اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا

نقش جوانان در صنعت پررنگ می شود

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تمام مشوق های مالیاتی و تسهیلاتی در اختیار شرکت های متعلق به جوانان دانش بنیان قرارمی گیرد

نقش جوانان در صنعت پررنگ می شود

به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه توانا درهفدهمین جشنواره تولید کنندگان ومدیران صنعتی در مرکز همایش های صدا و سیما از کارآفرینان جوان تقدیر شد.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در میز اقتصاد شبکه خبر درباره اقدامات انجام شده گفت : در حوزه معاونت صنایع عمومی به صورت ویژه به صنایع خاصی توجه شده است. در کارگروه‌های راهبردی صنایع ذیل صنایع عمومی با هماهنگی مجموعه صنعتگران جوان نمایندگان جوان عضو شده اند و همراه با افراد با تجربه و چهره های علمی و مسئولین دولتی در حوزه‌ سیاست گذاری موثر باشند

وی اظهار داشت: در حوزه شرکت های دانش بنیان که اخیرا به جمع جامعه صنعتی کشور پیوستند اقدامات  مفیدی صورت گرفته  است. از جمله اینکه  تمامی تسهیلاتی که به شرکت های صنعتی داده شده است به این شرکت ها هم داده شده و این باعث می‌شود که  سن جامعه تولید کنندگان و کارآفرینان کاهش پیدا کند و جوان گرایی در جامعه کار آفرینی هم انجام شود.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، همچنین مشوق های مالیاتی و تسهیلات داده شده و تبدیل شدن  شرکت های علمی دانش بنیان به شرکت های تخصصی و صنعتی را ازجمله دیگر اقدامات دولت و وزارت صمت برشمرد.

وی در ادامه افزود:بعضی از صنایع در کشور اشباع هستند و ظرفیت جدیدی برای سرمایه گذاری برای آنها وجود ندارد و جوانان تحصیل کرده که قدرت ریسک بالاتری دارند باید به سمت محصولاتی که ارزش افزوده بیشتری دارند، سوق داده شوند

رئیس خانه صنعت و معدن: دخالت های دولت باعث ریزش انگیزه های جوان می شود  

در این نشست خبری که حسین زاهدی رئیس خانه صنعت و معدن نیز حضور داشت، وی گفت که بیش از ۷۰۰ تقاضا در بخش های مختلف در این جشنواره وجود داشته است و  افراد جوانی که زیر۴۰ سال بودند با کسب امتیاز۷۰ شرایط لازم را برای دریافت جایزه بدست می‌آوردند.

به گفته وی درتمام زمینه های صنعتی من جمله  فولاد ، صنایع غذایی،  پتروشیمی، صنایع  نساجی متقاضی وجود داشته است

وی در جواب سوال مجری که بیشتر صنعتگران چگونه رشته صنعتی خود را انتخاب می‌کنند این  گونه پاسخ داد: اکثر صنعتگران بر اساس رشته تحصیلی و دانشگاهی، شغل خود را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: جوانان در چند سال اخیر به دلیل انتقادات به نگاه کارمندی، تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کار دارند؛ ولی در ابتدای کار به دلیل نداشتن دانش فنی کافی و تجربه لازم با شکست مواجه می‌شوند. وی تجربه کشورهای توسعه یافته درزمینه صنعت را امتیازاتی دانست که آنها برای جوانان کارآفرین قائل هستند.

دو سوال مطرح شده در این نشست خبری این بود که دولت چه امتیازاتی را باید به جوانان کارآفرین بدهد؟ وآیا فقط وزارت صمت مسئولیت حمایت از جوانان کارآفرین را دارد؟

به نظرزاهدی، دولت باید نقش حمایت گری و نظارت را داشته باشد و دخالت دولت در کسب و کارها باعث ریزش و از دست رفتن انگیزه در جوانان می‌شود.

بهشتی برگزیده جشنواره: قوانین بسیار خوب دانش بنیان ها اجرا نمی شود

علی بهشتی دیگر مهمان این نشست و از برگزیدگان و چهره های ماندگار این جشنواره گفت : با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی هدف اصلی در کشور ما تولید می باشد.

وی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری وصندوق نوآوری و شکوفایی را از بخش هایی دانست که راستای تحقق این اهداف قدم برمی‌دارند. ولی معضل بزرگ و موانع اصلی را در مسئولین پایین دست، مانند سازمان محیط زیست، سازمان صنعت ومعدن و عدم همکاری شهرداری ها با تولید کنندگان باید دانست.

وی افزود: قوانین بسیار خوبی در راستای حمایت از دانش بنیان ها وجود دارد ولی مساله مهم اجرا  نشدن آن توسط برخی مسئولین ذیربط می باشد.

علی بهشتی نداشتن پایان کار و به تبع آن نگرفتن پروانه بهره برداری را مسأله مهمی برای تامین نکردن مواد اولیه دانست و تاثیر آن را برای کاهش ظرفیت کاربسیارمهم دانست

اولین جشنواره تولید کنندگان و مدیران جوان به ابتکارخانه صنعت و معدن جوانان و همکاری سه وزارت خانه و برخی سازمان ها و تشکل های دولتی ۳۰ آبان ۱۳۸۶ برگزار شد.

 

نوآوری و ثبت اختراع و تولید محصول دانش بنیان ، تولید محصول استراتژیک و اساسی، خودکفایی، ارزآوری و صادرات، استاندارد سازی، اشتغال پایدار، سیستم های مدیریت سازمانی ، مدیریت بهره وری، نیروی انسانی، مسئولیت اجتماعی از شاخص های انتخاب تولید کنندگان جوان و واحدهای صنعتی نمونه برای این جشنواره بوده است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول