اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

صادرات ریالی کشمش و درخواست لغو تعهدات ارزی

سالانه بیش از 50هزار تن کشمش از ملایر به کشورهای دیگر صادرمی شود که ارز آوری سالانه صادرات آن بیش از 90 میلیون دلار است.

صادرات ریالی کشمش و درخواست لغو  تعهدات ارزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران توانا، وحید فارسی رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان ملایرگفت: سالانه 50 واحد بسته بندی کشمش شهرستان ملایر بیش از 50 هزارتن کشمش تولیدی کشاورزان شهرستان را بسته بندی و به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی صادر می کنند. این صادرات بیش از 90 میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.

منوچهر رضایی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مهمترین مشکل در عرصه صادرات از جمله صادرات کشمش، وجود تعهدات ارزی برای این محصول است. در خواست ما از دولت این است که یکبار تصمیم جدی بگیرند و این موضوع را برای کل صادرات به ویژه صادرات بخش کشاورزی حذف کنند.

سید مجید حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: صادرات ما به ویژه در حوزه کشمش به کشورهای هم جوارمان است، که آن ها به صورت ریال از ما خریداری می کنند، مثل کشورعراق که اصلی ترین مقصد صادراتی ما است.

وی در ادامه گفت: البته ما این مشکلات را مکررا با وزارت صمت و بانک مرکزی مکاتبه کرده ایم و اگر امکان معافیت این کشورها از تعهدات ارزی فراهم شود، مشکل اصلی در صادرات این محصول حل خواهد شد.

*******

در حال حاضر بیش از 16 هزار بهره بردار در حوزه باغداری در شهرستان ملایر فعال است و بیش از 8 درصد مردم در این منطقه به حرفه باغداری مشغول هستند که  سهم ویژه ای در ایجاد اشتغال، تولید و اقتصاد این شهرستان دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول