اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

رهبر مقاومت اسلامی عراق: قدس نماد جبهه مقاومت و ایران پایگاه آن است

رهبر مقاومت اسلامی عراق گفت: جبهه مقاومت در حمایت از قدس و اقصی و مقاومت اسلامی به پا خاسته است که نماد آن قدس است اما خیمه و پایگاه آن در ایران است.

رهبر مقاومت اسلامی عراق: قدس نماد جبهه مقاومت و ایران پایگاه آن است

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران توانا، دوازدهمین همایش بین المللی «غزه؛ نماد مقاومت» به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین،امروز شنبه، در تالار خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد که در این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و سردار محمد رضا فلاح زاده، جانشین سپاه قدس و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی و سید هاشم الحیدری از رهبران مقاومت و دیلمی سفیر یمن سخنرانی کردند.

کمک به فلسطین بر اساس فتوای صریح امام است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، با خاطره ای از اتفاقات تاریخی دوران حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: زمانی که امام (ره) قبل از جنگ شش روزه، در نجف اشرف بودند، جمعی از فدائیان فلسطین از امام خواسته ای داشتند و نامه ای به ایشان دادند.

وی در مورد مضمون پاسخ امام به جمعی از فدائیان فلسطین گفت: قبلا هم تذکر دادم که دولت غاصب اسرائیل با هدف هایی که دارد برای اسلام و ممالک اسلامی خطرات عظیمی دارند و اگر مسلمین به آنها مهلت دهند فرصت را از دست می دهند و جلوگیری از آنها امکان پذیر نباشد چون احتمال خطر متوجه اصل اسلام است و لازم است بر دول اسلامی و سایر مسلمین که این ماده فساد را به هر نحوی که ممکن است دفع کنند و از کمک به مدافعین دریغ نورزند و از محل زکات و کمک های مادی کوتاهی نکنند.

 حجت الاسلام رحیمیان گفت: امام اولین مرجع دینی بود که فتوا برای کمک به فلسطینی‌ها و رزمندگان جبهه مقاومت صادر کردند و این یادی از امام بود که امروز هم مرتبط می تواند باشد و کمک به فلسطین بر اساس فتوای صریح امام  است.

وی افزود: دنیای استکبار یعنی آمریکا، انگلیس و آلمان و دیگران در حمایت از اسرائیل یکپارچه شدند و پشت سر رژیم صهیونیستی ایستادند و همه دنیای استکبار مقابل  گروه اندک حماس ایستادند و بیش از ۱۰۰ روز همه توانشان را برای نابودی حماس بکار گرفتند ،اما همچنان ناکام و ناتوان در برابر جبهه حق هستند و در چاله ای که خود کندند، گیر افتادند. 

« طوفان الاقصی» همه برگه‌ها و محاسبات را در هم ریخت

سید عبدالله صفی الدین نیز در این همایش پیام سید حسن نصرالله را قرائت کرد که بخشی از آن به شرح زیر است: غزه امروز نماد است چون در غزه یک مقاومت شریف پیش‌گام سازش ناپذیر وجود دارد ؛آرزوی ملت‌هاست که تشنه عزت و پیروزی‌اند.اگر غزه مقاومت نمی‌کرد نماد عزت نمی‌بود.

وی بیان کرد:این مقاومت است که صاحبان و پرچم‌داران خود را عزیز می‌سازد؛ مقاومت رمز عزت و کرامت و کلید پیروزی است.

صفی الدین گفت: گزینه عادی سازی روابط با دشمن موجب شد آرمان و حق ملت فلسطین درباره سرزمینشان در معرض تهدید و حتی خطر شدید و سراشیب قرار می‌گیرد، سراشیبی که ممکن بود به هر یک از مسیر‌های خطرناک توطئه، فروگذاری از یاری ملت فلسطین و دست برداشتن از حق و آرمان و مقاومت بیانجامد.

وی تصریح کرد: در این لحظه مرگبار « طوفان الاقصی» همه برگه‌ها و محاسبات را در هم ریخت و تهدید‌ها را به یک فرصت وجودی پیشرفته و نقطه عطف برالی تغییر مسیر‌هایی تبدیل کرد که دشمن سالیان دراز رویشان کار کرده بود.

 تا نابودی استکبار از پا نخواهیم نشست

 در این همایش سردار محمد رضا فلاح زاده جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه اصحابی بودند که به یاری حق شتافتند افزود: اگر اصحابی نبودند که در صدر اسلام و در جنگ ها و مشکلات به پیامبر اسلام یاری رسانند خیمه و پایگاه پیامبر جمع می شد و رسالت ایشان به ثمر نمی رسید.

وی بیان کرد: نظم جهانی فرو ریخت و داعش نابود شد و آمریکا از افعانستان فراری شد و در غزه و عراق و سوریه دچار شکست راهبردی شد.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: آمریکا باید بداند ما پیروان پیامبر و حمزه سید الشهدا طالب شهادتیم و وارثان همه مظلومان تاریخیم و پیروان همه شهیدان و به دنبال نابودی استکبار جهانی هستیم و تا نابودی استکبار از پا نخواهیم نشست.

حمایت بی‌سابقه مردم جهان، از مردم فلسطین 

ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در این همایش گفت: در مرحله حساس و مهمی قرار داریم و چهارمین ماه مبارزه با رژیم صهیونیستی و شاهد مقاومت صبر افسانه ای مردم غزه هستیم.

وی افزود: بر اساس آخرین نظر سنجی ها، مردم جهان، بی سابقه از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و حمایت خود را  از آرمان فلسطین و مسئله قدس اعلام کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه مشکل ما، برخی حکام عرب هستند که توطئه می کنند وخواستار خلع سلاح مردم غزه هستند، گفت: امیدواریم پس از جنگ، شاهد یک تغییر در کشورهای عرب باشیم و ان شالله مردم ما حمایت شوند چون تاثیر مستقیمی در روند مقاومت و مبارزه دارند.

  ابو شریف اظهار کرد: کشورهای غرب دیگر مثل سابق اسرائیل را حمایت نمی کنند و مردم اروپا دیگر احترامی برای اسرائیل قائل نیستند.

وی گفت: هم اکنون نبرد در نوار غزه ادامه دارد و هر روز شاهد پایداری هستیم و کرانه در آستانه انفجار قرار دارد و هر روز تعداد زیادی بازداشتی و شهید داریم و این مقاومت در لبنان و عراق یمن این چنین است و باید جبهه ها را گسترش دهیم و این رژیم را از روی زمین محو کنیم.

خیمه و پایگاه جبهه مقاومت در ایران است

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران مقاومت اسلامی عراق در همایش غزه نماد مقاومت گفت: ما در یک جنگ و مرحله جدید از نابودی اسرائیل هستیم.

وی بیان کرد:حضرت امام (ره) با یک فریاد قیام کرد و  آن قیام به نهضت تبدیل شد و در نهایت به حکومت و دولت تبدیل شد و این حکومت یک جبهه مقاومت در کشور های مختلف منطقه شد و این مقاومت اکنون همان فریاد امام است که به نام خدا و پیامبر شروع شد.

الحیدری افزود: جبهه مقاومت در غزه با جنگ مستقیم و نزدیک به صفر با ارتش اسرائیل می جنگد و این کار علما و امام بود؛

این جبهه الان در حمایت از قدس و اقصی و مقاومت اسلامی به پا خاسته است که نماد آن قدس است ؛اما خیمه و پایگاه آن در ایران است.

 اهدای پرچم یا لثارات الحسین در همایش غزه نماد مقاومت در تهران به سفیر یمن

در ادامه همایش غزه نماد مقاومت  در تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضور فرماندهان مقاومت و دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (ره)  پرچم سرخ «یالثارات الحسین» را که بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآمده بود به سفیر یمن در تهران اهدا کرد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول