اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

انتقاد یک نماینده از سکوت وزیر جهاد در خصوص واردات بی رویه برنج

نماینده ساری گفت: معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در مساله برنج می‌توانند نقش کلیدی و راهبردی موثری داشته باشند که وزیر جهاد به طور کامل سکوت اختیار کرده است.

انتقاد یک نماینده از سکوت وزیر جهاد در خصوص واردات بی رویه برنج

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا،در خصوص واردات بی رویه برنج به داخل کشور گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج وارد شد که در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور، پیرامون مشکلات کشاورزان استان‌های شمالی برگزار شد، وی گفت تا مادامی که یک گرم برنج داخلی در انبارهای کشاورزان وجود دارد، واردات و توزیع برنج خارجی تخلف محسوب می‌شود و تاکید داشت دیگر یک کیلو برنج وارد نمی شود.

وی ادامه داد: برنج های گیلانی و مازندرانی هنوز در انبار موجود است و دیگر قابل فروش نیست؛ تا جایی که هنوز کشت ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مازندران به بازار نیامده، آن قدر برنج وارد شده که دیگر نیاز به برنج داخلی نیست.

عضو مجمع نمایندگان مازندران در خصوص متولی اصلی مساله برنج تصریح کرد: محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در این مساله می‌توانند نقش کلیدی و راهبردی موثری داشته باشند که وزیر جهاد به طور کامل سکوت اختیار کرده است، کافیست از وزارت جهاد بخواهید رسما سیاست خود را در قبال مساله برنج اعلام کند؛ می‌توان گفت که کاملا این وزارتخانه موضع منفعل دارد.

بابایی کارنامی بیان کرد: با وجودی که معاون رئیس جمهور قول داد از این جلسه یک کیلو برنج هم وارد نمی‌شود ولی خبر‌ها حاکی از این است که مجدد در چند روز اخیر، برنج وارد شده است که البته ناگفته نماند که یارانه برای واردات برنج در شهریور داده شده است و بر اساس آن برنج همچنان وارد می شود ، معاون اول رئیس جمهور نیز موکدا تاکید کرد که از سال ۱۴۰۳ دیگر برنج وارد نخواهد شد.

سالانه حدود ۲ میلیون تن برنج در کشور تولید می‌شود و حدود یک میلیون تن برنج هم هم از محل واردات تامین می‌شود که در چند سال اخیر ، واردات بی‌رویه برنج خارجی به کشور از سوی دستگاه‌های دولتی باعث شده تا انبار‌های کشاورزان مملو از برنج شود و اشباع بازار از برنج خارجی و فروش نرفتن برنج ایرانی، داد برنجکاران شمالی را در آورده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول