اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

سومین جشنواره پژوهشی شیخ مفید در حوزه علمیه مشکات برگزار شد

آئین اختتامیه سومین جشنواره پژوهشی مدرسه‌ای شیخ مفید در مقطع سطح و تخصص به مناسبت هفته پژوهش در حوزه علمیه مشکات علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

سومین جشنواره پژوهشی شیخ مفید در حوزه علمیه مشکات برگزار شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، چهارشنبه ۲۲ آذر ماه، آئین اختتامیه سومین جشنواره مدرسه‌ای شیخ مفید به مناسبت هفته پژوهش همراه با رونمایی از نسخه اول دوفصل‌نامه صحف با حضور آیت‌الله محمود محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت حوزه علمیه مشکات، حجج اسلام غلامرضا قاسمیان موسس و عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس حوزه علمیه مشکات در موسسه آموزش عالی مشکات علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سبحانی‌نیا ریاست حوزه علمیه مشکات گفت: ابتدا به دو ویژگی مهم یک طلبه طراز اشاره می‌کنم. خروجی و ویژگی یک طلبه طراز، زبان گویا و قلم روان است. اگر طلبه زبان و قلم مؤثری نداشته باشد به مشکل می‌خورد. 

وی افزود: الحمدلله امروز سومین جشنواره پژوهشی شیخ مفید در حوزه مشکات با کیفیت خوبی برگزار شد. آثار با توجه به اینکه حوزه علمیه مشکات به حوزه نخبگانی شهره است، تحسین‌برانگیز بودند. امروز در کنار اختتامیه جشنواره شیخ مفید، رونمایی از نشریه علمی پژوهشی صحف که در قالب دوفصل‌نامه منتشر خواهد شد را نیز داریم که اتفاق مهمی در حوزه مشکات است. ما بنا داریم در نشریه صحف از آثار خارج از حوزه مشکات نیز استفاده و استقبال کنیم.

رئیس حوزه علمیه مشکات خاطر نشان کرد: ایجاد مجلات درون مدرسه‌ای از دیگر برنامه‌های ماست. طلاب و اساتیدی که آثار علمی نوآورانه‌ای داشته باشند آثارشان در مجلات مختلف منتشر می‌شود تا بتوانیم از قلم و آثار طلاب و اساتید حمایت کنیم. طلاب و اساتیدی که آثارشان در مجلات دیگر منتشر شود از آن مجلات نیز حمایت خواهیم کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه رئیس  موسسه آموزش عالی مشکات علی بن موسی الرضا(ع) بیان کرد: در پژوهش علمی نباید تفسیر نادرست یا گزینش سلیقه‌ای محتوا داشت. اگر نگرش کلی به دین نداشته باشیم، تحقیق و پژوهشمان ناقص است. در این مسیر از روش‌شناسی صحیح پژوهش که اجتهاد است باید بهره ببریم. استفاده از میراث بزرگانی که پژوهش‌های ارزشمندی انجام داده‌اند نیز در این مسیر بسیار حائز اهمیت و راه‌گشاست.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم درباره چه چیزی و چگونه می‌خواهیم پژوهش کنیم، در واقع باید عالم به مسائل زمانه خودمان باشیم. امروز در دنیا حکمرانی پلتفرمی یا سکو محور بحث روز است. مثلا رادیو BBC بعد از ۸۰ سال تعطیل شد و قطعا تلویزیون BBC نیز تعطیل خواهد شد و حکمرانی جدیدی در پیش روی دنیاست. ما حتما به یک الگوی حکمرانی ولایی سکو محور نیازمند هستیم که این با پژوهش محقق خواهد شد.

گفتنی است در سومین دوره جشنواره شیخ مفید، بیش از ۱۱۰ اثر در چهار قالب کتاب، مقاله، یادداشت علمی و تقریر ارسال شد و ۲۲ اثر به مرحله داوری راه یافتند که در نهایت داوران ۷ اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کردند. در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان مقاطع سطح و تخصص این جشنواره تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول