اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا| ایران - قطر؛ در انتظار فینال بعد از 50 سال

در نیمه نهایی جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه ساعت 18:30 به مصاف قطر میزبان مسابقات خواهد رفت.

نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا| ایران - قطر؛ در انتظار فینال بعد از 50 سال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان با ارایه فوتبالی برتر موفق شد  پیروزی تاریخی مقابل ژاپن رقم بزند تا در سه روزگذشته ملی پوشان ایران در صدر اخبار فوتبال  آسیا باشند،  خیلی ها تیم ملی ایران را اکنون شانس اصلی قهرمانی می دانند با این حال امیر قلعه نویی تلاش کرد به بازیکنان نهیب بزند تا دچار غرور کاذب نشوند و به بازی حساس و مهم قطر فکر کنند. دیداری که اکنون مهم ترین مسابقه تاریخ فوتبال کشورمان محسوب می شود زیرا در صورت پیروزی می توانیم بعد از 50 سال به فینال جام ملت های آسیا برسیم، دستاوردی بزرگ و مهم برای فوتبال و ورزش کشور. 

هرچند بعد از برد تاریخی مقابل ژاپن مسئولان ارشد کشور از شخص رئیس جمهور گرفته تا وزیر ورزش تیم ملی را مورد لطف خود قرار دادند اما واقعیت آن است که رسیدن به نیمه نهایی جام ملت ها برای ما افتخار بزرگی محسوب نمی شود حتی اگر قبل از اغاز جام، خیلی ها تصور می کردندایران زود حذف می شود! ولی ملی پوشان باردیگر توانایی هایی خود را به رخ فوتبال قاره کهن کشیدند.

مهرماه امسال ایران و قطر در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن مقابل هم قرار گرفتند که تیم ملی با قلعه نویی توانست 4 بر صفر قطر با سرمربیگری کارلوس کی روش را شکست بدهد و قهرمان شود،  آن قهرمانی خیلی منتقدان سرمربی تیم ملی را راضی نکرد درست مثل قهرمانی در جام کافا که ازبکستان را بردیم وقهرمان شدیم اما امیر قلعه نویی در نیمه دوم بازی با ژاپن اثری ماندگار از خودش در تاریخ فوتبال کشورمان برجا گذاشت و با یک بازی بی نقص، ژاپن مدعی شماره یک رقابت ها را شکست داد تا حالا ملی پوشان ایران به عنوان یکی از شانس های اصلی قهرمانی مطرح شوند و حالا منتقدان قلعه نویی نیز او را تحسین می کنند. قطر البته بعد از باخت سنگین به ایران، کی روش را برکنار کرد تا مارکس لوپز اسپانیایی را به جای او انتخاب کرد.

 فردا مقابل قهرمان دوره قبل جام ملت های آسیا بازی می کنیم شاید از نظر فوتبالی از هر نظر از قطری ها سرتر باشیم اما وقتی می دانیم قطر میزبان برای برد در این بازی ممکن است دست به هر ترفندی بزند باید محتاط و باهوش تر از گذشته عمل کنیم. قطری ها در اولین اقدام شان فقط هزار بلیت به تماشاگران ایرانی داده اند تا 39 هزار صندلی دیگر ورزشگاه را در اختیار داشته باشند! قطری با سه میلیون نفر جمعیت قطعا تلاش می کند از هر راه قانونی و فراقانونی برای تیم ملی و حتی هواداران ما مشکل ساز شود قهرمان دوره قبل تلاش می کند مقابل ایران بازنده نشود.

در تاریخچه دیدار دو تیم 26 بار باهم بازی کرده ایم که 10 بار آن دوستانه بوده است. درمجموع 16 مسابقه را ما برده ایم و 5 بازی مساوی شده و قطری ها فقط سه بار پیروز بوده اند که آخرین برد آنها مربوط به 14 سال قبل بوده است. پسران ایران زمین برای تاریخ سازی و رسیدن به جام قهرمانی فقط یک گام تا فینال فاصله دارند. فردا شکست دادن قطر دور از دسترس نخواهد بود به شرطی که تیم ملی مثل نیمه دوم بازی با ژاپن بی نقص و با تمام وجود بازی کند. قطر قطعا قدرتمندتر از ژاپن در مستطیل سبز نیست اما به دلیل میزبانی اش می تواند حریفی خطرناک تر باشد! 

ترکیب تیم ملی احتمالا همان ترکیب نیمه دوم بازی با ژاپن خواهد بود ترکیب برنده ای که هیچ مربی به آن دست نمی زند. فردا شب همه منتظریم تا تاریخ سازی و فینالیست شدن تیم ملی را جشن بگیریم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول