اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، یکشنبه آینده در دستور کار مجلس

نماینده درود و ازنا در مجلس، گفت: رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته روز یکشنبه 10 دی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته، یکشنبه آینده در دستور کار مجلس

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا قرار بود چهارشنبه ۲۹ آذر به لایحه افزایش تعطیلات و کاهش ساعات اداری در صحن مجلس خارج از نوبت رسیدگی شود که نشد.

در همین زمینه خبرنگار توانا با حسین گودرزی نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفتگو کرد.

وی با اشاره به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات، گفت: قرار بود لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به ۲ روز و چهار ساعت کاهش کار در هفته روز چهارشنبه گذشته در صحن علنی خارج از نوبت بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تعیین روز دقیق تعطیلی با دولت است، گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک روز، به ۲روز، میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در دسته کشورهای توسعه‌‌یافته قرار می‌گیرد.

گودرزی اظهار کرد: بدلیل اینکه کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳  برگشت خورد، روز چهارشنبه ۲۹ آذر که قرار بود به این لایحه   رسیدگی شود، وقت مجلس به رأی گیری کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: اینجانب به همراه ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی، به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم که قرار بر این شد که روز یکشنبه ۱۰ دی این لایحه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

لازم به ذکر است؛ در راستای اجرای  سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر این لایحه تنظیم شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول