غزه رفت که اصلاً نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار آن رد شد. در تفسیر نهج البلاغه و قرآن کریم نیز همینطور است.

وی ادامه داد: به واسطه اتفاقات اخیر، امید ما به فردای روشن بیشتر شده است چون جامعه به سمت اضطرار حرکت می‌کند و به دنبال منجی که ما چشم به راهش هستیم، می‌گردد. ان‌شاءالله در روزگار ظهور باشیم و ذلت دشمنان و سرافرازی اسلام و جامعه ایمانی را ببینیم. در آموزه‌های دینی ما و واقعه کربلا، مکرر از بزرگان و علما شنیده‌ایم که سیدالشهداء(ع) برای اتمام حجت علی‌اصغر(ع) را آورد یعنی این نوزاد آیت عظمای کربلا و سند مظلومیت امام حسین(ع) است چون وقتی اباعبدالله(ع)، علی‌اصغر(ع) را سر دست گرفتند، فرمودند اگر به ما رحم نمی‌کنید به این نوزاد رحم کنید و دشمن با قساوت و شقاوت محض با تیر سه شعبه پاسخ حضرت را داد. به نظرم در ماجرای کودکان غزه کودک‌کشی اوج قساوت و شقاوت است.

نجم‌الدین شریعتی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط باید به آینده امیدوار بود، تصریح کرد: وقتی بنی‌اسرائیل می‌خواستند از رود نیل عبور کنند همه گفتند (إِنّا لَمُدرَکون)، کارمان تمام است اما حضرت موسی(ع) فرمود (إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ) پروردگارم با من است و مرا هدایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز اخبار فلسطین در صدر رسانه‌های دنیاست و طوفان الاقصی کار خودش را کرد و این پیام منتقل شد که عادی‌سازی روابط با دشمن محال است‌. ظفر و پیروزی نزدیک است چون خدا با ماست. من خیلی تعجب می‌کنم جدای از برخی مجامع که در داخل کشور سکوت کردند، برخی از کشورهای عرب‌زبان و کشورهای جهان اسلام هم سکوت کرد‌ه‌اند و تماشگر هستند البته لطمه این سکوت را خواهند خورد اما اگر آنها هم متحد بودند هرگز آمریکا و اسرائیل جرئت حمله به فلسطین را نداشتند. ان‌شاءالله خدا مردم فلسطین را یاری کند. (إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول