اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

حسینی‌: جنایات اسرائیل آبروی کشورهای مدعی دموکراسی را برد

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: کشورهایی که همواره از حقوق بشر دم می‌زنند،‌ این روزها حمایت از مردم فلسطین را رفتار مجرمانه اعلام کردند.

حسینی‌: جنایات اسرائیل آبروی کشورهای مدعی دموکراسی را برد

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، سید جلال حسینی معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در نشست "دانشگاه؛ خط مقدم طوفان‌الاقصی" که به میزبانی اجتماع اسلامی دانشجویان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد،‌ با بیان اینکه مسئله فلسطین تنها مسئله مسلمانان نیست، اظهار کرد: موضوع فلسطین به دلیل ماهیت انسانی آن مسئله تمام انسان‌های آگاه است، حجم جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

*فرهنگ ایستادگی در برابر ظالم برگرفته از مبانی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: فرهنگ ایستادگی در ظالم برگرفته از مبانی جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین معلم این جریان امام راحل و مقام معظم رهبری بودند، تأثیر این گفتمان به‌مراتب قوی‌تر از هرگونه حمایت مالی و نظامی است.

حسینی با اشاره به شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ محقق و اندیشمندی با نگاه تجربه‌گرایی باور به تشکیل یک حکومت مستقل و مذهبی نداشت، اما امام راحل بنیان‌گذار جریان استقلال توانست حکومتی را پی‌ریزی کند که تنها با اعتماد به خود و ارزش‌های الهی حرکت می‌کند و هیچ‌گاه وارد دسته‌بندی‌های جریان‌های فکری شرقی و یا غربی نشد.

*تغییر معادلات منطقه با وقوع انقلاب‌اسلامی

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی جریان بسیاری از معادلات را تغییر داد، عنوان کرد: رژیم اسرائیل در ابتدای پیدایش نامشروع خود دنبال طرح توسعه سرزمینی از نیل تا فرات بود؛ اما وقوع انقلاب باعث شکل‌گیری جریان مقاومت در منطقه شد که نتوانست در مقابل زیاده‌خواهی این رژیم مقاومت کند و با عدم رسمیت بخشیدن به موجودیت این رژیم جنایت‌کار، فرهنگ مقاومت و ستیز با این رژیم غاصب را بنیان‌گذاری کرد.

به گفته وی؛ جریان مقاومت که روزگاری با پرتاب سنگ از خاک خود دفاع می‌کرد، امروز با پاراگلایدر از لایه‌های متعدد دفاعی اسرائیل مانند دیوار حائل عبور می‌کند و با پرتاب موشک‌های دست‌ساز و عبور از گنبدآهنین اهداف موردنظر خود را بمباران می‌کند، این جریان مقاومت حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند یک الگوی مناسب در مقابله با زیاد خواهی و استکبار جهانی باشد.

حسینی با اشاره به سایه انداختن رژیم صهیونیستی بر اقتصاد و رسانه‌های جهان اظهار کرد: وظیفه دانشجویان و فضای دانشگاهی تبیین جنایات رژیم اسرائیل و اقدامات محور مقاومت است، به دلیل لابی صهیونیست اخبار مربوط به جنایات این رژیم با سانسور خبری همراه است.

*نتانیاهو باید محاکمه شود

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته در میان ساکنان مناطق اشغالی، ۹۴ درصد صهیونیست‌ها معتقد بود که دولت نتانیاهو مسئول این شکست است و باید محاکمه شود.

وی افزود: نتانیاهو برای تثبیت دولت خود بعد از عملیات طوفان الاقصی وعده‌های فراوانی مانند نابودی حماس، تخریب تونل‌های زیرزمینی و تخلیه شمال غزه را داد؛ اما در هیچ‌کدام موفق نبود، این موضوع شرایط سختی را پیش روی دولت نامشروع نتانیاهو قرار داده است.

 به گفته وی؛ حجم شکست رژیم اسرائیل به‌قدری سنگین بوده که برای ارائه آتش‌بس چندین کشور عربی را واسطه قرار داد.

حسینی با بیان اینکه خون شهدا غزه درخت مقاومت را تنومند کرده است، بیان کرد: همان‌طور که امام حسین «ع» با خون خود اسلام را زنده نگه داشت، مردم غزه نیز با مقاومت حماسه‌ساز توانستند آرمان‌های مقاومت را در جهان حفظ کنند.

*جنایات اسرائیل آبروی کشورهای مدعی دموکراسی را برد

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد:  جنایات اسرائیل آبروی کشورهای مدعی دموکراسی را برد، کشورهایی که همواره از حقوق بشر دم می‌زنند،‌ اما در مقابل جنایات این رژیم سکوت کردند؛ اما این روزها حمایت از مردم فلسطین را رفتار مجرمانه اعلام کردند و حتی کشوری مانند سوئد شهروندان خود را تهدید کرده که در صورت حمایت از مردم فلسطین از کشور اخراج خواهند شد.

وی افزود: سرلشکر باقری ابتدای جنگ غزه عنوان کرد که در صورت کشتار تمام مردم فلسطین بازهم رژیم اسرائیل بازنده است، این جمله ناظر بر فروپاشی جریان دروغین مظلوم‌نمایی اسرائیل دارد، امری که اسرائیل باتوجه‌به تسلط بر رسانه‌های غربی به دنبال تثبیت آن بود؛ اما تمام فضاسازی‌ها در سایه این جنایات محو شد.

حسینی با اشاره به محقق‌شدن خواسته حماس عنوان کرد: رژیم صهیونیستی برای توافق آتش‌بس التماس می‌کند، باوجود بمباران سنگین غزه، رژیم اسرائیل نتوانست حتی یک اسیر را در جریان عملیات خود آزاد کند و با آزادی اسرای فلسطینی بخش عمده خواسته محور مقاومت محقق شده است.

*افزایش اقبال عمومی به شیعیان

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از متفکران مصری عنوان کرده بود یک میلیارد نفر اهل‌تسنن منتظر هستند تا ۵۰۰ میلیون نفر شیعه، ۲ میلیون نفر از اهالی غزه را نجات دهند. این پیشتازی شیعیان باعث افزایش گرویدن به آیین تشیع شده است.

وی افزود: حزب‌الله لبنان به طور غیررسمی وارد نبرد با اسرائیل شده اما به دلیل ملاحظات سیاسی آن را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است، نیروهای مقاومت در عراق و یمن نیز وارد نبرد شدند، باز شدن جبهه‌های متعدد باعث شده که آمریکا در پیام‌های متعدد ملتمسانه از ایران درخواست کند که وارد میدان این نبرد نشود.

*ایران مربی محور مقاومت

حسینی با اشاره به نقش ایران در جنگ غزه گفت: ایران مانند یک مربی است که درگذشته با استکبار می‌جنگید و امروز شاگردان خود را برای ادامه این مسیر راهی میدان کرده است، این الگوی در جنگ با داعش نیز وجود داشت، آماده‌سازی و پرورش نیرو برای مقابله با ظلم به‌مراتب مهم‌تر از ارسال اسلحه و تجهیزات دارد.

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: برای اولین‌بار نیروی مقاومت توانست جایگاه برتر اسرائیل را در معادلات تغییر دهد و به‌عنوان یک نیروی تأثیرگذار در معادلات منطقه‌ای خواسته‌های خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کند.

وی با اشاره به پیروزی مقاومت عنوان کرد: باوجود حملات سنگین به مناطق شمالی غزه، ساکنان این مناطق قصد بازگشت به خانه‌های خود را دارند و این جریان خون‌خواهی و مقاومت هرگز نابود نخواهد شد.

*طوفان‌الاقصی پاسخ حملات به مردم غزه بود

علی سلطانی‌فرد کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به دلایل شکل‌گیری طوفان‌الاقصی اظهار کرد: پس از شکل‌گیری دولت تندروی رژیم اسرائیل، حملات به غزه و نمازگزاران مسجدالاقصی حملات شدیدی باهدف کوچاندن مردم کرانه­باختری از سرزمین پدری آن‌ها آغاز شد و حتی نخست‌وزیر این رژیم به‌صراحت از تشکیل یک دولت به نام اسرائیل نام برد و عملاً هیچ حقی برای ملت فلسطین قائل نبود، عملیات الاقصی در این فضا شکل گرفت.

وی با اشاره به گزارش نماینده سازمان ملل مبنی بر نژادپرست بودن کابینه اسرائیل بیان کرد: رژیم اسرائیل در طرح نیل تا فرات به دنبال تشکیل یک دولت یهودی بود و در این دولت هیچ حقی را برای مسلمانان و حتی مسیحیان قائل نبودند.

 سلطانی‌فرد با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر از مردم غزه در زندان‌های اسرائیل هستند، ادامه می‌دهد: تعرض به زندانیان فلسطینی و ممانعت از ملاقات با خانواده از دیگر اقدامات غیرانسانی این رژیم جنایت‌کار بود و حتی هشدارهای سازمان حقوق بشری برای پایان این اقدامات نیز نتیجه‌ای نداشت.

این کارشناس حوزه غرب آسیا با بیان اینکه عملیات الاقصی یکی از بی‌نظیرترین عملیات ترکیبی محور مقاومت بود، اظهار کرد: عملیات الاقصی از زمین، هوا و دریا آغاز شد و به دلیل غافلگیری رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه این عملیات حدود ۱۵۰۰ نفر از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی کشته شدند.

*افزایش انتقادات داخلی نسبت به دولت نتانیاهو

به گفته وی؛ ضعف امنیتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی در این جریان طوفان‌الاقصی کاملاً مشهود بود. تا جایی که این رژیم برای مدیریت بحران دست به کمک به‌سوی هم‌پیمانان غربی و آمریکا دراز کرد که این موضوع باعث افزایش انتقادات نسبت به دولت نامشروع نتانیاهو شد.

سلطانی‌فرد با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه بیان کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست اقدام به بمباران مناطق مسکونی باهدف فشار بر مردم برای تخلیه شمال غزه کرد؛ اما پایداری مردم و محور مقاومت منجر به شکست این رژیم شد.

به گفته وی؛ بنا به آمارهای اعلام‌شده ۷۰ درصد از شهدای بمباران رژیم اسرائیل کودکان و زنان بودند، باوجود حملات به زیرساخت‌ها و مسیرهای ارتباطی و استفاده از بمب‌های فسفری، این رژیم دررسیدن به اهداف خود برای نابودی حماس ناکام ماند.

سلطانی‌فرد با اشاره به ورود حزب‌الله لبنان بیان کرد: حملات حزب‌الله از جنوب لبنان و انصارالله از یمن باعث باز شدن چندین جبهه علیه اسرائیل و برداشته‌شدن فشار از غزه شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: باوجود حجم بالای کشتار غیرنظامیان در غزه این حملات دستاوردی برای رژیم صهیونیست نداشت و علاوه بر فشارهای بین‌المللی از داخل نیز توسط خانواده اسرا صهیونیستی انتقادات فراوانی نسبت به عملکرد نتانیاهو وارد شد.

*اسرائیل بازنده طوفان الاقصی

وی با اشاره به بازی رسانه‌ای اسرائیل برای موفق نشاندن خود در حمله به غزه بیان کرد: استفاده از تصویرهای ساختگی و عکس‌گرفتن با اماکن خالی از نیروهای حماس، توسط رژیم اسرائیل به‌عنوان دستاورد معرفی می‌شود، باید اذعان کرد که این رژیم توفیقی در عملیات نظامی نداشته و [عمدتاً] در بخش‌های خالی از سکنه توانسته نیرو مستقر کند.

سلطانی‌فرد افزود: حجم بالای جنایت علیه مردم غزه باعث شکل‌گیری یک جریان آگاهی‌بخش در جهان نسبت به مظلومیت فلسطین شد، به همین منظور راهپیمایی و اعتراضات فراوانی نسبت به این جنایات شکل گرفت تا جایی که دولت‌های غربی مجبور به سرکوب این اعتراضات شدند. بی‌تردید این سطح آگاهی از ذهن مردم پاک نخواهد شد،

این کارشناس امور غرب آسیا عنوان کرد: رژیم صهیونیست تاکنون برای مقابله با جنبش مقاومت که از ابتدایی‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند ۴۵ میلیارد دلار هزینه کرده است، آثار این هزینه‌های هنگفت در رکود اقتصادی این رژیم خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: علی‌رغم جنایات و حملات سنگین به غزه اسرائیل هیچ دستاوردی در میدان نداشته است، اما حماس با مقاومت توانست علاوه بر ضربه سنگین به این رژیم برخی از اسرای خود را نیز آزاد کند.

 سلطانی‌فرد با بیان اینکه وظیفه تبیین اقدامات محور مقاومت و تاکید بر عدم نابودی فرهنگ مقاومت ، اذعان کرد: فرهنگ مقاومت در تار و پود مردم غزه تنیده شده و نمی‌توان آن را با بمباران  نابود کرد، این جریان حقانیت و مقاومت در سال‌های آینده نیز برای نابودی اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین وارد صحنه خواهد شد.

*نتانیاهو در دادگاه 

این کارشناس حوزه غرب آسیا با اشاره به شرایط پساجنگ بیان کرد: دعوای حقوقی فراوانی علیه جنایات جنگی رژیم اسرائیل مطرح‌شده، علاوه بر این انتقادات داخلی نیز علیه نتانیاهو شکل‌گرفته است که شرایط این رژیم را بسیار سخت کرده است.

 سلطانی‌فرد با بیان اینکه امام راحل همواره بر نقش دانشجویان تأکید داشت، اظهار کرد: امروزه دانشجویان و جوانان به‌عنوان عنصر آگاهی [بخش] نقش مهمی در تحولات عملیاتی غزه و کرانه باختری، حتی برگزاری راهپیمایی در سرتاسر جهان داشتند، این روحیه استبدادستیز علاوه بر افزایش آگاهی می‌تواند نقش مهم و کلیدی در تحولات منطقه‌ای داشته باشد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول