اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ربیعی: خداوکیلی مقابل استقلال انگیزه شخصی نداشتم!

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: از تیمم تشکر می‌کنم که در 90 دقیقه عقب نشینی نکردیم , در میانه زمین سعی کردیم خیلی فشرده بازی کنیم.

ربیعی: خداوکیلی مقابل استقلال انگیزه شخصی نداشتم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محد ربیعی پس از دیدار دو تیم ذوب آهن و استقلال، اظهار داشت: به تیم استقلال و بازیکنان ذوب آهن خسته نباشید می‌گویم. بازیکنان بازی پرتلاشی انجام دادند. از قضاوت تیم داوری تشکر می‌کنم. خیلی مسلط و درست بازی را در 90 دقیقه را اداره کردند. داور به صحنه‌ها نزدیک بود و قضاوت بی نقصی را انجام داد.

وی افزود: با توجه به شناختی که دو تیم از هم داشتند، می دانستم استقلال تیم با کیفیتی است و مهره‌های خوبی دارد. محورهای تهاجمی این تیم را می‌شناختیم. جزو تیم‌هایی هستند که به حریف کمتر موقعیت می‌دهند. روی ضربات ایستگاهی با توجه به 5 بازی اخیرشان بسیار خطرناک هستند. در جلوی زمین از مهاجمان بلند قامت برخوردار هستند. ما هم برنامه‌های خودمان را داشتیم. 2 تیم بازی پایاپایی را انجام دادند.

سرمربی ذوب آهن تصریح کرد: از تیمم تشکر می‌کنم که در 90 دقیقه عقب نشینی نکردیم. در میانه زمین سعی کردیم خیلی فشرده بازی کنیم. می دانستیم مقابل استقلال باید از احتیاط هم استفاده کنیم. برخی اوقات توپ را بی مهابا و راحت از دست دادیم. اگر اینطور نمی شد می‌توانستیم روی موج های دوم و سوم خطرساز باشیم. بعد از اینکه گل خوردیم مجبور به تغییر آرایش شدیم. 3 تعویض همزمان کردیم. بلافاصله به گل رسیدیم.

وی افزود: می‌توانستیم روی کرنر لطیفی به گل دوم هم برسیم که این اتفاق نیفتاد. بازی خوب و تاکتیکی بود. در نهایت هر دو تیم تواسنتند خودشان را در کورس بالای جدول نگه دارند. دوست ندارم توقع از ذوب آهن بالا برود. چون هدفگذاری باشگاه واقعا این نبوده اما سعی کردم این باور را در بچه ها ایجاد کنم که برای آینده و رویای بزرگشان بجنگند. این خیلی خوب بود که توانستیم با فعل خواستن به بازی برگردیم. حتی می توانستیم مقابل تیم قدرتمند استقلال برنده شویم.

ربیعی گفت: از هواداران تشکر می کنم. خوشحالم کم کم توانستیم میزانی از وفاق و آشتی را در جامعه هواداری ذوب آهن شاهد باشیم. ولی نعمت ما هستند و به آن ها واقعا علاقه مند هستم. امیدوارم در بازی های بعد هم این اشتیاق وجود داشته باشد تا بتوانیم حال خوبی را به هم انتقال بدهیم.

سرمربی ذوب آهن در خصوص تعویض های این تیم، عنوان کرد: سعی می کنم از قبل برای زمانیکه عقب یا جلو افتادم برنامه ریزی داشته باشم. بازی هم بوده جواب نگرفتیم. مثلا مقابل مس رفسنجان در حالت یک-یک کارهای پررریسکی انجام دادم که برعکس شد. امروز ریسک نشست. این در فوتبال طبیعی است. مقابل آلومینیوم هم ریسک نشست.

وی در مورد پرتاب های اوت نادرمحمدی، گفت: حریف ما هم از اوت دستی استفاده می کرد. قبول دارم که جاهایی شاید بازی کند می شد ولی با توجه به بضاعت تیم مخصوصا در بازی هایی که بیشتر تحت فشار قرار می گیریم با این حالت شاید روی توپ مستقیم هم خیلی حساب باز نکنیم. از توپ بعدی که می توانیم اطراف محوطه جریمه حمله دوم را ایجاد کنیم و مستمر به باکس حریف نزدیک باشیم، استفاده می کنیم. اجتناب ناپذیر است و از آن استفاده می کنیم. خیلی از تیم ها هم از اوت دستی استفاده می کنند. همین استقلال یک گل با اوت دستی به هوادار زد. یک پنالتی هم با اوت دستی از شمس آذر گرفتند. این تاکتیکی است که تیم های دیگر هم استفاده می کنند و باید به آن احترام گذاشته شود.

ربیعی در خصوص اینکه ذوب آهن یقه استقلال و پرسپولیس را گرفته و آیا به خاطر اینکه اوایل فصل گزینه هدایت آبی‌ها بوده بازی امشب برایش انگیزه شخصی داشته، عنوان کرد: از اظهار لطف شما به ذوب آهن تشکر می کنم. جواب سوال دوم؛ نه خداوکیلی! برای نیمکت های تیم هایی که مقابلشان بازی می کنم، برای همه همکارانم در لیگ نهایت احترام را قائلم. در تلویزیون هم گفتم برای این فصل نکونام شایسته ترین فرد برای پذیرفتن هدایت استقلال بود.

وی افزود: استقلال باشگاه بزرگی است. هواداران بزرگی دارد. امیدوارم با نکونام سرفراز و سربلند باشند. الان ذوب آهن در مسیری قرار گرفته که خواسته یا ناخواسته فعلا جلو می رویم. همین را در ملوان هم می بینم. امیدوارم بتوانیم در آن منطقه با آن مردم عزیز، اینجا ذوب آهن با این قدمت تا جاییکه جان داریم، این کار را انجام بدهیم. خودتان از مشکلات زیاد ما مطلع هستید ولی تلاشمان این است که در ذوب آهن این جوانان را نشان بدهیم. امروز در ترکیب اصلی 3 بازیکن داشتیم که دقیقا 23 ساله هستند. لطیفی 23 ساله و دانیال 19 سال است. ان شاالله این جوان ها رشد و پیشرفت کنند تا برای ذوب آهن و کشورمان افتخار بیاورند. برای استقلال هم در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی ذوب آهن در مورد اینکه پرتاب اوت بلند این تیم زیاد بود، اظهار داشت: با این حرف موافق نیستم. در پرتاب اوت دستی، اگر اشتباه نکنم در هفته چهارم یا سوم، اوت دستی را کوتاه کار کردیم و از دست دادیم، تیم حریف به گل رسید. یکی دو مورد هم کوتاه کار کردیم. به نظر همه احترام می گذارم. برای این بازی تشخیص دادیم که می‌توانیم با این حالت فشار بیاوریم و تیم حریف را به عقب ببریم تا از توپ های برگشتی بتوانیم اطراف باکس برنامه ریزی داشته باشیم. شاید تیم دیگری هم باشد از این روش استفاده کنیم. جایی که نیاز باشد باز هم از این تاکتیک استفاده می کنم. جایی هم که نیاز نباشد استفاده نمی کنیم. بستگی به آنالیز بازی وتیم مقابل دارد.

وی در مورد اینکه آیا ذوب آهن به دنبال سهمیه آسیایی است، گفت: خداوکیلی هدفگذاری ذوب آهن طبق صحبتی که روز اول با مدیر کارخانه داشتم، این بود که نسبت به سال گذشته ارتقا ایجاد کنیم. برای خودم الان همان هدفگذاری است. حالا اگر به یک اتفاق بهتر تبدیل شد، فبهاالمراد! ان شاالله که میمون و مستمر باشد! اگر هم نشد به بزگری خودشان ما را عفو کنند.

ربیعی در مورد اعلام مشکلات تیم ذوب آهن، عنوان کرد: جایی که پسندیده است در مورد مشکلات صحبت کنیم همانجا در خدمت مدیر کارخانه و مدیرعامل باشگاه هستیم. فعلا در انظار عمومی یا نشست خبری دوست ندارم در مورد مشکلات صحبت شود. چون می دانم نیما نکیسا و همکارانش واقعا در تلاش هستند مشکلات حل شوند. اکثریت کشور و تیم ها مشکلات مالی دارند. همه این مشکلات هم برای امسال نیستند و مربوط به گذشته هستند. وقتی می بینم که تلاش می کنند حل شود، الان پسندیده می دانم که در جلسات با مدیران آن ها را مطرح و بررسی کنیم.

وی افزود: اگر روزی دیدیم که مشکلات باید از جایگاه بالاتر حل شوند، شاید هواداران را در جریان بگذاریم. این اجازه را هم به تیمم نمی دهم که ذهنش را درگیر کند. از نکیسا تشکر می کنم. حدود یک ماه پیش باید به بازیکنان پول می دادیم. چکی داده شد و شنیدم کارهایش در حال انجام است که وصول بشود. همین نشان می دهد که مدیریت باشگاه و کارخانه این اراده را دارند که مشکلات حل شوند. پس من احترام می گذارم. از آن ها تشکر می کنم ولی رقابت با تیم های متمول کار سختی است. همانطور که من سعی کردم در مجموعه تیم نظم بسیار خوبی را جاری کنم، ان شاالله نظم مالی را هم در باشگاه داشته باشیم.

سرمربی ذوب آهن در خصوص برنامه ریزی سازمان لیگ، گفت: واقعا سخت است فاصله بازی ها 12-10 روز باشد. بازیکن و تیم از ریتم خارج می شوند. تیمی مثل ما واقعا برای بازی تدارکاتی مشکل دارد. تیمی هم در استان های همجوار نیست. کارسخت است و از ریتم هفتگی خارج می شویم. مجبوریم 3-2 روز تعطیل کنیم و دوباره جمع شویم. این مساله تیم را از ریتم ریکاوری مناسب، چرخه تمرین و چرخه مسابقات خارج می کند. امیدوارم 4-3 هفته تا پایان نیم فصل و جام ملت ها هم انجام شود تا شارمان لیگ بتواند بازی ها را با نظم مشخصی برگزار کند. واقعا کار سخت است و اذیت می شویم.

ربیعی در مورد تغییر کیفیت پخش تلویزیونی و همچنین درگیری استقلالی‌ها در پایان بازی با یک فیلمبردار، عنوان کرد: تغییر کیفیت که خیلی هم مهم است. تبریک می گویم و تشکر می کنم. تغییر دوربین و کیفیت مخصوصا برای آینده که بخواهیم VAR هم باشد مهم است. استفاده از دوربین های بروز  4K یا 8K خیلی بهتر است. اگر اینطور باشد بسیار خوب است. در مورد سوال بعدی من پاسخگوی خوبی نیستم!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول