اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طالبی: سپاهان مقابل الهلال باید در دفاع محتاط‌تر باشد

کارشناس فوتبال گفت: سپاهان ایران توانایی شکست تیم الهلال عربستان را در اصفهان دارد اما در دفاع باید محتاط‌تر عمل کند.

طالبی: سپاهان مقابل الهلال باید در دفاع محتاط‌تر باشد

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار پنجشنبه سپاهان ایران و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: خدا را شکر که این مسابقه قرار است در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در حضور هواداران سپاهان برگزار شود. بازیکنان سپاهان بعد از سه مسابقه هواداران را در ورزشگاه خانگی خود می بینند همین مساله می تواند انرژی مثبت زیادی به بازیکنان بدهد.

وی افزود: تیم سپاهان در نیم فصل لیگ برتر هم تغییراتی در کادر بازیکنان خود انجام داده است و برخی بازیکنان در فهرست خروجی قرار گرفتند که مهم ترین دلیلش این بوده که در ساختار تفکرات تاکتیکی مورایس جا نداشته اند و قطعا بازیکنان توانمند بوده اند که جذب شده تیم سپاهان شدند. در تیم های بزرگی مثل سپاهان فقط توانایی فنی بازیکن مهم نیست بلکه بازیکن باید در ساختار تفکرات  تاکتیکی مربی قرار بگیرید. سپاهان یک بازیکن غنایی و یک بازیکن دیگر جذب کرده است و اردوی خوبی هم در قطر در نیم فصل داشت.  

بازیکن اسبق سپاهان با اشاره به شرایط مناسب این تیم گفت: سپاهان نیم فصل لیگ را خوب تمام کرد واکنون هم امید نورافکن به تمرینات تیم برگشته است بازیکنی که در اوج آمادگی مصدوم شد و بازگشت او برای سپاهان خیلی خوب است زیرا در چند پست می تواند بازی کند و کارایی زیادی برای تیم دارد. از سویی دیگر بازگشت ملی پوشان سپاهان وزن تیم را بالا تر می برد. شهریار مغانلو، رضا اسدی، پیام نیازمند ، آریا یوسفی و رامین رضائیان به تیم برگشته اند.

وی افزود: سپاهان می تواند میزبان خوبی برای الهلال باشد. مشکلی که باید به آن توجه شود ساختار دفاعی سپاهان است این تیم نباید اشکالات دفاعی در فصل گذشته را تکرار کند. سپاهان در فاز هجومی بسیار زهردار و خطرناک است وقتی مغانلو و اسدی با 7 و8 گل زده در صدر گلزنان هستند یعنی اینکه در ساختار هجومی  خیلی خوب است. زردپوشان اصفهانی باید در دفاع هم خوب و منسجم تر و با تمرکز بیشتر بازی کنند. هدف اول سپاهان در این مسابقه باید گل نخوردن باشد زیرا وقتی تیم های عربی وارد ورزشگاه های ایرانی می شوند دچار هراس می شوند و می توان به آنها گل زد اما باید مراقب باشیم گل نخوریم.

 

طالبی در مورد پیروزی الهلال مقابل النصر در چند روز گذشته گفت: فوتبال را نمی توان پیش بینی کرد النصر قبل از الهلال در بازی های دیگر 4 گل زده بود. به هر حال سپاهان اصفهان یکی از باشگاه های بزرگ آسیاست در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و در جام باشگاه های جهان بازی کرده است. عربستان هم با همه ملی پوشانش و بازیکنان الهلال زودتر از تیم ملی کشورمان در جام ملت های آسیا حذف شده است.

وی تصریح کرد: الهلال عربستان تیم خوب وقدرتمندی است و بازیکنان با کیفیتی دارد اما سپاهان ودیگر تیم های ایرانی باشگاه های بزرگی را حذف کرده اند. سپاهان باید دراین مسابقه البته محتاط تر بازی کند تا ابتدا دروازه اش باز نشود. ورزشگاه  وشرایط آب وهوایی به سود تیم سپاهان است. از طرفی دیگر وقتی وارد چنین رقابت هایی می شوید باید انتظار رویارویی با بازیکنان و باشگاه های بزرگ را داشته باشید، باشگاه هایی نظیر الهلال، النصر عربستان،السد قطر، سامسونگ کره جنوبی و تیم های ژاپنی ولی امیدوارم سپاهان دست پر از این مسابقه بیرون بیاید. 

بازیکن اسبق سپاهان با اشاره به فوتبال هجومی این تیم گفت: مورایس فوتبالی هجومی را دردستور کار تیمش قرار می دهد اما در انتقال بازی از حمله به دفاع کمی مشکل دارد در حالیکه الهلال در انتقال بازی از دفاع به حمله بسیار خوب وسریع هستند و به همین دلیل مدافعان و هافبک های دفاعی سپاهان باید با تمرکز بیشتری بازی کنند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول