اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

متهم اصلی آلودگی هوا و ناترازی انرژی خودروها هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ابرمساله بودن وضعیت خودروها در کشور گفت:متهم اصلی آلودگی هوا و ناترازی در مصرف انرژی و مقصر اصلی مصرف غیراستاندارد سوخت خودروها هستند.

متهم اصلی آلودگی هوا و ناترازی انرژی  خودروها هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، مالک شریعتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و بعد از سوال رشیدی کوچی نماینده مرودشت از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت خودرو از ابرمساله‌های کشور است که باعث نارضایتی مردم شده است. 

 وی ادامه داد: متهم اصلی آلودگی هوا و ناترازی در مصرف انرژی خودرو است. امروز مقصر اصلی مصرف غیراستاندارد سوخت خودروها هستند. خودروی کم‌مصرف وجود ندارد یا آن نقدر گران بوده که مردم عادی نمی‌توانند استفاده کنند. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متهم اصلی در بحث آلودگی هوا هم وضعیت خودروها در کشور است. از دولت خواهش می‌کنیم که این موارد را به عنوان مساله اصلی کشور ببیند که باعث نارضایتی مردم هم شده است. 

 شریعتی افزود: البته رئیس جمهور به ستاد تحول مواردی را ابلاغ کرده که از جمله آن بحث تولید و واردات خودروی برقی و کارکرده است؛ یعنی علاوه بر قانون، رئیس جمهور ابلاغیه هم داشته‌اند. 

 وی بیان کرد: باید موضوع تنوع‌بخشی به سبد سوختی در خودروها دنبال شود که مجلس شورای اسلامی آن را در برنامه هفتم توسعه هم مصوب کرد. اگر سوخت LPG ،CNG و برق در سبد سوختی کشور وارد شود کمک‌کننده خواهد بود. رئیس سازمان استاندارد هم قول داده که این موارد را دنبال کند . 
 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول