اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

فارس من| دبیر کمیسیون انرژی مجلس: خودروهای حامل سوخت قاچاق توقیف می‌شوند نه جریمه

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به « لزوم اعمال جریمه سنگین برای قاچاقچیان سوخت »، گفت: طبق قانون خودرویی که قاچاق حمل می‌کند جریمه نمی‌شود این خودروها کامل به پارکینگ منتقل و توقیف می‌شوند.

فارس من| دبیر کمیسیون انرژی مجلس: خودروهای حامل سوخت قاچاق توقیف می‌شوند نه جریمه

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، یکی از مهمترین معضلات و چالش‌های کشورها فساد مالی ناشی از اقتصاد زیرزمینی و مصداق بارز آن قاچاق  سوخت است. خطرات ناشی از قاچاق بی‌رویه این فرآورده نفتی ضمن تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظامهای اجتماعی، مالی و ..... زمینه بروز خطرات امنیتی و جانی را نیز فراهم نموده است.

حاصل تلاش نامبارک سوخت بران در جاده‌ها خانواده‌های داغداری شده است که باید عزیزان خود را با دستانشان به خاک بسپارند که در آخرین نمونه آن تصادف ۲۹ آبان خودروی سوخت کش در محور نهبندان به سربیشه که باعث آتش گرفتن ۲ خودرو و فوت پنج نفر شد که ۲ نفرآن‌ها دانش‌آموز بودند.

تا چه هنگام باید در مقابل این تخلفات اهمال کاری صورت بگیرد. راه چاره این موضوع را مخاطبان فارس « لزوم اعمال جریمه سنگین برای قاچاقچیان سوخت »،  عنوان کردند، تا کسی سمت قاچاق سوخت نرود. سوخت کش ها خیالشان راحت است که اگر توقیف شوند با یک جریمه مالی جزیی دوباره به کارشان باز می‌گردند و درآمدهای چند صد میلیونی کسب می‌کنند.

در همین راستا عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار توانا، گفت: خودروی سواری که استانداردهای لازم را برای حمل سوخت  نداشته باشد فعالیتش مجاز نیست. خودروهای حمل سوخت کشور دارای استانداردهای خاص خود هستند.

وی با بیان به اینکه خودروهای حمل سوخت، خودروهای سنگین مانند کامیون هستند نه خودروی سبک، افزود:خودروهای حمل سوخت مطابق استاندارد‌ها و بازرسی‌های زیر نظر شرکت پخش فراوردهای نفتی در حال فعالیت هستند.

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر کس هر اقدامی غیر موارد مرتبط با سیاست پخش فراوردهای نفتی انجام دهد در راستای قاچاق سوخت بوده و غیر قانونی است.

مظفری با اشاره به قاچاق سوخت با خودروی سواری، گفت: این فعالیت به طور کامل غیرقانونی است. طبق قانون خودرویی که قاچاق حمل می‌کند جریمه نمی‌شود این خودروها کامل به پارکینگ منتقل و توقیف می‌شوند. در حقیقت برای حمل سوخت خودروها باید استاندارهای خاص خود را داشته باشند یک کامیون حمل سوخت حتی یک اتصال مناسب به زمین نداشته باشد، تخلف است. شرایط ایمنی برای حمل سوخت باید رعایت شود.

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خودروهای حمل سوخت از نظر استاندارد بودن و بازرسی فنی بررسی بیشتری هم می‌شوند از لحاظ وضعیت لاستیک و ترمز به طور کامل بررسی و معاینه فنی می‌شوند چون این موارد اگر رعایت نشود، حوادث سنگینی را به بار خواهند آورد.

مظفری ادامه داد: کامیون حمل سوخت اگر در جاده یا مکانی انحراف پیدا کند ممکن است ۲۴ ساعت یک مسیر را مسدود کند و تبعات اجتماعی بالایی نیز این موضوع دارد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی خودروهای حمل سوخت استاندارهای خود را باید داشته باشند هر خودرویی که به صورت شوتی و قاچاق فعالیت می‌کند کار غیرقانونی است و ما کار غیر قانونی اصلا ًاستاندارد نمی‌دهیم و مسأله این فعالیت‌های غیر قانونی برابر است با توقیف خودرو و مسأله جرایم آن کاملاً قضایی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول