اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

10 شهر رکورد دار جهان در میزان آلودگی هوا

طبق آخرین داده های سنجش کیفیت هوا، امروز لاهور یکی از شهرهای کشور پاکستان با شاخص کیفیت هوای 325 آلوده ترین شهر جهان است.

10 شهر رکورد دار جهان در میزان آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، «IQAir» یکی از پایگاه‌های سنجش کیفیت هوا است که بیش‌ از ۱۰ هزار مکان از شبکه‌‌های جهانی و ایستگاه‌های نظارتی دولتی را پوشش می‌دهد و دارای حسگرهای تأیید‌شده‌ AirVisual است. به گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، تا ظهر امروز شهر لاهور یکی از شهرهای کشور پاکستان با شاخص هوای 325 در وضعیت خطرناک، رتبه اول را از 10 شهر آلوده جهان گرفت.

بنا بر پایگاه اطلاع‌رسانی این پایگاه، تا به امروز به ترتیب شهرهای لاهور (پاکستان)، سارایوو (بوسنی و هرزگوین)، داکا (بنگلادش)، دهلی (هندوستان)، کلکته (هندوستان)، کراچی (پاکستان)، آکرا (غنا)، کویت، آلانباتار (مغولستان) و بمبئی (هندوستان) آلوده‌ترین شهرهای جهان بودند.

باتوجه به میانگین شاخص های این پایگاه در سال گذشته، مشخص می‌شود که همچنان چندین شهر در کشورهای هند، پاکستان و چین در صدر آلوده ترین شهرهای دنیا هستند و معضل آلودگی هوای آنها امری تازه نیست.

غلظت 2.5PM به عنوان یکی از شاخص های استاندارد کیفیت هوا که توسط سازمان جهانی بهداشت استفاده می شود و به مقدار ذرات ریز با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر در حجم معینی از هوا اشاره دارد. داده های زیر بر اساس این مقیاس است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول