اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

آغاز رقابت ۵ هزار ورزشکار استان تهران و تاکید شهردار باقرشهر بر بالارفتن پرچم پایین شهر

نخستین و بزرگترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران همزمان با میلاد حضرت علی (ع) با حضور استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار شهرستان ری آغاز شد.

آغاز رقابت ۵ هزار ورزشکار استان تهران و تاکید شهردار باقرشهر بر بالارفتن پرچم پایین شهر

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین و بزرگترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران همزمان با میلاد حضرت علی (ع) با حضور استاندار تهران، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از ورزشکاران و شهروندان علاقه مند به ورزش در باقرشهر آغاز شد.

 مشعل این جام در میدان المپیک بوستان عطر سیب توسط ورزشکاران ملی باقرشهر دست به دست و سپس به دست پدر شهید مسعود فیروزی رسید و توسط فرزند شهید اصغر پاشاپور فرمانده شهید مدافع حرم روشن شد.

این مراسم با نورافشانی و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح همراه بود.

علیرضا فخاری استانداری تهران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ و مهم و نقش آن در پرورش جوانان گفت: این رویدادها ابتکارات خوبی است که می‌تواند در کل کشور به‌عنوان الگو معرفی شود و به پرورش جوانان کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 استاندار تهران با اشاره به میزبانی باقرشهر از بزرگترین رویداد ورزشی استان تهران گفت: از آنجا که باقرشهر ظرفیت قهرمان‌پروری و پهلوان‌پروری دارد، به‌عنوان نمونه و الگوی قابل توجهی برای سایر شهرستان‌ها انتخاب شد که ظرفیت ورزشی آن در این رویداد معرفی می‌شود.

استاندار تهران در ادامه گفت: "جوان پهلوان" رویکردی زیرساختی برای تربیت و توسعه اخلاق در ورزش مدنظر است تا با پهلوان سازی از طریق قهرمان سازی تلاش وافری برای الگو سازی در جوانان صورت بگیرد.

فخاری تصریح کرد: خوشحالیم که باقرشهر به عنوان مهد ورزش و مهد تلاش برای پهلوان پروری در خط مقدم توسعه ورزش قرار گرفته و امیدوایم که در آینده شاهد پرورش نوجوانان و جوانان در رشته های ورزشی باشیم که به مقام قهرمانی و پهلوانی دست پیدا می‌کنند. 

 فخاری با اشاره به آلودگی قابل توجه باقرشهر تصریح کرد: باقرشهر بیشترین میزان آلودگی در استان تهران را دارد اما سهم ورزش بیشتری دارد که این ظرفیت و استعداد را باید به مردم باقرشهر تبریک گفت.

 وی با بیان اینکه باقرشهر از نظر استعدادها، قهرمان‌پروری و ظرفیت ورزشی دارای استثنائاتی نسبت به سایر شهرستان‌ها است، تصریح کرد: باید اقداماتی مانند این رویداد بزرگ که توسط شهرداری باقرشهر انجام شد، در سایر شهرستان‌ها نیز شکل بگیرد و باقرشهر نمونه و شروعی برای توسعه ورزش و فرهنگ ورزش و پهلوانی است.

 استاندار تهران خاطرنشان کرد: جام "جوان پهلوان" متأثر از نگاه بلند مقام معظم رهبری در خصوص پهلوان‌پروری و قهرمان‌پروری در کشور است و جوان پهلوان به مصداق رزمندگان دوران دفاع مقدس است که جان خود را فدا کردند و امیدواریم جوانانی با آن صفات نیز تربیت شوند.

 

مرتضی همتی شهردار باقرشهر نیز گفت: تلاش کردیم تا در آستانه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن امیدآفرینی در این شهر، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ورزشی را به نمایش بگذاریم. با وجود ظرفیت‌های موجود ورزشی و ورزشکاران ملی و قهرمانان به نام باقرشهر مدیریت شهری به فکر افتاد تا بزرگترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران را در این شهر قهرمان‌پرور کلید بزند.

 وی ادامه داد: ظرفیت‌های موجود ورزشی در باقرشهر در سطح قابل قبولی قرار گرفته و هم اکنون توانایی برگزاری رقابت در بیش از 30 رشته ورزشی در باقرشهر وجود دارد.

شهردار باقرشهر در ادامه گفت: به‌رغم اینکه باقرشهر در جنوب تهران قرار گرفته و به‌عنوان آلوده‌ترین شهر استان تهران و حتی کشور شناخته شد و مردم این شهر روزانه با مشکلات و معضلات زیادی مواجه هستند اما افتخارات، بضاعت و ظرفیت‌های قابل توجه ورزشی و صنعتی نیز در آن وجود دارد.

 همتی با تأکید بر اینکه ظرفیت ورزشی باقرشهر پرچم جنوب شهر را بالا برده است، خاطرنشان کرد: در پی تحقق 200 درصدی در آمدی و با توجه به خیز بلند عمرانی که با مساعدت دستگاه‌های مسئول شکل گرفت، گام‌های مؤثری برای توسعه باقرشهر برداشته شده و امروز نیز شاهد رویدادی بزرگ در حوزه ورزش و فرهنگ هستیم تا این توسعه و پیشرفت در جوانب دیگری نیز نمود داشته باشد تا تمامی شهروندان از این اقدامات امیدآفرین بهره لازم را داشته باشند.

علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران هم ضمن تشکر از شهردار باقرشهر گفت: تلاش شده که با محوریت ورزش، عدالت را گسترش داده و در مناطق کم برخوردار استعدادها شناسایی شوند و ظرفیت بزرگی از ورزشکاران به وجود آید.

از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال، علی پاکدامن، قهرمان شمشیر بازی آسیا، سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان، ابراهیم شکوری بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال، نازنین ملایی قهرمان روئینگ، اکرم خدابنده عضو تیم ملی تکواندو، پیمان ماهری‌پور سرپرست دبیری کمیته قویترین مردان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کاظم برجلو بازیکن اسبق تیم‌ ملی و باشگاه سایپا، علیرضا استکی مربی تیم ملی امید بوکس، فرشته کریمی عضو تیم ملی فوتسال بانوان، آرش رضاوند بازیکن استقلال اشاره کرد.

در این مراسم از قهرمانان باقرشهری همچون خانم صدیقی قهرمان چند دوره جهان در رشته موتای، قاسم صادقی عضو سابق تیم ملی کاراته، پژمان پشتام عضو تیم ملی کشتی فرنگی، رضا لک مربی فوتسال، الهام چزانی عضو تیم ملی پاراتنیس روی میز، سعید رسولی عضو سابق تیم ملی بسکتبال، اکبر خزایی تنها داور بین الملی ایرانی پرورش اندام در مستمر المپیا، حامد بیگی مربی سازنده بسکتبال، پرویز صادقی عضو تیم ملی تکواندو تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این مسابقات از امروز آغاز شد و تا 19 بهمن ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول