اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  دانشجو

الهیان: باید از توانمندی‌های بانوان مجتهده در قانون‌گذاری استفاده شود

نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه دفاع از رساله سطح چهار یک بانوی طلبه گفت: در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم با بانوان مجتهده نشست‌هایی داشته باشیم و آنها چارچوب‌های قانونگذاری را در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه بانوان تعیین کنید.

الهیان: باید از توانمندی‌های بانوان مجتهده در قانون‌گذاری استفاده شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا: زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم دفاع از رساله سطح چهارم اعظم نیکبخت با عنوان «شاخصه‌های فکری و رفتاری یهود صهیونیست در تفاسیر اجتماعی با تکیه بر المیزان، فی الضلال و الکاشف» با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام کبیریان گفت: این جلسه تلفیق علم با مقام شهداست. این ظرفیت علمی در حوزهای خواهران، نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جامعه بانوان و جهاد علمی بانوان به مثابه ستون‌های استوار کشور ماست که نشان از اثرگذاری زنان بر همه عرصه‌ها دارد.

الهیان افزود: در سال گذشته دشمن با شعار «زن،زندگی،آزادی» قصد داشت ایران اسلامی را زمین بزند اما بانوان جامعه ما با درایت خود توانستند خود را از آنها جدا کنند و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه بیان کرد: ایشان همیشه تاکید دارند که در مسائل بانوان، خود بانوان مجتهده باید نظر دهند؛ این نشان دهنده نگاه ویژه رهبری به حوزه زنان است.

وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم با اساتید و بانوان مجتهده این حوزه نشست‌هایی داشته باشیم و آنها چارچوب‌های قانونگذاری را در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه بانوان تعیین کنید و پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها باید به نحوی باشد که بتواند کشور را هدایت کند.

الهیان با بیان این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که فرمودند:«ردپای فلسفه غرب در برنامه‌های کلان کشور مشهود است.» اذعان کرد: چرا این ردپا وارد شد و چرا ردپای اسلام و حکمت در نظام تعلیم و تربیت و سلامت و... نیست؟ مثلا درحوزه سلامت، تمام آموزه‌های ما از غرب فرا گرفته شده است. اگر حکمت اسلام را وارد نظام سلامت، آموزش و پرورش و... نکنیم دچار فروپاشی در این زمینه‌ها می‌شویم.

وی در پایان افزود: ما نیاز داریم از نظرات شما اساتید حوزه‌های علمیه بهره‌مند شویم تا این نظرات زمینه‌ساز تحقق نوین اسلام نوین شود و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (ع) باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول