اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

حواشی بدرقه تیم‌ملی نوجوانان| از شوخی قلعه‌نویی با یاغی پرسپولیسی‌ها تا حضور گل‌محمدی

سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان در مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان، توضیحاتی را ارائه کرد.

حواشی بدرقه تیم‌ملی نوجوانان| از شوخی قلعه‌نویی با یاغی پرسپولیسی‌ها تا حضور گل‌محمدی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان به جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی از ساعت ۱۰:۲۰ امروز برگزار شد.

در این مراسم مهدی محمد نبی(نایب رئیس اول فدراسیون)، امیر قلعه‌نویی(سرمربی تیم ملی بزرگسالان) یحیی گل‌محمدی (سرمربی پرسپولیس)، احسان اصولی (سخنگو و عضو هیات رئیسه فدراسیون)، میرشاد ماجدی (عضو کمیته جوانان و عضو هیات رئیسه فدراسیون)، مارکار آقاجانیان (مربی پیشین تیم ملی) مجتبی محرمی و محمدرضا مهدوی برگزار شد.

مهدی تاج و هدایت ممبینی به دلیل حضور در مراسم برترین‌های آسیا به میزبانی قطر شرکت نداشتند.

* نبی: عبدی گفت نگران برزیل و انگلیس نیستم

مهدی محمدنبی به عنوان اولین سخنران این مراسم، گفت: خیلی خلاصه بگویم براساس وظایف ذاتی فدراسیون به تیم ملی نوجوانان رسیدگی می‌کردیم. این تیم بالغ بر ۳۰۰ روز تمرینات خود را در کمپ تیم ملی و مجموعه های دیگر بدون وقفه دنبال کرد و نتیجه هم این شد به جام جهانی صعود کرد.

وی افزود: در کنار این صعود با توجه به سالی که ما هستیم توفیقات بزرگی در فوتبال، فوتبال ساحلی و تیم بانوان به دست آوردیم. تیم بانوان ما در استرالیا نتایج بسیار خوبی داشت. تیم بزرگسالان نیز با حضور قلعه‌نویی و دستیارانش ظرف ۷ ماه ۹ دیدار رسمی و تدارکاتی داشت که منتج به کسب ۲ قهرمانی شد. در ادامه هم مسیر سختی وز مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها دارد.

نبی ادامه داد: آینده بازیکنان تیم نوجوانان نیز با توجه به ممارست، تلاش و شرایط مناسبی که از لحاظ فنی، اخلاقی و سایر موارد داشته‌اند سبب شده خانواده خود را سربلند کرده و فوتبال ما را هم به موفقیت برسانند. در نشستی هم که با حسین عبدی داشتیم گفت نگران برزیل و انگلیس نیستم زیرا به بازیکنان خودمان اعتقاد دارم. این نشان می‌دهد تیم ما اراده دارد و آماده صعود به مرحله و گام بعدی است.

وی تصریح کرد: بخشی از بزرگوارانی که امروز در این مراسم حضور یافته نشان می‌دهد کل دوستان با این تیم همدل و همراه هستند. پشتوانه خوب قوی و معنوی پشت سر  این تیم است. برنامه ریزی ماجدی منجر به نتیجه شده و عبدی و قلعه‌نویی نیز با هم جلسات مختلفی داشته‌اند. امیدواریم عبدی، دستیاران‌شان و تیم نوجوانان در این سفر و رویداد بزرگ ورزشی موفق باشند.

قلعه نویی: می‌گویند ژاپن تنها کشوری در دنیا است که برنامه ۱۰۰ ساله دارد

امیر قلعه‌نویی پیش از شروع سخنانش خطاب به مجتبی محرمی گفت: ما هم دیگر عینکی شدیم! درمورد چند موضوع باید صحبت کنم که ابتدا برنامه ریزی است. برنامه ۲ کلمه ساده است. یعنی هدفی دارید که از این راه می‌خواهید به نتیجه برسید. ژاپن از ۲۰ سال قبل یا بیشتر با کارتن کارش را شروع کرد. پس از حذف این تیم در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ دیدم مربی‌شان گفت هرچند حذف شدیم اما برنامه ریزی داریم‌‌. فکر می‌کنم ژاپن تنها کشوری در دنیا است که برنامه ۱۰۰ ساله دارد و آدم‌هایش هم ۱۰۰ ساله هستند.

وی افزود: من در ۱۵ سال گذشته گفتم ایرانی‌ها را باور کنند. نمونه‌اش وحید شمسایی و حسین عبدی هستند. اگر شرایط آماده و روابط خوب بود ۹۰ درصد مربیان ما در اروپا مربیگری می‌کردند. صعود یحیی گل‌محمدی به فینال آسیا کار راحتی نیست‌ حضور طارمی در پورتو، جهانبخش در فاینورد و آزمون در رم ماحصل کار همین مربیان است. از همین الان خواهش می‌کنم برای تیم جوانان و امید برنامه داشته باشید. نبی می‌داند درمورد تیم امید چه شرایطی را پشت سر گذاشتیم که یک روز آنها را بازگو می‌کنم. از کادرفنی و مدیریت تیم نوجوانان یک بار به خاطر صعود به جام جهانی و یک بار به خاطر پشتوانه سازی‌، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی گفت: می‌گویند تیم ملی پیر است اما آیا در تیم ملی بزرگسالان بازیکن می‌سازند‌ پشتوانه سازی وظیفه تیم‌های پایه است. ما باید مثل ژاپن‌عمل کنیم که ۲ تیم دارد. اگر برنامه ریزی کرده و تیم‌های ستادی خوب کار کنند نتیجه می‌گیریم. اطمینان دارم در جام جهانی نتایج خوبی می‌گیرد. کسی که بتواند لامپ استخر را بشکند، می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد (قلعه‌نویی این را به شوخی خطاب به یکی از بازیکنان گفت!) مساله بعدی این است که بازیکنان نوجوانان ما باید قدر سلامتی، استعداد خود را بدانند و باید برای دانشان قدر فرصت ها هدف گزاری کنید.

قلعه نویی تصریح کرد: نمونه بارز این هدف‌گزاری هم سید جلال حسینی است. روزی که من سرمربی تیم ملی شدم او لیاقت حضور در جام جهانی را داشت. نباید بترسید زیرا استعدادهای خیلی خوبی هستید. آقایان به خدا شرایط تیم بزرگسالان خوب نیست اما باید رسالت خود را انجام بدهیم. باید  با اخلاق و رفتارتان، سرباز و سفرای وطن باشید. مربی شما جزو اولین نفراتی است که مدرک بالای مربیگری اروپا را کسب کرده است.

 

گل‌محمدی: وقتی اسم‌ ایران پشت‌تان است می‌توانید کارهای بزرگی انجام بدهید 

یحیی گل‌محمدی دیگر سخنران این مراسم بود. وی عنوان کرد: امروز اینجا هستم تا از شما انرژی بگیرم زیرا می‌دانم سرشار از انرژی و انگیزه هستید. چشم میلیون‌ها مردم به شما است‌. می‌دانم خیلی سخت به اینجا رسیدید. افتخار داشتم چند سال در پرسپولیس و ۲ سال در فولاد با حسین عبدی همبازی بودم. او  انسان شریفی است و باید از زحماتش برای صعود تیم تقدیر و تشکر کنم. گروه شما راحت نیست‌. کار خیلی سختی دارید اما می‌خواستم بگویم شما ایرانی هستید. وقتی این پشتوانه را دارید و این اسم روی شما است می‌توانید کارهای بزرگ و نشدنی انجام بدهید.

وی افزود: بحث‌های فنی و پشتیبانی را فدراسیون و مربیان خوب‌تان انجام داده و می‌دهند اما طرف مهم قضیه خودتان هستید. اراده و خواست قلبی شما این باشد که می‌توانید کارهای بزرگی انجام بدهید. فقط باید اراده قبلی کنید. اولین چیز و مهم ترین قدم اراده شما است.
وقتی تیم من گل می زند به زمین نگاه نمی‌کنم و به نیمکت نگاه می‌کنم. وقتی میبینم نیمکت خوشحال تر از بازیکنان است‌، انرژی می‌گیرم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: وقتی گل زدید باید نیمکت بالاسر زننده گل باشد. باید انرژی خوبی داشته و از شروع تا پایان مسابقه با تمرکز باشید. بحث‌های فنی به کنار اما هر جا احساس کردید کار سخت است دردفاع و حمله پشت هم باشید‌.

گل‌محمدی تصریح کرد: دل من به این تیم خیلی روشن است و اطمینان دارم می‌توانید دل مردم و خانواده‌هایتان را اگر بخواهید شاد کنید. تا اینجا هم کار بزرگ و سختی انجام دادید اما قانع نباشید. آینده فوتبال کشور هستید. نگاهی هم که به جوانان می‌شود خوب است، میدا‌نم قلعه نویی هم دنبال این است جوانان را به سطح بالاتری بیاورد. چهار سال دیگر که جام جهانی را پیش رو دارید، باید نیمی از شما در تیم ملی بزرگسالان و نیمی دیگر در پرسپولیس باشید. البته شوخی کردم و قطعا می‌توانید در تیم های بزرگ دیگر مثل استقلال، سپاهان و تراکتور هم بازی کنید.

وی در پایان گفت: به خدا توکل کنید. دعای ما پشت سر شما است. از همه پیشکسوتان هم تشکر می‌کنم و امیدوارم جلسه بعدی ما برای دادن جایزه به شما برای صعود و مراحل بالاتر باشد.

پس از صحبت‌های سرمربی، سرپرست و کاپیتان تیم مراسم تجلیل آغاز شد.

نکته جالب این بود که گل‌محمدی برای حضور در این مراسم تمرین پرسپولیس را به تعویق انداخته بود.

* تیم ملی نوجوانان امروز برای حضور در این مسابقات راهی اندونزی می‌شود.

* ایران که در گروه سوم قرار دارد به ترتیب در روزهای در گروه سوم با برزیل، انگلیس و نیو کالدونیا ۲۰، ۲۳ آبان و ۲۶ آبان به مصاف برزیل، انگلیس و نیو کالدونیا می‌رود.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول