اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

فساد بزرگ در شرکت وارد کننده چای تا گرانی ارزاق و صف های طولانی نان در صحن مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه در صحن علنی مجلس نکات مهمی اعم از فساد بزرگ درشرکت وارد کننده چای تا گرانی ارزاق و صف های طولانی نان را بیان کردند.

فساد بزرگ در شرکت  وارد کننده چای تا گرانی ارزاق و صف های طولانی نان در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه در صحن علنی مجلس نکات مهمی اعم از فساد بزرگ درشرکت وارد کننده چای تا گرانی ارزاق و صف های طولانی نان را بیان کردند که به شرح زیر است:

حاشیه های گرانی ارزاق و صف های طولانی نان

مهدی سعادتی بیشه سری نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز یکشنبه، ۱۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: اگرچه ما طرح ها و لوایح بسیاری در حوزه اقتصادی در مجلس به تصویب رسانده ایم اما آیا فشار گرانی‌ها را بر مردم احساس می کنید؟ گرانی ارزاق و صف های طولانی نان برای مردم مسئله ساز شده است.

انتقاد نماینده خمینی شهر از وزیر تعاون

 محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی در مجلس گفت: این روزها بحث طبقه بندی مشاغل در ذوب آهن اصفهان رخ داده است که کارگران ذوب آهن از عدم طبقه بندی مشاغل در این کارخانه سخن می گویند و استدلال هایی را نیز در این خصوص می آورند.

وی ادامه داد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهم هیاتی را به ذوب آهن اصفهان اعزام کنند تا مطالبات کارگران را بشنوند و آنچه مقتضای عدالت است نیز رعایت شود.

ضرورت ورود قوه قضائیه و دولت به رانت و فساد دبش

نقد علی طی یک تذکر شفاهی نیز گفت: قوه قضائیه و دولت باید به مسئله رانت و فساد چای دبش ورود کرده و برخورد جدی با همه عوامل داشته باشد، هرچند موضوعی مانند رانت فولاد از گذشته آغاز شده اما حاکمیت موظف است برخورد بازدارنده داشته باشد، برخوردی که به چشم مردم بیاید.

 وی تاکید کرد: لازم است در این خصوص به سازمان حفاظت از محیط زیست تذکری داده شود؛ چرا که تعطیلی مدارس و ادارات درست نیست و به کشور ضربه می زند، ما عطای این صنایع را به لقایش در اصفهان بخشیدیم، کسی بیاید فولاد و ذوب آهن را از اصفهان ببرد، برای ما همان آب طبیعی و هوای تمیز کافی است.

تردید درامور مربوط به جوانان

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز یکشنبه، ۱۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول ۷۱، ۷۶، ۱۶۱، ۱۶۲ و ۱۵۳ قانون اساسی در قالب اخطاری گفت: به رغم اینکه دیوان عدالت اداری رأی داد که تعیین شرط سنی توسط آموزش و پرورش برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان خلاف است و باید لغو شود اما وزارت آموزش و پرورش این رأی را اعمال نکرد که باعث نارضایتی تعداد زیادی از جوانان شده است.

حاجی دلیگانی خطاب به نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تأکید کرد: چرا در هر کاری که قرار است برای جوانان انجام شود تردید و شبهه انجام می‌شود کما اینکه این موضوع در رابطه با تعیین معلم برای آزمون سراسری نیز وجود داشت.

 منشا فساد بزرگ دبش

 سیدمرتضی حسینی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس طی یک تذکر در خصوص لزوم مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد گفت: بحث فساد اخیر که متاسفانه فضای ذهنی جامعه و مردم ما را درگیر کرده، «یعنی همین فساد و رانت خواری که در یکی از شرکت های واردکننده چای رخ داده!» ما میخواهیم از دولت محترم سوال بکنیم، اگر فسادی در این حجم ، مرتباً «و پیوسته» در سیستم های دولتی رخ می‌دهد.

وی افزود: از طرف دیگر ، مقام معظم رهبری اژدهای هفت‌سر فساد را مطرح می کنند، بعد وقتی ما در دیدار با مسئولان و وزرا به آنها عرض می‌کنیم، در مجموعه‌هایی مثل شرکتهای فولاد فساد هست، این دوستان برمیگردند می‌گویند نه الحمدالله این مجموعه‌ها دست آدم‌های خوبی است!

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقایان وزرا و مسئولان، اگر در مجموعه های تحت امر شما فساد نیست، پس این اژدهای هفت سر فساد که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند، در کجا اتفاق می‌افتد و در کجاها رخ داده؟

حسینی پرسید:اگر فساد نیست پس این فساد بزرگ و این رانت خواری بزرگ در شرکت وارد کننده چای از کجا آمده است؟
 

وام های کشاورزان و دامداران تمدید شود

 ولی الله بیاتی نماینده تفرش و آشتیان در نشست علنی امروز یکشنبه، ۱۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: عدم تمدید وام های کشاورزان و دامداران با توجه به بروز خشکسالی در سال گذشته مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان این بخش شده است، تداوم این موضوع موجب می شود که این مشکلات بیشتر شود بنابراین درخواست تمدید وام های کشاورزان و دامداران را دارم.

 نظارت مستمر بر طرز کارها 

نصراله پژمان فر، نماینده  مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز یک‌شنبه، ۱۹ آذرماه مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود گفت: تلاش زیادی در مجلس برای تصویب قانون می شود که اگر با نظارت همراه نشود در صورت عدم نظارت مستمر و ارزیابی طرز کارها،موارد بی ثمر مانده و موجب نا امیدی مردم می شود و قانون بودجه و برنامه های پنج ساله یکی از مصادیق موضوع است.

دولت باید درجهت اشتغال‌زایی اقدام نماید

 محمدرضا مبلغی کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز در مجلس در نطق میان دستور خود گفت:در درجه اول دولت باید تا حد زیادی در جهت اشتغال‌زایی و رفع محرومیت ها اقدام نماید و در ثانی قوه قضائیه باید بخشی از یک تلاش بوده باشد،احکام قضائیه در رابطه با جرایم و از جمله جرائم مربوط به مواد مخدر باید متناسب با وضعیت جامعه هدف و محرومیت‌های مناطق باشد که در نهایت فقر زندگی می کنند،اگر راهبرد و سیاست نظام و دولت در قبال استان در چارچوبی هماهنگ شکل بگیرد، طبیعی است که قوه قضائیه نیز باید در این چارچوب به سمت واقعیت های استان حرکت کند و فعال‌تر حضور یابد و احکامی متناسب تر را ارائه کند.

هنوز پاداش فرهنگیان پرداخت نشده است

رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: فرهنگیان بیش از ۳۰ سال زحمت کشیدند اما الان بعد از گذشت یک سال و نیم هنوز پاداش آن ها پرداخت نشده است.

اختلاس چای خیانت به کشور است

سیدغنی نظری خانقاه نماینده خلخال در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اختلاس چای خیانت به کشور بوده و با آبروی نظام بازی می‌کند و باید مورد برخورد قرار گیرد و نقش گمرک و سایر دستگاه‌ها در این خصوص باید کاملاً مشخص باشد، ما اجازه نمی‌دهیم پول بیت‌المال به این راحتی‌ از حلقوم این افراد پایین برود.

 مدیران استان به جای حل مشکلات به حاشیه ها مشغول هستند

احمدحسین فلاحی نماینده  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه گفت: امروز مدیران استان به جای حل مشکلات مسکن، اقتصاد، اشتغال و ... به حاشیه‌ها مشغول و به جای تلاش برای حل مشکلات مردم جلسات دولت انتخاباتی شده است. ببینید هفته گذشته مدیران شما به جای حل محرومیت مردم کجا مشغول بوده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول