اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

آسمان پلدشت و گچساران با شاخص آلایندگی 500 تیره شد

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون پلدشت و گچساران با شاخص آلایندگی 500 در شرایط خطرناک قرار گرفتند و شهرستان‌های استان تهران نیز با افزایش آلودگی هوا در بخش‌های مختلف مواجه شدند.

آسمان پلدشت و گچساران با شاخص آلایندگی 500 تیره شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون در بخش شمال غربی ایران استان آذربایجان غربی شهرستان پلدشت و در بخش جنوب غربی نیز استان کهگیلیویه بویر احمد شهرستان گچساران هر دو شهرستان با شاخص آلایندگی ۵۰۰ در شرایط خطرناک اعلام شدند؛ این در حالی است که گچساران در روزهای اخیر با روند کاهشی آلودگی هوا رو به رو نبوده است.

همچنین در بخش جنوبی کشور نیز تنها استان بوشهر ایستگاه پارس یک با شاخص آلایندگی ۱۱۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و در استان اصهان ایستگاه قهجاورستان با شاخص آلایندگی ۱۶۸ تنها ایستگاهی است که در شرایط ناسالم برای تمامی شهروندان ساکنین این شهر در نقشه دیده می‌شود.

گفتنی است شهرستان‌های استان تهران از جمله شهریار ایستگاه باغستان، اسلامشهر، باقر شهر، قرچک، ورامین و ایستگاه پیشوا با شاخص‌های بالای 150 در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های جامعه است.

قابل ذکر است که در این شرایط برخی از بخش‌های کشور افراد دارای بیماری قلبی و ریوی، سالمندان و کودمان تا حدامکان از منزل خارج نشوند و از انجام کارهای طولانی و سنگین بپرهیزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول