اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

تصویب طرح «تکریم زنان در روز زن» در شورای شهر تهران

در جلسه امروز شورای شهر تهران، طرح ارائه خدمات رایگان به بانوان در روز زن بررسی شد و در نهایت با موافقت اعضایط شورا به تصویب رسید.

تصویب طرح «تکریم زنان در روز زن» در شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ در جلسه امروز شورای شهر تهران، طرح «تکریم زنان در روز زن» با هدف ارائه خدمات رایگان به بانوان در روز زن بررسی شد و اعضا نظرات خود را مطرح و این طرح را تصویب کردند. 

در همین خصوص سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان،گفت: تنها کسانی می‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند که بویی از انسانیت نبرده‌اند و به گفته رهبر معظم انقلاب انشاءلله پاسخ سختی به آنها داده خواهد شد.

نجفی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بانوان، مبنی بر اینکه زن و مرد بر یکدیگر برتری ندارند؛ بیان کرد: رهبر انقلاب شایسته‌سالاری را ملاک ارزش‌گذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و فرمودند در منصبی مثل وزارت یا مجلس اگر زنی شایسته‌تر بود محدودیتی برای تصدی او وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات سال گذشته رهبر در این مورد، لزوم توجه به بانوان در پست‌های مدیریتی دوچندان می‌شود. شورای عالی اداری کشور در ۳۰/۵ /۱۳۹۶ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای برای انتصاب زنان و جوانان به پست‌های مدیریتی را اصلاح کردند که در تبصره ۲ آن قید شده است «تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به ۳۰% افزایش یابد» و براساس آن سهم هریک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شایستگی‌های آنان به آن‌ها ابلاغ شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی عنوان کرد: شهرداری تهران ۱۲ هزار بانوی شاغل دارد که از تجربیات و دانش آن‌ها در اداره امور شهر استفاده کافی نشده است. این عامل باعث بی‌انگیزگی سایر زنان شاغل خواهد شد. بنده از از کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران خواستارم که خیابانی را به نام «شهیده فائزه رحیمی» از شهدای حمله تروریستی کرمان نامگذاری کنند.

در ادامه این جلسه لایحه یک فوریتی شماره ۱۰۱۷۶۴ شورای اسلامی شهر مبنی بر تکریم مقام مادر و زن مطرح شد که براساس آن در راستای ارج نهادن به مقام مادر، شهرداری تهران در به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) حمل و نقل عمومی، فضاهای ورزشی، فرهنگی مثل برج میلاد، تفریحی و... بصورت رایگان به بانوان خدمات ارائه دهد.

در ادامه حبیب کاشانی عضو شورای شهر به عنوان مخالف این طرح بیان کرد: ما در سال ۷۰۰ مناسبت داریم اگر برای تمام مناسبت‌ها این خدمات را در نظر بگیریم بودجه‌ای برای پاسخگویی به آن وجو ندارد. به نظر بنده این طرح‌ به صورت متمرکز فقط برای برای کارکنان شورای شهر و خانواده های آنها باید باشد.

نرگس معدنی پور عضو شورای شهر به عنوان موافق این طرح گفت: بنده با این طرح موافق هستم و ای کاش امسال این طرح اجرا می‌شد و در هفته تکریم زن باید بصورت یک فوریتی به تصویب برسد.

مریم اردبیلی مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران درباره علت این موضوع که چرا برای روز مادر امسال این طرح اجرایی نشد گفت: در زمینه ارائه خدمات رایگان، مصوبات گنگ و پراکنده‌ای وجود دارد، باید همه‌ی آنها یکسان شود و یک مصوبه منسجم و همه جانبه باشد تا بتوان در این مناسبات‌ها چنینی خدماتی را ارائه داد.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم این مصوبه در روز زن و هفته زن مطرح شود که هدیه‌ای برای بانوان باشد و این طرح در سال آینده اجرایی خواهد شد.

در پایان این لایحه با ۱۵ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول