اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

قلعه‌نویی: از مردم عذرخواهی می‌کنم، شانس با تیم ملی یار نبود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از مردم معذرت خواهی می‌کنم، باید امروز آن‌ها را خوشحال می‌کردیم و به فینال می‌رفتیم.

قلعه‌نویی: از مردم عذرخواهی می‌کنم، شانس با تیم ملی یار نبود

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس از قطر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قطر، اظهار داشت: باید از مردم معذرت خواهی کنم. باید امروز آن‌ها را خوشحال می‌کردیم و به فینال می‌رفتیم ولی متاسفانه شانس با ما یاری نکرد.

*از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و تنبیه شدیم

وی افزود: فکر می‌کنم در نیمه دوم یکی از بازی‌های خوب‌مان انجام دادیم. موقعیت‌ها و کرنرهای زیادی داشتیم که استفاده نکردیم. از بچه‌ها ممنون هستم. یکی از بهترین بازی‌هایشان را انجام دادند. فوتبال همین است. اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید، شما را تنبیه می‌کند. باز امروز تنبیه شدیم. 5 دقیقه بعد از 2-2 شدن نتیجه، کل بازی در اختیار ما بود ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

*ایراد فنی نمی‌گیرم، بدشانس بودیم

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: روی توپی که بازیکن خواست شوت بزند اما تبدیل به پاس گل شد، آفساید را پر کرده بود و گل شد. به تیم قطر تبریک می‌گویم. این جزئی از فوتبال است که نزنید می‌خورید. ولی از تک تک بازیکنانم ممنون هستم. فوتبال خوبی بازی کردند. نمی‌توانم از بازیکنانم ایراد فنی بگیرم. تنها ایراد این بود که بدشانس بودیم و از موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

* ژاپن، کره جنوبی و عربستان با این همه سرمایه گذاری، در مراحل قبل حذف شدند

قلعه نویی درخصوص اینکه 50 سال در فوتبال ایران حضور دارد و تیم ایران به دفعات در تورنمنت‌های مختلف موفق نشده پیروز بازی‌های مهم باشد، گفت: از این بازی نمی‌توانیم ایراد فنی بگیریم. موقعیت‌های زیادی داشتیم که تبدیل به گل نشد. اینکه چرا نمی‌تواند برنده شود، فوتبال همین است. ژاپن، کره جنوبی و عربستان با این همه سرمایه گذاری، در مراحل قبل حذف شدند. از تیمم نمی‌توانم ایراد بگیرم. مقصر باخت هم اگر کسی باشد، من هستم. 

*امروز باید با اختلاف 5-4 گل می‌بردیم

وی افزود: نه فدراسیون نه فردی دیگر، در یک ماه گذشته که اینجا بودیم همه کارها  و وظایف‌شان را انجام دادند. اگر بخواهیم حرف فنی بزنیم، امروز باید با اختلاف 5-4 گل می‌بردیم. اینکه روی یک حادثه آمده شوت بزند پاس گل شده، از بدشانسی ما است. ساختار سازی بحث دیگریست که بعدا باید درموردش صحبت کنیم ولی خیلی ناراحت هستم. یکی از شب‌های بد زندگی من است. بر می‌گردیم به همان 2007  ولی بازیکنان، فوتبال خیلی خوبی را ارائه کردند.

*طارمی بد بازی نکرد و وظایفش را در کنار آزمون به نحو احسن انجام داد

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه جسارت تعویض طارمی در نیمه دوم را نداشته، عنوان کرد: وقتی می‌خواهید تعویض کنید 2 حالت دارد. یا تیم شما روند خوبی ندارد. باید سیستم یا بازیکن را تغییر بدهید ولی خودتان قضاوت کنید. تا قبل از گل، باید 3-4 گل جلو می‌افتادیم. طارمی هم بد بازی نمی‌کرد. وظایفش را به نحو احسن کنار آزمون انجام می‌داد و به جا به جایی‌هایی که داشتند ایجاد موقعیت می‌کردند. اصلا چنین چیزی نیست. هر بازیکنی که خوب نباشد مخصوصا اگر بازیکن بزرگی باشد، به خاطر خودش باید او را جا به جا کنم.

* از نیمه دوم نمی‌توانم ایراد فنی بگیرم، بدشانس بودیم

وی افزود: ولی وقتی تیم، آهنگ خوبی دارد، پشت سر هم کرنر و ضربه ایستگاهی می‌گیرد، ایجاد موقعیت می‌کند، نباید تعویض کنید. اگر طارمی را تعویض می‌کردیم و گل می‌خوردیم، می‌گفتند تعویض کرد و روند تیم به هم خورد. یا بازیکنی مصدوم شود باید او را تعویض کرد. نه، از نیمه دوم نمی‌توانم ایراد فنی بگیرم. این هم شانس ماست، بدشانسی بود. مهدی هم مثل بقیه بازیکنان تلاش می‌کرد. بعد از پنالتی چند موقعیت داشتیم. به نظرم دروازه‌بان حریف باید بهترین بازیکن می‌شد. روز خیلی خوبی داشت. بدشانس بودیم که توپ به تیرک خورد و عرض دروازه را طی کرد. بعد از آن هم یک عکس العمل خوب داشت.

قلعه نویی گفت: موقعی باید تعویض کنید که روند تیمی مانند نیمه اول خوب نباشد. 2 بازیکن را تعویض کردیم که تا شروع شد به پنالتی رسیدیم. بعد از ان 5 دقیقه بازی دست حریف بود اما بعد از آن ما بازی را در اختیار گرفتیم. طارمی هم وظیفه‌ای که از او خواسته بودیم درکنار سردار به عمق بزند را به نحو احسن انجام می‌داد.

*با این خط دفاعی مقابل تیم بزرگ ژاپن موقعیتی ندادیم

وی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم استفاده از  بازیکنان جوانی مانند سامان فلاح، آریا یوسفی و حتی امین حزباوی که دعوت نشد، 7 گل خورده تیم ملی در این بازی‌ها و عملکرد نگران کننده خط دفاعی، گفت: شما 5-4 روز پیش بعد از بازی با ژاپن از همه چیز تعریف کردید! مقابل این تیم بزرگ با همین خط دفاعی کوچکترین موقعیتی ندادیم. 

* از خط دفاعی و ساختار دفاعی راضی هستم

قلعه نویی افزود: گل اول کمانه کرد که ربطی به خط دفاعی ندارد. گل سوم بازیکن حریف آمد شوت بزند تبدیل به پاس گل شد رامین یک سانتیمتر خط آفساید را پر کرده بود. این‌ها به خط دفاعی ربطی ندارد. تغییرات احتیاج به زمان دارد. اگر با ترکیبی جوان این بازی را می‌باختیم، بازیکن از نظر روحی به هم می‌ریخت. تغییرات باید در زمان مناسب و آهسته تر باشند. من از خط دفاعی و ساختار دفاعی راضی هستم. گل‌هایی که خوردیم استثنایی بودند. تغییرات باید رفته رفته ایجاد شوند.

*باید نیروهای جوان تر را برای جام جهانی وارد چرخه کنیم

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه کار اصلی‌اش از امروز برای آماده سازی جام جهانی شروع می‌شود، اظهار داشت: واقعا باید از این بچه‌ها تشکر کنیم. تورنمنت خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم ولی شانس با ما یار نبود. اکثر گل‌هایی که خوردیم به خاطر بدشانسی بود. از الان باید به فکر تغییرات باشیم. باید نیروهای جوان تر را برای جام جهانی وارد چرخه تیم ملی کنیم تا تیم جوان تر شود و از نظر نتیجه‌ای عقب نیفتیم.

*لژیونرها نشان دادند به تیم ملی تعصب دارند و مردم شان را دوست دارند

وی افزود: اکثر لژیونرهای ما وقتی به اردو آمدند می‌توانستند 2 بازی باشگاهی انجام بدهند ولی از همان روز اول آمدند. نشان دادند هم به تیم ملی تعصب دارند هم مردم‌شان را دوست دارند. خیلی‌ها بازی مهم و دربی داشتند اما از روزی که گفتیم آمدند. یک ماه است تمام فکر و ذکرشان مردم بود. می‌خواستند یادگاری خوبی بگذارند ولی امروز اوج بدشانسی بود. اگر ایراد فنی باشد مسئولیتش با من سرمربی است. آن‌ها تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند. اگر توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد الان سوالات طور دیگری بود. همه خوب بودند و تلاش کرده بودند. این قانون فوتبال است.

*ایرادی اگر باشد از من است

قلعه نویی تصریح کرد: وقتی نتیجه نگیرید خبرنگار سوالاتی می‌پرسد. از شما هم باید معذرت خواهی کنم. شما هم ناراحت هستید. شما هم تعصب ممکلت را می‌کشید و ایران را دوست دارید. دوست داشتید تیم به فینال برود و قهرمان شود. شما هم اندازه ما ناراحت هستید. همکارانم نهایت تلاش را داشتند. به عنوان مسئول فنی من باید معذرت خواهی کنم. ایرادی اگر باشد از من است.

*کلا 2 تغییر یعنی حاج صفی و طارمی داشتیم

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه تغییر تاکتیک مقابل قطر به چه دلیل بود، آیا آنالیز اشتباهی از حریف داشتند یا برنامه‌های کادرفنی آنطور که باید پیش نرفت، گفت: ما نسبت به بازی گذشته، کلا 2 تغییر یعنی حاج صفی و طارمی داشتیم. اتفاقا آنالیز خیلی خوبی داشتیم. بین دفاع راست و یارگیر سمت راست آن‌ها موقعیت‌های زیادی درست کردیم. طارمی که به عنوان وینگر چپ به داخل می‌زد، در یکی دو موقعیت می‌توانست تک به تک شود. در نتیجه یک بر صفر، جهانبخش به طارمی داد و 10 سانتی متر کم آورد، می‌توانستیم 2 بر صفر شویم.

وی افزود: همان سیستم بازی با ژاپن را بازی کردیم. تقریبا همان 1-3-2-4 را بازی کردیم. تغییراتی نداشتیم. قبل از بازی هم گفتم تغییراتی داریم چون میلاد محمدی و محمد محبی در بازی با ژاپن جزو بهترین‌ها بودند و خیلی هم تلاش کردند. چون فاصله بازی‌ها کم بود تغییرات داشتیم. نیمه دوم هم این کار را انجام دادیم. آنالیز خوبی از قطر داشتیم. به گل هم رسیدیم. بعد از یک-هیچ، موقعیت‌هایی داشتیم و اگر گل دوم را می‌زدیم شاید شرایط فرق می‌کرد ولی نزدیم. در نیمه دوم با توجه به اینکه عقب بودیم، ترکیب را هجومی تر کردیم. مهدی را به سردار نزدیک کردیم که خیلی موقعیت ایجاد شد.

*منِ قلعه نویی شرمنده همه هستم

قلعه نویی گفت: فکر نمی‌کنم در همه بازی‌های قبلی به اندازه این بازی موقعیت داشتیم ولی فوتبال همین است. از همکارانم تشکر می‌کنم که در این 11 ماه خیلی تلاش کردند. رسانه‌ها و مسئولین به خصوص بعد از بازی با ژاپن خیلی محبت داشتند و حمایت کردند. منِ قلعه نویی شرمنده همه، چه بازیکن، چه همکارانم، چه رسانه‌ها و چه مردم شدم. اگر این بازی را واگذار کردیم، مقصر اصلی من هستم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول