اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

کنایه سنگین آنچلوتی به یوفا با سوپرلیگ اروپا

سرمربی رئال امروز(جمعه) گفت سوپرلیگ اروپا باعث می شود احتکار فوتبال به پایان برسد.

کنایه سنگین آنچلوتی به یوفا با سوپرلیگ اروپا

گروه ورزش فارس؛ «احتکار فوتبال به خط پایان رسید» این کنایه سنگین سرمربی رئال کارلو آنچلوتی به یوفا در نشست خبری بعد از بازی شب گذشته آلاوز است که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

رئال مادرید یکی از بنیان گذاران اصلی سوپر لیگ اروپا به شمار می آید و طبق گزارش رسانه های اسپانیا، سود یک میلیارد یورویی در راه اندازی این لیگ به جیب خواهد زد.

کارلتو در واکنش به تاسیس این لیگ جدید می‌گوید که هر چند هنوز تمام باشگاه ها برای ورود به این تورنمت قانع نشدند ولی این لیگ باعث «پایان احتکار فوتبال» از دست یوفا و فیفا می شود.

سرمربی رئال با این کنایه، حرف های رئیس باشگاه مادریدی فلورنتینو پرز را تایید می‌کند که یوفا و فیفا را متهم می کند بیشترین درآمدزایی از مسابقات باشگاهی در اروپا به جیب آنها می رفت و سود اندکی به تیم های شرکت کننده در این تورنمت ها می‌رسید.

داستان سوپرلیگ به بهار 1400 بازمی‌گردد که در 48 ساعت کل فوتبال را به هم ریخت. 12 تیم در ابتدا برای تشکیل رقابتی به نام «سوپرلیگ» تلاش کردند که با ورود فیفا، یوفا و فشار رسانه‌ها، 9 تیم از این رقابت انصراف دادند و تنها رئال، بارسا و یوونتوس برای برگزاری این رقابت هم‌پیمان ماندند.

اما روز گذشته (پنجشنبه) دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی را که به تورنمنت دیگری می‌پیوندد را ندارند. 

کارلتو معتقد است که راه اندازی سوپر لیگ اروپا باعث می شود تا وضعیت اقتصادی تیم های باشگاهی متحول شود و دیگر«با مشکلات مالی دست و پنجه نرم نخواهند کرد».

پایان پیام/ ت 4890

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول