اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته دوازدهم لیگ برتر| تقابل پرسپولیس با گربه سیاه و مصاف استقلال با فولاد نرم قبل از دربی

4 دیدار پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود. استقلال در اهواز به مصاف فولاد می‌رود و پرسپولیس میزبان هوادار تهران است.

هفته دوازدهم لیگ برتر| تقابل پرسپولیس با گربه سیاه و مصاف استقلال با فولاد نرم قبل از دربی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهار دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود. این مسابقات برای دو تیم پرسپولیس، استقلال و هوادارانش اهمیت ویژه ای دارد زیرا نتیجه این دیدار می‌تواند در دربی معوقه که پنجشنبه برگزار می‌شود تاثیرگذار باشد.

نگاهی به 4 مسابقه می اندازیم؛

نساجی مازندران – استقلال خوزستان؛ نبرد قعرنشینان بحران زده

مسابقه دو تیم قعرنشین در سه هفته مانده به پایان نیم فصل بسیار تعیین کننده خواهد بود و ممکن است کادرفنی تیم بازنده دچار تغییر و تحول شود! نساجی بعد از باخت مقابل الهلال عربستان و وداع با لیگ قهرمانان آسیا حالا باید به اوضاعش در لیگ برتر سر و سامان بدهد چرا که هواداران این تیم بسیار از نتایج این فصل ناراضی هستند و با تیم قهر کرده اند حضور 100 تماشاگر در دیدار با بمبئی ستی هند در ورزشگاه آزادی شاهدی بر این ماجراست!

نساجی حالا در لیگ برتر باید مقابل آخرین تیم جدول پیروز شود تا روزهای آینده امیدوارتر بازی کند.

قرمزپوشان قائمشهری 9 بازی کرده اند و دو بازی نسبت به سایر تیم های ته جدول کمتر انجام داده اند. استقلال خوزستان بهترین فرصت است تا با یک برد خود را حداقل تا رده سیزدهم بالا بکشند. آبی پوشان اهوازی هم تنها تیم بدون برد این فصل هستند و اگر نتوانند وضعیت نتیجه گیری خود را درست کنند ممکن است دوباره به لیگ یک سقوط کنند.

نکته جالب برای دو تیم این است که در این فصل هیچ پنالتی برای این دو تیم گرفته نشده است!

سپاهان اصفهان – مس رفسنجان؛ هت تریک باخت در نصف جهان؟

زردپوشان اصفهانی تنها تیم ایرانی صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند و این تیم در لیگ برتر هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است هرچند به دلیل کسر 4 امتیاز از سوی کمیته استیناف اکنون با 18 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ ایستاده اما با 20 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

سپاهان این هفته در حالی میزبان مس است که محمدرضا ساکت مدیرعامل با تجربه اش را به دلیل استعفا در اختیار ندارد و سرپرست جدیدی برای این باشگاه انتخاب شده است. رفتن ساکت قطعا اتفاق خوبی برای این باشگاه محسوب نمی شود. با این حال سپاهان تیم با ثباتی است که از نظر فنی هم قطعا برتر از مس رفسنجان است.

مس با  دو باخت راهی اصفهان می شود و  ساکت الهامی به هیچ عنوان دوست ندارد در شکست هت تریک کند البته امتیاز گرفتن در اصفهان سخت است. جلال علی محمدی و سجاد شهباززاده و حسن جعفری سه سپاهانی سابق هستند که اکنون در تیم مس حضور دارند و تقابل این ها با زردپوشان قابل توجه خواهد بود.

پرسپولیس – هوادار تهران؛ تقابل با گربه سیاه قبل از دربی

پرسپولیس بعد از باخت مقابل الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا وارد حاشیه و بحران شد، هواداران علیه سرمربی، بازیکنان و حتی مدیرعامل باشگاه شعار سر دادند! در چنین جوی سرخپوشان پایتخت باید یک مینی دربی! را قبل از بازی با استقلال پشت سر بگذارند.

پرسپولیس در سه بازی آخرش در لیگ برتر برنده نشده و اکنون با 17 امتیاز در رده ششم جدول لیگ ایستاده  و اگر نتواند مقابل هوادار هم پیروز شود با بدترین وضع ممکن به دربی 102 خواهد رسید!

تیم هوادار هم تقریبا یک تیم استقلالی است، به جز محمود فکری سرمربی تیم، بازیکنانی مثل داریوش شجاعیان، امین قاسمی نژاد و ... در این تیم حضور دارند. علیرضا حقیقی هم دروازه بان سابق پرسپولیس در هوادار است و شکست دادن این تیم کار راحتی نخواهد بود هرچند هوادار با 10 امتیاز روی پله یازدهم جدول لیگ ایستاده است. فصل گذشته هم هوادار یکبار پرسپولیس را شکست داد و نوعی گربه سیاه این تیم محسوب می شود.

فکری اگر بتواند پرسپولیس را شکست بدهد ضمن کمک به شرایط تیم خود به استقلال و نکونام هم قبل از دربی کمک کرده است. سرخپوشان 6 مسابقه متوالی است در لیگ برتر و لیگ قهرمانان برنده نشده اند.

فولاد خوستان – استقلال؛ نکونام مقابل تیم سابق

این بازی قبل از دربی  هم برای آبی پوشان و هم برای نکونام اهمیت خاصی دارد. نکونام سرمربی فولاد بوده و به خوبی با جو این باشگاه و هواداران اهوازی آشناست. آبی پوشان صدرنشین هستند و می خواهند با یک برد دیگر خود را برای مسابقه روز پنجشنبه با پرسپولیس آماده کنند.

 از سویی دیگر فولاد خوزستان اگرچه سرمربی اسپانیایی آورده اما هنوز از بحران خارج نشده و این تیم سه برد و 7 باخت دارد!

جوادنکونام با تیزهوشی ذاتی که دارد راه های شکست دادن فولاد که در گذشته هدایت آن را برعهده داشته است، را خوب بلد است و از سویی دیگر فولاد کلا درگیر حاشیه و ناکامی است. حتی منشا با یکی از هم تیمی هایش در تمرین  درگیر شده بود. فولاد اگر بتواند از استقلال امتیاز بگیرد همه تیم های بالانشین جدول را خوشحال می کند اما این فولاد با تیم مقتدر سال های گذشته فاصله دارد. ضمن اینکه در دو فصل اخیر نتوانسته استقلال را شکست بدهد.

استقلال با نرم ترین فولاد سال های اخیر دیدار می کند و از حذف و شست پرسپولیس قبل از دربی هم شادمان است.

جمعه ۱۷ آذر

ملوان بندرانزلی – شمس آذر قزوین- ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی انزلی

پیکان تهران – ذوب‌آهن اصفهان - ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

صنعت نفت آبادان – آلومینیوم اراک- ساعت ۱۵- ورزشگاه تختی آبادان

شنبه ۱۸ آذر

نساجی مازندران – استقلال خوزستان / ساعت ۱۵- ورزشگاه وطنی قائمشهر

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – مس رفسنجان / ساعت ۱۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پرسپولیس – هوادارتهران / ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان – استقلال / ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول