اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

لایحه عوارض بر حفظ فضای سبز تهران با 5 درصد افزایش تصویب شد

لایحه عوارض بر حفظ و گسترش فضای سبز با 5 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

لایحه عوارض بر حفظ فضای سبز تهران با 5 درصد افزایش تصویب شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ لایحه عوارض بر حفظ و گسترش فضای سبز برای سال 1403 امروز در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد. 

در ابتدا مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: این کمیسیون میزان افزایش عوارض را نسبت به سال گذشته 15 درصد در نظر گرفته است. 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر در توضیح بیشتر این رقم اظهار داشت: هر چند تورم الان 38 درصد است اما دوستان در کمیسیون شهرسازی تصمیم گرفتند این افزایش 15 درصد بیشتر نباشد چون سال گذشته نرخ‌ها خیلی بالا بود.

در ادامه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این رقم افزایش عوارض زیاد است عنوان کرد: برخی دوستان می‌گویند اگر عوارض را افزایش ندهیم فنر فشرده می‌شود و در بعضی سالها ناگهانی باز می‌شود. به نظر من الان فنر باز شده و ارتجاعی هم شده است. چون برای قطع یک درخت ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان عوارض اخذ می‌شود.

وی افزود: ما در موضوع درختان ولیعصر به این نتیجه نرسیدیم که حتما مالک عامدانه درختان قطع شده‌اند احتمال دادیم که عامدانه بوده است. برای قطع 13 درخت در ولیعصر 117 میلیارد تومان جریمه  اخذ شد یعنی برای هر درخت ۱۰ میلیارد تومان گرفتیم. وقتی این رقم را می‌گوییم باید بدهید همین میشود که درختان را خشک می‌کنند. 

چمران در پاسخ بیان کرد: درخت ارزشمند است و قرار است این عدد بازدارنده باشد.  بعضی‌ها الان درخت را قطع میکنند و می‌گویند پولش را می‌دهم. این عدد خدماتی نیست بلکه برای بازدارندگی است. فکر نکنید اگر قیمت را پایین بیاورید به نفع مردم است، قیمت پایین بیاید به ضرر مردم است. 

وی افزود: سرقفلی آن مغازه ای که درخت جلوی آن هست را هم باید بپرسید. کسی که جرئت می‌کند درخت ولیعصر را قطع می‌کند این مثل قتل یک انسان است.

در ادامه مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد درختان میوه و مثمنر باید بندی اضافه شود، اظهار کرد: خیلی از درختان طول عمر کمی دارند مخصو صا درختان میوه که درخت عمرش تمام شود خشک می‌شود. افراد در خانه خودشان که درخت میوه دارند عمرش تمام می‌شود خشک می‌شود و قطع می‌کنند، به همین خاطر به شهرداری برای جریمه  اعتراض می‌کنند. 

چمران در پاسخ پیرهادی گفت: در مورد درختان میوه درست است.  اما فرد برای اینکه تابلو مغازه اش دیده شود شاخه درخت را  می‌شکند و درخت را خشک می‌کند که این موارد مورد نظر است.

در ادامه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر در مورد رقم افزایش عوارض قطع درختان در شهر تهران، محمد آخوندی عضو شورا اظهار داشت: ما هر سال باید خواهش و تمنا کنیم که دوستان شهرداری لوایح عوارض را سریع‌تر ارسال کنند. ما از یک ماه و نیم پیش به شهرداری تذکر دادیم اما این لایحه هم به ما دیر رسید.

وی ادامه داد: شهرداری از کجا می‌خواهد کسب درآمد کند. اگر شهرداری نمی‌خواهد زود لوایح را ارسال کند ما یک لایحه تصویب کنیم که خودمان کار را انجام دهیم. به این شکل درست نیست که ما در جلسه بگوییم یک درصد یا ده درصد. باید زودتر لایحه به شورا برسد تا بررسی شود. 

در نهایت این لایحه با 5 درصد افزایش نسبت به سال 1402 تصویب شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول