اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

کتابی که مطالعه‌اش به دانشجویان رشته‌ الکترونیک و مخابرات توصیه می‌شود

سیدسعید الفتی نویسنده کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس «مخابرات غرب و شمال غرب» گفت: تاریخ شفاهی روایتی زنده از حادثه‌های واقعی جنگ است نه حادثه‌های هیجانی. تاریخ شفاهی شرایط سخت جنگ را نسبت به امروز زنده و مشخص می‌کند.

کتابی که مطالعه‌اش به دانشجویان رشته‌ الکترونیک و مخابرات توصیه می‌شود

سیدسعید الفتی نویسنده کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس «مخابرات غرب و شمال غرب» در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره فرق تاریخ شفاهی با خاطره‌گویی گفت: در تاریخ شفاهی ما بر اساس مستندات موجود،‌ سندها، صوت‌های به جا مانده و مسئولیتی که فرد در آن زمان داشته است با او برخورد می‌کنیم. در واقع تاریخ شفاهی روایتی زنده از حادثه‌های واقعی جنگ است نه حادثه‌های هیجانی. تاریخ شفاهی شرایط سخت جنگ را نسبت به امروز زنده و مشخص می‌کند.

الفتی افزود: در این کتاب به عرصه‌ حوزه‌ مخابرات دفاع مقدس در شمال غرب، غرب و حتی جنوب اشاره شده است. امروز اگر نسل جوان  مخصوصاً پاسداران و دانشجوهای رشته‌ الکترونیک و مخابرات این کتاب را بخوانند با سیستم‌ها و شبکه‌های آن زمان کاملا آشنا می‌شوند. 

قصه‌های خوب برای نسل جوان

وی درباره کار بر روی کتب‌هایی با این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر ۴ کتاب در دستور کار دارم، کتاب سردار عباس مطهری و سردار اکبر صادقیان از نیروهای آبادان در طول دفاع مقدس به اواسط آن رسیده است و کتاب سردار جواد شمسی فرماندهی سپاه مهاباد نیز در دستور کار ما است. روایتی از بنده هم در دستور کار است که سعید علامیان مسئولیتش را به عهده دارد.

نویسنده این کتاب درباره صوتی شدن آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس عنوان کرد: با همکاری صداوسیما حدود ۶۰ کتاب از مرکز اسناد به کتاب‌های صوتی تبدیل شده است.

الفتی از فعالیت جدید این مرکز خبر داد و گفت: یکی از فعالیت‌هایی که مرکز انجام می‌دهد این است که کتاب‌های تاریخ شفاهی را به دست نویسندگان خاطره نویس می‌دهد تا بر اساس آن برای نسل جوان قصه‌های خوب و جذاب دربیاورند. ممکن است تاریخ شفاهی برای نسل جوان خسته‌کننده باشد اما هیجاناتی دارد که نسل جوان مشتاق دانستن آن هستند مانند «یحیی» راویتی از زندگی سیدیحیی‌ رحیم صفوی.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول