اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  دانشجو

دفاع از جایگاه خانواده وظیفه بانوان است

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه دفاع از رساله سطح چهار یک بانوی طلبه گفت: تبین جایگاه خانواده، دفاع از این نهاد در برابر تهاجمات دشمن، وظیفه مهم بانوان است.

دفاع از جایگاه خانواده وظیفه بانوان است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا: حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان رئیس حوزه های علمیه خواهران،‌ امروز در مراسم دفاع از رساله سطح چهارم اعظم نیکبخت با عنوان «شاخصه‌های فکری و رفتاری یهود صهیونیست در تفاسیر اجتماعی با تکیه بر المیزان، فی الضلال و الکاشف» با اشاره به حدیث امام صادق (ع) گفت: در قیامت خون شهدا و قلم علما باهم سنجیده می‌شود اما قلم علما مقام بالاتری دارد، بالاتر از شهادت مقامی نیست اما علم علما به آن ترجیح داده می‌شود زیرا در جبهه‌های دفاع افرادی که شهید می‌شوند در محضر علما اعتقاداتشان را دریافتند و بعد از شهادت آنها هم اهل قلم باید یاد او را زنده نگه‌دارند. و این تبیین، شهیدپروری و دفاع از خون شهید توسط این قشر باعث جلوگیری از تحریف خون شهید می‌شود.

کبیریان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: از نظر ایشان حوزه‌های علمیه خواهران بسیار ارزشمند است و باید تعداد بیشماری بانوی اهل علم پرورش یابند، باید این خواسته رهبری تحقق یابد. در اسلام فراغت از تحصیل نداریم و بعد از آن هم علم‌آموزی همچنان ادامه دارد و این عرصه نیاز به حضور بانوان دارد، همچنین تبیین جایگاه خانواده و دفاع از این نهاد در برابر تهاجمات دشمن وظیفه مهم بانوان است. شما بانوان وظیفه سنگینی دارید و مقام شما به واسطه این وظایف بسیار بالا است.

رئیس حوزه های علمیه خواهران افزود: این جلسه بیست و سومین جلسه دفاع از رساله دکترا در تهران است، ما انتظار داریم این افراد اساتید آینده شوند. امروزه در سطح دو دروس حوزه علمیه خواهران، نیاز به حضور اساتید آقا نداریم. بحمدالله بانوان پیشرفت‌های خوبی داشتند و امروزه شاهد هستیم که تمام اساتید سطح دو و بخشی از سطح سه، از بین اساتید خانم است و ان شالله روزی شاهد باشیم که حوزه‌های خواهران توسط بانوان اداره می‌شود و راهنمایی رسالات هم توسط خودشان صورت بگیرد.

کبیریان در پایان درباره اهمیت انتخابات در سخنان رهبر انقلاب افزود: وظیفه همه ما علی‌الخصوص شما بانوان است که حساسیت این انتخابات را به همه یادآوری کنید، شبهات این زمینه را برای دیگران برطرف کنید و انشالله شاهد حضور پررنگ و پرشور مردم در انتخابات باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول